Er man dårlige forældre, hvis... (sommerferie)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

Anonym trådstarter

Er man dårlige forældre, hvis man først holder ferie med sit barn i september måned?

Der er ferielukket i ugerne 29+30 og h*n vil derfor være i feriepasning/nødpasning i de uger... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Tvillingemor80

Tænker at det vel er fordi man ikke har andre muligheder ? og nej så er man ikke en dårlig forældre, bare en presset forældre

Anmeld

14. maj 2012

raca

nej man bliver ikke dårlige forældre..

men jeg mener ikke det er i barnets interesse at blive smidt ud i en anden ins. så jeg ville personligt ikke gøre det, hvis bare det var en billigere ferie der var på spil, så ville jeg undlade og tage på ferie..

Anmeld

14. maj 2012

L&V

raca skriver:

nej man bliver ikke dårlige forældre..

men jeg mener ikke det er i barnets interesse at blive smidt ud i en anden ins. så jeg ville personligt ikke gøre det, hvis bare det var en billigere ferie der var på spil, så ville jeg undlade og tage på ferie..

Enig

Anmeld

14. maj 2012

MorDk

Det gør dig ikke til en dårlig forældre...

Jeg ville bare ikke selv lade min søn passe i "nødinstitution" I vores kommune er der "fællespasning" i uge 28+29+30 og jeg er hjemme med ham...men selvfølgelig kan det være svært at få fri fra arbejde måske... men lige meget hvad vil jeg gøre mit ypperste for han ikke skal passes i anden institution.

Anmeld

14. maj 2012

wamse

Ikke hvis det er fordi, man ikke har ferie før.

Jeg ville bare nødigt sende barnet i en anden institution, med mindre det var den eneste mulighed.

Anmeld

14. maj 2012

dorthemus

Det er svært år svare på, når man ved ikke hvad grunden er Hvor gammel er barnet og hvorfor først ferie der? Som pædagog har jeg set børn have det svært med at deres kammerater og deres faste voksne gå på ferie mens de selv skulle blive hele sommeren. Børn har ikke noget tidsperspektiv, de lever i nuet og forstår ikke at de først skal på ferie senere. Men igen hvis.man som familie ikke har andre muligheder så er de jo sådan det er

Anmeld

14. maj 2012

DitteFisk

Jeg stod selv i den situation - sådan næsten Jeg er i praktik og kan så ikke helt selv vælge hvornår jeg vil have sommerferie her hvor jeg er, så jeg har ingen sommerferie, øv Og der er også nød-pasning i min søns børnehave i uge 29. og 30. - Men det synes jeg bare slet ikke jeg kan byde min dreng, så jeg har fundet en løsning. Min kæreste er hjemme (ikke drengens far) og han er så sød at have ham hjemme, så de kan hygge

Det er nok forskelligt hvordan amn har det, men der er jo altså børn der kommer i nødpasning og jeg tror ikke de tager skade af det.. men jeg tror nu også på at min dreng trænger til ferie ligesom jeg selv gør

Anmeld

14. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Man er ikke en dårlig forældre, men alligevel skal man tage i perspektiv, at alle i institutionen går på ferie og det kan de mærke, at de er den eneste som ikke holder fri.

Vi holdt ferie først i august sidste år og snakkede netop omkring det med pædagogerne sidste år. De sagde helt, at de kunne mærke det på de børn som holdt ferie meget sent. De går bare og venter.

Så helt personligt ville jeg ikke vælge, at mine børn først skulle holde ferie til september. Selvom de er børn kan de også godt have brug for ferie lige som alle os andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.