hvilket prævention?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

Anonym trådstarter

min kæreste og jeg har snakket om at bruge nyt prævention, men hvilket ville virke bedst?
jeg er på ppiller og har to piller tilbage. jeg er blevet gravid på ppiller to gange, så man kan sige, de ikke virker så godt for os. jeg fik dem også af den grund, at jeg har utrolig mange smerter ved mens, og de skulle minimere mine smerter. jeg må kun få den ene slags ppiller (novynette), fik jeg i sin tid at vide af min gynækolog.
nu har jeg så fundet ud af, novynette er på listen over de ppiller, der øger risikoen for blodprop. nok er det ikke særlig mange, der får en blodprop, men jeg passer alligevel på.

vi har ingen børn endnu, men vi snakker om at begynde pb om et par år, så det passer med, manden er færdiguddannet, og jeg skal til at begynde på videregående uddannelse om ingeniør. hvis vi skal vente til jeg er helt færdig med min uddannelse, føler vi, vi er for gamle. (individuel sag, bedes ikke hakkes ned på os af den grund)

kondom er ikke et muligt alternativ, da vi har prøvet det, og vi glemte det meget ofte.

hvis i stod i denne situation, hvilket præventionsmiddel ville i så have valgt? det skal trods alt kun virke i et par år. men på grund af 2 x graviditet på ppiller, vælger vi at droppe dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

min kæreste og jeg har snakket om at bruge nyt prævention, men hvilket ville virke bedst?
jeg er på ppiller og har to piller tilbage. jeg er blevet gravid på ppiller to gange, så man kan sige, de ikke virker så godt for os. jeg fik dem også af den grund, at jeg har utrolig mange smerter ved mens, og de skulle minimere mine smerter. jeg må kun få den ene slags ppiller (novynette), fik jeg i sin tid at vide af min gynækolog.
nu har jeg så fundet ud af, novynette er på listen over de ppiller, der øger risikoen for blodprop. nok er det ikke særlig mange, der får en blodprop, men jeg passer alligevel på.

vi har ingen børn endnu, men vi snakker om at begynde pb om et par år, så det passer med, manden er færdiguddannet, og jeg skal til at begynde på videregående uddannelse om ingeniør. hvis vi skal vente til jeg er helt færdig med min uddannelse, føler vi, vi er for gamle. (individuel sag, bedes ikke hakkes ned på os af den grund)

kondom er ikke et muligt alternativ, da vi har prøvet det, og vi glemte det meget ofte.

hvis i stod i denne situation, hvilket præventionsmiddel ville i så have valgt? det skal trods alt kun virke i et par år. men på grund af 2 x graviditet på ppiller, vælger vi at droppe dem.

Hvad med spiral? Fås både i hormon og kobber udgave.. De fås nenlig også til kvinder der ikke har født eller fået abort

Så er de bare mindre i str. mener jeg

Evt en mulighed?

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Hvad med spiral? Fås både i hormon og kobber udgave.. De fås nenlig også til kvinder der ikke har født eller fået abort

Så er de bare mindre i str. mener jeg

Evt en mulighed?

er der ikke noget med, en kobberspiral skal sidde i 6 år eller sådan noget? synes, min veninde snakkede om det. men ik hæng mig op på det

min mor har en kobberspiral, og der er gået MEGET ged i hendes cyklus, efter hun har fået den ud. hun kan bløde i 2 måneder, have en uges pause, og bløde i fx 5 uger, og så lidt pause. hun har frarådet mig det, indtil jeg er færdig med at få børn.

Anmeld

14. maj 2012

Fru Aagaard

Spiraler skal bare tages ud indenfor for 5år, siger min gyn. Dette kan jeg varmt anbefale - havde min i et par år og ingen mens

Jeg er også blevet gravid op nyvonette - så her er spiral bare

Vi vil også have en mere indenfor et par år, men vi gider ikke igang med spiral - det gør lidt nas med at sætte op og hive ud. Så jeg lurer med - er lidt på bar bund - og stå af i Roskilde holder jo ikke i længden - men det vil også være OK der kom en mere

Men - spiral er mit bedste bud og jeg fik den endda gratis fordi jeg var blevet gbravid på p-piller.

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

Fru Aagaard skriver:

Spiraler skal bare tages ud indenfor for 5år, siger min gyn. Dette kan jeg varmt anbefale - havde min i et par år og ingen mens

Jeg er også blevet gravid op nyvonette - så her er spiral bare

Vi vil også have en mere indenfor et par år, men vi gider ikke igang med spiral - det gør lidt nas med at sætte op og hive ud. Så jeg lurer med - er lidt på bar bund - og stå af i Roskilde holder jo ikke i længden - men det vil også være OK der kom en mere

Men - spiral er mit bedste bud og jeg fik den endda gratis fordi jeg var blevet gbravid på p-piller.

nej, at stå af i roskilde er slet ikke nogen mulighed!
snyd, du fik den gratis. det ville jeg ikke få, jeg skal give 1200,- for den .. men er der ikke noget med, at når man får taget spiralen ud, kan der gå lææænge, før man har chance for graviditet?

min mor sagde også, det gjorde lidt nas at få den op og hevet ud igen, og jeg har meget bøvl med mit underliv i forvejen, så hun frarådet mig en spiral på det grundlag, samt at hendes cyklus er blevet ødelagt fuldstændig, efter at have haft en.

Anmeld

14. maj 2012

henh01

Jeg følger lige lidt med.

P piller dur bare heller ikke her - har overvejet spiral men vi vil gerne have nr 3 (og indtil videre det sidste barn) enten til foråret eller næste forår og derfor synes jeg det er lidt dumt med den spiral.

Anmeld

14. maj 2012

Mumto3

Det er bare så svært med prævention! Her er jeg slet ikke til noget med homoner, og dermed ikke til ppiller, pstav, homonspiral, og så er der ikke så meget tilbage. Kondomer og pessar

Anmeld

14. maj 2012

Kofoed.

P sprøjte og stav skulle være et andet hormon, er det en mulighed, den ene holder 3 måneder, den anden 3 år.

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg følger lige lidt med.

P piller dur bare heller ikke her - har overvejet spiral men vi vil gerne have nr 3 (og indtil videre det sidste barn) enten til foråret eller næste forår og derfor synes jeg det er lidt dumt med den spiral.

jeg synes også, det er dumt med spiral i min situation så jeg forstår dig godt.

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

P sprøjte og stav skulle være et andet hormon, er det en mulighed, den ene holder 3 måneder, den anden 3 år.

gætter på, det er p sprøjten, der virker i 3 måneder.
er det lægen, der giver den? koster det noget? osv for den lyder som et godt præventionsmiddel for mig lige pt. har slet ikke tænkt over, der var "p-sprøjten" og kender absolut ingenting til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.