min kæreste og jeg har snakket om at bruge nyt prævention, men hvilket ville virke bedst?
jeg er på ppiller og har to piller tilbage. jeg er blevet gravid på ppiller to gange, så man kan sige, de ikke virker så godt for os. jeg fik dem også af den grund, at jeg har utrolig mange smerter ved mens, og de skulle minimere mine smerter. jeg må kun få den ene slags ppiller (novynette), fik jeg i sin tid at vide af min gynækolog.
nu har jeg så fundet ud af, novynette er på listen over de ppiller, der øger risikoen for blodprop. nok er det ikke særlig mange, der får en blodprop, men jeg passer alligevel på.
vi har ingen børn endnu, men vi snakker om at begynde pb om et par år, så det passer med, manden er færdiguddannet, og jeg skal til at begynde på videregående uddannelse om ingeniør. hvis vi skal vente til jeg er helt færdig med min uddannelse, føler vi, vi er for gamle. (individuel sag, bedes ikke hakkes ned på os af den grund)
kondom er ikke et muligt alternativ, da vi har prøvet det, og vi glemte det meget ofte.
hvis i stod i denne situation, hvilket præventionsmiddel ville i så have valgt? det skal trods alt kun virke i et par år. men på grund af 2 x graviditet på ppiller, vælger vi at droppe dem. 
Anmeld