Erfaring med ørkenrotter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen der har eller hat haft ørkenrotter og vil fortælle om dem? Min mand vil gi vores søn på 3 år en ørkenrotte men jeg syns ik jeg ka finde meget info om dem på nettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

come2

Anonym skriver:

Er der nogen der har eller hat haft ørkenrotter og vil fortælle om dem? Min mand vil gi vores søn på 3 år en ørkenrotte men jeg syns ik jeg ka finde meget info om dem på nettet

Så vil jeg hellere vælge hamster eller Marsvin.

Den rotte jeg havde blev aldrig tam.

Anmeld

14. maj 2012

DenLykkelige

Anonym skriver:

http://ørkenrotter.dk/nyminedyr-orkenrotter.htm 

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Så vil jeg hellere vælge hamster eller Marsvin.

Den rotte jeg havde blev aldrig tam.

Den der har den nu siger at den er fuldstændig tam og børnevenlig

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

14. maj 2012

Annette A

Vil sige at de er vildt søde og underholdende at kigge på, men i forhold til at tage op og kæle med er de ikke så velegnet. Så vil jeg nok sige en guldhamster eller en dværghamster er bedre.

Marsvin og kaniner er jo noget større og kræver lidt mere pasningsmæssigt, hvor ørkenrotter og hamstere er mere på samme niveau.

Ørkenrotter er også meget socialt afhængige og har brug for andre ørkenrotter, mens hamstere generelt er enedyr der lever alene. De små dværghamstere er dog gennem avl blevet mere sociale og kan godt gå to af samme køn sammen. Men det er sikrest at have dem alene og de kan blive rigtig tamme. 

Hamsterne bliver mellem 1 1/2-2 år, mens ørkenrotterne kan blive 3-4 år.

Anmeld

14. maj 2012

2721

Jeg vil også sige at mine guldhamstre var mere tamme og til at nusse med en min ørkenrotte, den ville helst være sig selv. Den bed skam ikke eller noget men mine hamstre kunne lide at blive nusset med og dem har jeg brugt mange timer med

Anmeld

14. maj 2012

Peanut

Nu var det vel ørkenrotter som ts spurgte om? Og ikke hvilke andre dyr man hellere synes hun skal have 

Til ts:

Hvis du kan engelsk er der mange sider hvis du søger på "gerbil" på google..  eller også synes jeg også der kommer rimelig meget frem på dansk.. Noget mere specifikt du vil vide ?

Anmeld

14. maj 2012

TeamRocket

Vi overvejede på et tidspunkt at få ørkenrotter- for de er bare så søde og sjove, men udfra hvad der stod de havde brug for kunne vi ikke give dem de optimale forhold, de har brug for lidt ekstra end f.eks hamstere olign, og jeg synes det ville være synd at de måtte nøjes. Men de skal gå mindst to sammen, og fodres med noget specielt. Der er mange gode forums og websides (også på dansk) om ørkenrotter og pasning hvis du googler det

Anmeld

14. maj 2012

morbibi

Anonym skriver:

Uanset hvad, så vil jeg sige som de fleste andre og husk, at det er os voksne, der står for det og ikke barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.