lillebrors søvn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. maj 2012

Vidunderligeunger

Hej derude

Lige et lille søvn spg. til jer kloge kvinder

Vi har en dejlig søn på knap to mdr (d. 15) som indtil for en god uge siden har haft noget der lignede kolik. 2 x zoneterapi og 2x kiropraktor, så var det afhjulpet, men han skal nu have at han stadig er god til at bruge stemmebåndet Det er så ik det jeg vil spørge om.. 

Det er hans søvn til aften.. 
Vi gør således: Vi kan se han bliver træt efter en amning og en tør ble så han får lige tilbudt en sidste tår, bare så vi er sikre på at det i hvert fald ikke er DET han er ked af
Vi (jeg eller min kæreste) lægger ham i vores seng og en af os ved siden af ham. Han begynder at græde! Så ligger vi der ved siden af og tysser eller nynner for ham, nogen gange gør vi ingenting, men intet hjælper. Han græder og græder og græder!! i små 25 minutter.. Så giver han op(??) og sover til alt mellem 23 og 1 hvor han bliver ammet igen og sover en 2-3 timer mere.. Og søvnrytmen er der jo ingenting at klage over, det er mere det putning der.. Vi HAR prøvet at gå rundt med ham på armen men det kan tage flere timer før han falder rigtigt til ro så man kan lægge ham, og det synes jeg jo heller ikke er hensigtsmæssigt. men det er det jo heller ikke at han skal græde (skrige) sig selv i søvn. Vi ligger godt nok ved siden af, så han er jo ikke alene og bliver ikke forsømt, men det er som om han bare slet slet ikke kan finde ro

Om dagen er han nem nok at putte, det er kun den her aftenputning, som jeg muligvis tror er overstimulering, trods at jeg ikke har ham med i skole længere? (til dem som husker at han var det)..

Nogle gode forslag? Et bad virker ikke og heller ikke tur med barnevogn

Knus en mor som god kan leve med at han skriger, men ikke synes det er det bedste for HAM!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

dorthemus

Jeg synes det lyder som om I gør det rigtige...tror det er tigerspring der er et ved 8 ugers alderen. Prøv at Google hvad det handler om, måske passer det på jeres dreng. Det går over igen

Anmeld

13. maj 2012

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Jeg synes det lyder som om I gør det rigtige...tror det er tigerspring der er et ved 8 ugers alderen. Prøv at Google hvad det handler om, måske passer det på jeres dreng. Det går over igen

nååh ja.. Jeg glemmer altid at det kan være dem. Har en bod om det, og gik vildt meget op i det med Alberte.. Men du synes det lyder ok? For jeg KUNNE jo godt gå med ham på armen så han ikke græd og græd, men altså.. Det kan jeg jo ikke blive ved med? (eller er jeg egoistisk her?)

Anmeld

13. maj 2012

dorthemus

MAJ*MOR skriver:

nååh ja.. Jeg glemmer altid at det kan være dem. Har en bod om det, og gik vildt meget op i det med Alberte.. Men du synes det lyder ok? For jeg KUNNE jo godt gå med ham på armen så han ikke græd og græd, men altså.. Det kan jeg jo ikke blive ved med? (eller er jeg egoistisk her?)

Jeg har lige været inde og læse om det og det handler meget om tryghed og at barnet har brug for nærhed og græder meget...så ja, det er tigerspring som går over igen. Google det så vil du læse om andre i præcis samme situation som jer...fat mod, giv ham det han har brug for lige nu, det er snart overstået

Anmeld

15. maj 2012

Carina:-)

Jeg har så en på 8 uger ,og som også har sådan en periode,

Han græder så ikke i et træk fordi jeg tager ham på armen,.

Jeg synes ikke han skal ligge og græde sig i søvn ,for selv om I ligger ved siden af så er han alt for lille til at kunne fornemme det og også derfor han græder så længe.

I hans verden er han alene,og ked af det-så op på armen og rundt og synge for ham så går det over

Alle mine 6 har vært sådan i perioder,men at lade dem skige i 25 min. er ikke godt for ham

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

Carina:-) skriver:

Jeg har så en på 8 uger ,og som også har sådan en periode,

Han græder så ikke i et træk fordi jeg tager ham på armen,.

Jeg synes ikke han skal ligge og græde sig i søvn ,for selv om I ligger ved siden af så er han alt for lille til at kunne fornemme det og også derfor han græder så længe.

I hans verden er han alene,og ked af det-så op på armen og rundt og synge for ham så går det over

Alle mine 6 har vært sådan i perioder,men at lade dem skige i 25 min. er ikke godt for ham

men han falder ikke til ro på armen, og hvis han gør og man å lægger ham ned, så kan man starte forfra? :/ hvor imod hvis han græder mens vi er der, vi ligger jo helt tæt op ad ham, så sover han efterfølgende 4-5 timer.

Anmeld

15. maj 2012

MAJ*MOR skriver:

men han falder ikke til ro på armen, og hvis han gør og man å lægger ham ned, så kan man starte forfra? :/ hvor imod hvis han græder mens vi er der, vi ligger jo helt tæt op ad ham, så sover han efterfølgende 4-5 timer.

Groft sagt så er det fordi han ha "givet op" at han sover så længe-Han er helt udmattet.

Men som en anden skrev så søger han tryghed og nærhed,.og det få han ved at ligge i arm eller evt en slynge så han hele tiden kan mærke jer.

I fortiden så blev man spist når det blev mørkt og de vilde dyr kom frem.

Hvis man ikke lå tæt på de voksne i klanen

Så derfor søger spædbørn tryghed og sikkerhed når det bliver mørkt,de følger bare deres uinstinkt at de skal søge efter beskyttelse.

Så helt ærligt,så er det ikke godt for lillebror at græde sig i søvn,selv om jeg godt ved I ikke gør det fordi I vil være onde

Anmeld

15. maj 2012

Vidunderligeunger

Carina:-) skriver:

Groft sagt så er det fordi han ha "givet op" at han sover så længe-Han er helt udmattet.

Men som en anden skrev så søger han tryghed og nærhed,.og det få han ved at ligge i arm eller evt en slynge så han hele tiden kan mærke jer.

I fortiden så blev man spist når det blev mørkt og de vilde dyr kom frem.

Hvis man ikke lå tæt på de voksne i klanen

Så derfor søger spædbørn tryghed og sikkerhed når det bliver mørkt,de følger bare deres uinstinkt at de skal søge efter beskyttelse.

Så helt ærligt,så er det ikke godt for lillebror at græde sig i søvn,selv om jeg godt ved I ikke gør det fordi I vil være onde

du ramte plet og han ligger nu på armen... prøver at lægge ham senere.. men han sover nu også 4-5 timer selvom han falder "blidt" i søvn.. men tak for dit indput!

Anmeld

16. maj 2012

MAJ*MOR skriver:

du ramte plet og han ligger nu på armen... prøver at lægge ham senere.. men han sover nu også 4-5 timer selvom han falder "blidt" i søvn.. men tak for dit indput!

Det var så lidt,og ellers har jeg en ringslynge du gerne må låne.

Den kan være guld værd,især hvis man er alene om aftnen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.