Jer der arb. i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.257 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. april 2009

Kvindemin

Hvad går jeres dage ud på?
Hvilke arbejdstider har i? - og hvornår har i fx en fridag?
Til dem der vil svarer, hvad ligger lønnen på.

Vh ChrP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2009

FruPudderkvast

Hej ChrP..

Jeg arbejder som pædagogmedhjælper i en børnehave.. Dagene går jo ud på at passe børn, lege med dem, tale med dem og sørge for at de udvikler nogle færdigheder som de skal bruge senere i livet.

Personligt mener jeg jo ikke at man får bedre arbejdstider end i daginstitution, for der er nemlig også tid til egen familie Arbejdstiderne er skiftende.. Dvs. den ene dag åbner jeg institutionen kl. 6 og så har jeg fri kl. 12.. Så kan jeg en anden dag skulle møde kl. 10 - 17 (Så er det mig der lukker).. Derudover ligger arbejdstiderne 9 - 16, 8 - 15 osv..

Fridage hører weekenden til

Lønnen varierer fra kommune til kommune, så prøv at ring til din kommune og spørg dem Men som vi alle ved, så er pædagog-faget jo ikke det bedst betalte

Må man spørge hvorfor du er interesseret i det? - Overvejer du selv arbejde i institution?

Håber du kunne bruge mine svar til noget..

~ Saped90

Anmeld

19. april 2009

Kvindemin

Ja jeg vil meget gerne ud at arbejde i børnehave, så tror jeg vil gå byen tør for børnehaver i morgen. Og vise ansigt.
Eller har du en anden ide?

Og tusinde tak for et godt og langt, brugbart svar

Anmeld

19. april 2009

FruPudderkvast

Super idé.. Det bedste er at gå rundt og vise ansigt.. Hvis de så siger at de ikke mangler medhjælpere lige i øjeblikket, så spørg om du ikke må ligge dit telefonnummer, så de kan ringe til dig i tilfælde af sygdom, ferie eller andet..

Det er et rigtig godt tidspunkt at melde sig som vikar lige nu, da der er masser der har ferie fra nu af og de næste 4 måneder frem eller sådan noget

Nogle kommuner har også en "vikar-liste", som alle institutionerne kan indhente, så man kan ringe netop i tilfælde af sygdom så prøv at ring til din kommune.
Håber på at høre hvordan det er går i morgen..
Held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.