katten på køkken bordet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.979 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. maj 2012

Anonym trådstarter

halløj

jeg har en kat på 4år som er så glad for at gå på vores køkkenbord, og vi har ingen dør til køkkenet så vi kan ikke spære hende vejen derud til..

jeg vil rigtig gerne have lært hende på en eller anden måde at lade vær med at gå i køkkenet - for hun gør det gladeligt når vi er hjemme og vi siger nej til hende når hun gør det eller er ved det... men er der noget man overhovedet kan gøre ?? altså det jo ikke fordi at der står opvask og madrester i gryderne osv. for vi vasker op hverdag så hun hopper op på et tomt bord.. men det er lidt irriterende at man så finder et bord med masser af katte hår og alt muligt..

så hjælp hvis i kan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Lusi

Har samme problem her det er sååå klamt! Kan heller ik lukke ud til køkkenet.. Vi har to katte og har fra start prøvet at lære dem, alle de ting de ik må, men de er PÆNT fatsvage
Ved desværre ik hvad i kan gøre, for så havde vi også selv gjort det..

Anmeld

13. maj 2012

Anonym trådstarter

Lykke86 skriver:

Har samme problem her det er sååå klamt! Kan heller ik lukke ud til køkkenet.. Vi har to katte og har fra start prøvet at lære dem, alle de ting de ik må, men de er PÆNT fatsvage
Ved desværre ik hvad i kan gøre, for så havde vi også selv gjort det..

hehe griner, jeg tror bare det er fordi de er så skide nysgerrige !

nå men så må man jo prøve sig frem... gider bare ikke til at bruge gå væk kat ude i køkkenet - (det har sikkert ikke nogen effekt alligevel)..

Anmeld

13. maj 2012

Barbamama

Båthorn!

Anmeld

13. maj 2012

Clisolka

Har det samme problem herhjemme - de 2 damer tror ikke vi kan høre og se de er på køkkenbordet  De er snedige er de.....

Anmeld

13. maj 2012

Hvem?

Anonym skriver:

halløj

jeg har en kat på 4år som er så glad for at gå på vores køkkenbord, og vi har ingen dør til køkkenet så vi kan ikke spære hende vejen derud til..

jeg vil rigtig gerne have lært hende på en eller anden måde at lade vær med at gå i køkkenet - for hun gør det gladeligt når vi er hjemme og vi siger nej til hende når hun gør det eller er ved det... men er der noget man overhovedet kan gøre ?? altså det jo ikke fordi at der står opvask og madrester i gryderne osv. for vi vasker op hverdag så hun hopper op på et tomt bord.. men det er lidt irriterende at man så finder et bord med masser af katte hår og alt muligt..

så hjælp hvis i kan

Det er ikke noget jeg vil anbefale, men da jeg havde kat, kommer her en historie

(Jeg glemmer ALTID at slukke kogepladerne efter jeg har lavet mad), og min lille killing hoppede op på køkkenbordet og selvfølgelig havde jeg glemt en kogeplade som katten trådte på - hun gjorde det aldrig igen, selvom vi havde hende i 7 år..

Ellers har jeg hørt vand i vandpistol sku være ret effiktiv, men om det virker ved jeg ikke.

Anmeld

13. maj 2012

MorDk

Prøv at tag en citron og gnid på køkkenbordet.... Der er vidst noget med de ikke kan lide lugten. Jeg havde en veninde hvis kat altid tissede i hendes seng. Hun smurte citron på dørtrinet og karmen ind til soveværelset... og så stoppede det! Måske det virker? Prøv?

Anmeld

13. maj 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Prøv at tag en citron og gnid på køkkenbordet.... Der er vidst noget med de ikke kan lide lugten. Jeg havde en veninde hvis kat altid tissede i hendes seng. Hun smurte citron på dørtrinet og karmen ind til soveværelset... og så stoppede det! Måske det virker? Prøv?

har ikke lige citron lige nu, men vil da prøve det

Anmeld

13. maj 2012

Faith

Har i prøvet at spraye vand på hende? Altså når i tager hende i det.

Det gjorde vi med vores gamle kat og det hjalp. Hun havde nogle ret dårlige vaner, og vi fik faktisk vænnet hende fra dem på den måde.

Anmeld

13. maj 2012

Princesspigen

mine 2 katte er absolut godt klar over de ikke må, og gør det som regl kun når de tror jeg ikke ser..

min hunkat bruger jeg i perioder vandpistol på og når hun har vænnet sig til at jeg har den så er det nok bare at ryste vand pistionen så holder hun sig væk..

men min hankat der er intet der virker, det er ikke 5 min siden han var oppe og stjæle en pomfrit jeg lige havet stillet der i bakken..

måske jeg sku prøve trikset med citron ? den havde jeg ikke hørt før og syndes ellers jeg har prøvet alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.