Frit institutionsvalg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Altså. Jeg går jo mega meget og tænker over den der baby, vi forhåbentligt snart skal lave... Jeg er virkelig panisk over, hvis vi skulle ramme sådan noget mega rod, som vi gjorde med Idun og DP... Og mange andre sidder i heroppe, fordi vores DP virkelig fungere af HT...

Vi har jo stadig ikke fået en VS, så det er det der er udsigten. MEN - Så var det jeg tænkte om der ikke var frit institutionsvalg? Om jeg så i virkleigheden ikke kunne vælge at sætte mit barn i VS i roskilde i nærheden af mit arbejde, så jeg kunne aflevere der? det er jo ligemeget så længe de er i vs, det er mere når de er i bh at det med venner tæt på, gælder...

Så er jeg ude om alt det bøvl.. og får lidt hyggetid i bilen med baby alene ... når den tid kommer... altså...

Bare lige tanker, men ved I om det kan lade sig gøre?

KRAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2009

Fines mor

jeg mener det er sådan, at hvis der er plads i eks. Roskilde, og dine kommuner kan blive enig- så er det ikke et problem.

Anmeld

19. april 2009

Moderator

Fines mor skriver:

jeg mener det er sådan, at hvis der er plads i eks. Roskilde, og dine kommuner kan blive enig- så er det ikke et problem.

hvordan blive enige???

Anmeld

19. april 2009

Fines mor

hvordan blive enige???

jeg kan ikke huske så langt tilbage, men vi undersøgte det engang.. dengang Josephine var lille. Der mener jeg bare der var et eller andet, om det var økonomisk eller noget andet, kan jeg ikke lige komme på. Hvad med at ringe og spørge pladsanvisningen???

Jeg kan se der står lidt på Borger.dk, men ikke nok se her:

Som forældre skal i give pladsanvisningen besked, hvis I ønsker et bestemt dagtilbud til jeres barn, fx en bestemt vuggestue. Kommunen skal så - i det omfang det er muligt – tage hensyn til jeres ønsker. Det gælder også, hvis I ønsker plads i en anden kommune.

Anmeld

19. april 2009

Fines mor

Zafir skriver:

Altså. Jeg går jo mega meget og tænker over den der baby, vi forhåbentligt snart skal lave... Jeg er virkelig panisk over, hvis vi skulle ramme sådan noget mega rod, som vi gjorde med Idun og DP... Og mange andre sidder i heroppe, fordi vores DP virkelig fungere af HT...

Vi har jo stadig ikke fået en VS, så det er det der er udsigten. MEN - Så var det jeg tænkte om der ikke var frit institutionsvalg? Om jeg så i virkleigheden ikke kunne vælge at sætte mit barn i VS i roskilde i nærheden af mit arbejde, så jeg kunne aflevere der? det er jo ligemeget så længe de er i vs, det er mere når de er i bh at det med venner tæt på, gælder...

Så er jeg ude om alt det bøvl.. og får lidt hyggetid i bilen med baby alene ... når den tid kommer... altså...

Bare lige tanker, men ved I om det kan lade sig gøre?

KRAM

Her var det så:

https://www.borger.dk/Emner/familieboernunge/boern/Boernepasning/Sider/reglerfordagtilbud.aspx?#RichHtmlField2Bookmark3

Anmeld

19. april 2009

Moderator

Fines mor skriver:

Her var det så:

https://www.borger.dk/Emner/familieboernunge/boern/Boernepasning/Sider/reglerfordagtilbud.aspx?#RichHtmlField2Bookmark3

Okay tak

Jeg ved godt at det er langtidsplanlægning. Men det er bare noget der kan gøre mig helt ved tanken om at skulle have et barn mere, hvis min næste lille skal igennem det samme som Idun Det er bare alt for træls,hvis det er !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.