Måske gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg fødte for næsten 3 mdr siden en skøn datter. 

Siden har min mand og jeg haft sex 3 gange - og de to af dem på tidspunkter, som kunne passe med ægløsning. Jeg havde nemlig mens første dag for 14 dage siden. (dog blødte jeg mindre end jeg gør normalt)

Nu er jeg i tvivl om mulig graviditet. Har det meget, som jeg havde det, da jeg blev gravid sidst. 

Anyhow - hvornår skulle jeg teste for mest sikre resultat? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

lillemusen10

Hvor lang plejer din cyklus at være? Hvis du har haft mens for ca. 14 dage siden og hvis din cyklus er ca 28 dage - ville jeg teste om 14 dage, på dagen for forventet mens 

Anmeld

12. maj 2012

Metteris

Jeg ville også teste om 14 dage, eller vente og se om du får menstruation næste gang

Men hvorfor har I ikke brugt prævention? Er bare nysgerrig. 

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg ville jo være ca 4 uger henne, så hvorfor vente 14 dage? 

Tja, fordi vi gerne vil have en mere. Det er bare ikke lige planlagt det skulle være nu. Men hvis det bliver nu, jamen så er det bare sådan det er. 

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

Min cyklus var, inden jeg blev gravid, 35 dage. 

Anmeld

12. maj 2012

lillemusen10

Hvis det er 14 dage siden du havde mens, kan du ikke være 4 uger henne nu.... men kun ca. 2 uger. Derfor ville jeg vente 14 dage mere med at teste, hvor du så ville være 4 uger henne.

Nu bliver jeg vist lidt forvirret, tror ikke helt jeg forstår dig 

Men  fingre for at den er der, når I nu ønsker det.

Anmeld

12. maj 2012

Kløver

lillemusen10 skriver:

Hvis det er 14 dage siden du havde mens, kan du ikke være 4 uger henne nu.... men kun ca. 2 uger. Derfor ville jeg vente 14 dage mere med at teste, hvor du så ville være 4 uger henne.

Nu bliver jeg vist lidt forvirret, tror ikke helt jeg forstår dig 

Men  fingre for at den er der, når I nu ønsker det.

ville det så ikke også passe med at det ca er nu der er æl ?

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

ville det så ikke også passe med at det ca er nu der er æl ?

Jo, hvis min cyklus er 28 dage. 

Tror heller ikke helt jeg kan forklare det ordentligt. 

Men, vi havde sex omkring det, der skulle være sidste æl - altså for ca en måned siden. Fik min mens (første mens efter fødsel) den 26/4, varede 4 dage og blødte ikke ret meget, i forhold til hvad jeg plejer.Og jo, det passer med at der var æl for 3 dage siden, men det plejer jeg altså ikke at kunne mærke på denne måde - og slet ikke i 5 dage. 

Anmeld

12. maj 2012

Kløver

Anonym skriver:

Jo, hvis min cyklus er 28 dage. 

Tror heller ikke helt jeg kan forklare det ordentligt. 

Men, vi havde sex omkring det, der skulle være sidste æl - altså for ca en måned siden. Fik min mens (første mens efter fødsel) den 26/4, varede 4 dage og blødte ikke ret meget, i forhold til hvad jeg plejer.Og jo, det passer med at der var æl for 3 dage siden, men det plejer jeg altså ikke at kunne mærke på denne måde - og slet ikke i 5 dage. 

altså mener du at din sidste mens skulle være en miniblødning og ikke mens, så du er det der svarer til 6 uger, dvs æl for 1 mdr siden ?

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

altså mener du at din sidste mens skulle være en miniblødning og ikke mens, så du er det der svarer til 6 uger, dvs æl for 1 mdr siden ?

Lige præcis.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.