Er lidt nysgerring efter at høre om der er andre der har lynfødsler bag sig, og hvad i har gjort jer af tanker til denne gang.
Jo tættere jeg kommer på termin, begynder jeg at tænker mere og mere over det.
Mærker jeg mon tegnene i tide, når jeg på sygehuset osv osv.
Grunden til jeg nok bekymrer mig så meget denne gang, er da det er min kærestes første og største oplevelse, og frygter sådan det kunne komme til at ske hjemme på badeværelses gulvet
Da jeg ved det er noget han ville være meget utryg ved.
Min første fødsel, startede med vandafgang, så der var jo ingen tvivl, men veerne begyndte først at bide lidt ved en 17 tiden, hvor vi begyndte at gøre klar til at tage på fødegangen, med ca 20 min kørsel. Min søn blev født 19.05.
Anden gang, vågnede jeg ved 5 tiden om morgenen, med en smule uro i kroppen, ved 7 tiden begyndte jeg at få meget små milde og ureglmæssige veer (hvis ikke det var terminsdagen, havde jeg aldrig gættet det var fødslen der var i gang), kl halv 9 begyndte vi at køre mod fødegangen (hvor jeg var 7 cm åben ved ankomsten) og kl 10.10 blev min datter født.
Er så bekymret for han skulle melde sin ankomst før tid, så jeg overseer der forskellige tegn.
Håber sådan på en tegnblødning lige inden igen og så evt vandafgang.
Har også to unger der skal nå og afsættes jo.
Og i følge jordemoderen skal jeg kontakte fødegangen, ved det mindste tegn eller uro. Og hvis pressetrangen melder sig inden vi når ud i bilen, så er det bare at blive hjemme, ringe 112 og så selv tage imod