Andre der har 2 lynfødsler bag sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. maj 2012

Mine3hjertebørn

Er lidt nysgerring efter at høre om der er andre der har lynfødsler bag sig, og hvad i har gjort jer af tanker til denne gang.

Jo tættere jeg kommer på termin, begynder jeg at tænker mere og mere over det.

Mærker jeg mon tegnene i tide, når jeg på sygehuset osv osv.

Grunden til jeg nok bekymrer mig så meget denne gang, er da det er min kærestes første og største oplevelse, og frygter sådan det kunne komme til at ske hjemme på badeværelses gulvet Da jeg ved det er noget han ville være meget utryg ved.

Min første fødsel, startede med vandafgang, så der var jo ingen tvivl, men veerne begyndte først at bide lidt ved en 17 tiden, hvor vi begyndte at gøre klar til at tage på fødegangen, med ca 20 min kørsel. Min søn blev født 19.05.

Anden gang, vågnede jeg ved 5 tiden om morgenen, med en smule uro i kroppen, ved 7 tiden begyndte jeg at få meget små milde og ureglmæssige veer (hvis ikke det var terminsdagen, havde jeg aldrig gættet det var fødslen der var i gang), kl halv 9 begyndte vi at køre mod fødegangen (hvor jeg var 7 cm åben ved ankomsten) og kl 10.10 blev min datter født.

Er så bekymret for han skulle melde sin ankomst før tid, så jeg overseer der forskellige tegn.

Håber sådan på en tegnblødning lige inden igen og så evt vandafgang.

Har også to unger der skal nå og afsættes jo.

Og i følge jordemoderen skal jeg kontakte fødegangen, ved det mindste tegn eller uro. Og hvis pressetrangen melder sig inden vi når ud i bilen, så er det bare at blive hjemme, ringe 112 og så selv tage imod

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

Gaia

Opper den lige for dig  

Anmeld

12. maj 2012

morbibi

Mine3hjertebørn skriver:

Er lidt nysgerring efter at høre om der er andre der har lynfødsler bag sig, og hvad i har gjort jer af tanker til denne gang.

Grunden til jeg nok bekymrer mig så meget denne gang, er da det er min kærestes første og største oplevelse, og frygter sådan det kunne komme til at ske hjemme på badeværelses gulvet Da jeg ved det er noget han ville være meget utryg ved.

Min første fødsel, startede med vandafgang, så der var jo ingen tvivl, men veerne begyndte først at bide lidt ved en 17 tiden, hvor vi begyndte at gøre klar til at tage på fødegangen, med ca 20 min kørsel. Min søn blev født 19.05.

Anden gang, vågnede jeg ved 5 tiden om morgenen, med en smule uro i kroppen, ved 7 tiden begyndte jeg at få meget små milde og ureglmæssige veer (hvis ikke det var terminsdagen, havde jeg aldrig gættet det var fødslen der var i gang), kl halv 9 begyndte vi at køre mod fødegangen (hvor jeg var 7 cm åben ved ankomsten) og kl 10.10 blev min datter født.

Er så bekymret for han skulle melde sin ankomst før tid, så jeg overseer der forskellige tegn.

Og i følge jordemoderen skal jeg kontakte fødegangen, ved det mindste tegn eller uro. Og hvis pressetrangen melder sig inden vi når ud i bilen, så er det bare at blive hjemme, ringe 112 og så selv tage imod

Har egentlig aldrig set nogen af mine fødsler som en lynfødsel, men min mindste datter blev født på en time, hvis man kan sige det sådan. Jeg fik ve-drop styrke 1 og fødte en time senere. Den bedste fødsel jeg har prøvet.
Jeg regner ikke med at jeg er så heldig igen, men håber på max 3 timer fra første ve, ved min næste fødsel

Anmeld

12. maj 2012

mor2011_

puha heldigvis kun en lynfødsel her fødte knap nok en time efter første vee så det bliver spændende næste gang

Anmeld

13. maj 2012

norenberg

Første gang vågnede jeg med presse veer men fødte dog først 3 timer senere ved akut kejsersnit....da hun stod helt forkert og ingen kunne tage en beslutning det skete først da der var fare for hendes liv...anden gang blev jeg sat i gang på termins dato da vi psykisk havde brug for en meget kontroleret fødsel...han kom til verden på5 timer fra igangsættelsen....sidste skud på stammen kom 13 uher før....fik lige ud af den blå luft presse veer uden forudgående tegn....

Anmeld

13. maj 2012

celkt

norenberg skriver:

Første gang vågnede jeg med presse veer men fødte dog først 3 timer senere ved akut kejsersnit....da hun stod helt forkert og ingen kunne tage en beslutning det skete først da der var fare for hendes liv...anden gang blev jeg sat i gang på termins dato da vi psykisk havde brug for en meget kontroleret fødsel...han kom til verden på5 timer fra igangsættelsen....sidste skud på stammen kom 13 uher før....fik lige ud af den blå luft presse veer uden forudgående tegn....

tjaaa, jo, man gør sig vel nogen tanker.

hører også til i den her kategori, da min sidste fødsel kun tog 1½ time fra første ve.

Så jeg har i hvert fald fået at vide, at når og hvis vi skal have nummer fire, så er der ikke noget med at gå hjemme og spille helt med veer, så er det bare afsted, - bor gudskelov 15 min fra en fødegang, så det er overskueligt...

Anmeld

13. maj 2012

NinaNymannMadsen

begge mine fødlser er gået godt og hurtig syntes jeg selv. dog venter jeg ikke barn nu men har gjort mig tanker om hvordan og hvorledes hvis vi skulle ha en mere.

den første fødsel startede med vand afgang kl 02:40 om natten og tog på fødegangen kl 05:00 og kl 09:19 er min første pige født.
den anden fødsel gik også igang om natten omrking kl 1 om natten med veer først, vi tog på føde gange kl 02:55 (vi har 5 minutter der til) og min datter er født 03:27 var 10 cm åben da jeg kom så det gik pænt hurtig.

Anmeld

13. maj 2012

ano14316

Mine3hjertebørn skriver:

Jeg er ikke lynføder, men jeg tænker om det måske ville være en god ide at du og din kæreste sammen snakkede med din jordmorder om hvad han skal gøre hvis det skulle ende med en hjemme fødsel.

Anmeld

13. maj 2012

Mine3hjertebørn

ano14316 skriver:

Jeg er ikke lynføder, men jeg tænker om det måske ville være en god ide at du og din kæreste sammen snakkede med din jordmorder om hvad han skal gøre hvis det skulle ende med en hjemme fødsel.

Jo jeg tænker også det er noget vi skal have en snak med jordemoderen om igen, og vi har også fået læst en del på nettet om hvordan man skal forholde sig til det, hvis nu det skulle ske. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.