Kan Fondant gemmes??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.493 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

MyLove E

Hej Nogen der kan hjælp mig.
Jeg har lige lavet kager ned fondant. Men har ikke brugt det hele. Kan det gemmes og hvordan skal de opbevares??

Kan det gemmes til på torsdag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Dot D

Det kan gemmes læææææææææææææænge. jeg opbevarer mit i frostposer lukket tæt til, også ligger det ellers bare i en kasse. Så der skal ikke det vilde til Jeg bruger købefondant.....

Anmeld

11. maj 2012

MyLove E

Dot D skriver:

Det kan gemmes læææææææææææææænge. jeg opbevarer mit i frostposer lukket tæt til, også ligger det ellers bare i en kasse. Så der skal ikke det vilde til Jeg bruger købefondant.....

Tak.. Så bare lige som det åbnet?

Anmeld

11. maj 2012

Nemesis

Dot D skriver:

Dot, mår jeg ikke høre hvad for noget fondant du køber??? Har fået købt en ladning funcakes fondant..og sikke noget l*rt!!! Det virker tørt i det og selvom jeg får det rullet pænt ud, så revner og krakelerer det på kagen! Virkelig skod!

Brugte også engang fra specialkøbmanden..indtil de fik problemer...har stadig problemer deres sorte som bare ALDRIG tørrer op!

Så hvor køber du dit henne?? og hvilken en bruger du??

Et andet spørgsmå...de der cakedrums...hvor meget kan de bære?? Skal lave en kage til 70 personer..men ved skisme ikke om sådan et papfad kan bære det?!

:-) Sisse

Anmeld

12. maj 2012

Dot D

Nemesis skriver:

Dot, mår jeg ikke høre hvad for noget fondant du køber??? Har fået købt en ladning funcakes fondant..og sikke noget l*rt!!! Det virker tørt i det og selvom jeg får det rullet pænt ud, så revner og krakelerer det på kagen! Virkelig skod!

Brugte også engang fra specialkøbmanden..indtil de fik problemer...har stadig problemer deres sorte som bare ALDRIG tørrer op!

Så hvor køber du dit henne?? og hvilken en bruger du??

Et andet spørgsmå...de der cakedrums...hvor meget kan de bære?? Skal lave en kage til 70 personer..men ved skisme ikke om sådan et papfad kan bære det?!

Jeg bruger det "almindelige" fra Wilton, og det er det bedste for mig... Jeg har også prøvet flere forskellige, men det er den her, der er min klare favorit. Nem at farve og nem at arbejde med

Jeg bruger det færdige sorte, også fra Specialkøbmanden, jeg har ingen problemer med det måske du skal prøve at blande lidt tylose i, når du bruger det

Cakedrums kan holde til meget vægt, den burde sagtens kunne holde til en kage i den størrelse

Anmeld

12. maj 2012

Dot D

Tauf skriver:

Tak.. Så bare lige som det åbnet?

Ja, det er min måde at gøre det på, og her virker det

Anmeld

13. maj 2012

Nemesis

Dot D skriver:

Jeg bruger det "almindelige" fra Wilton, og det er det bedste for mig... Jeg har også prøvet flere forskellige, men det er den her, der er min klare favorit. Nem at farve og nem at arbejde med

Jeg bruger det færdige sorte, også fra Specialkøbmanden, jeg har ingen problemer med det måske du skal prøve at blande lidt tylose i, når du bruger det

Cakedrums kan holde til meget vægt, den burde sagtens kunne holde til en kage i den størrelse

Super! Så ved jeg da at jeg ikke skal være bekymret over om det kan holde eller ej :-)

JEg må prøve wiltons så...køber du det i DK eller i udlandet?

Har prøvet med tylose i det sorte...tror bare ikke det er meningen jeg skal bruge det...men jeg bliver ved! Det MÅ jo kunne lade sig gøre!

Anmeld

13. maj 2012

Dot D

Nemesis skriver:

Super! Så ved jeg da at jeg ikke skal være bekymret over om det kan holde eller ej :-)

JEg må prøve wiltons så...køber du det i DK eller i udlandet?

Har prøvet med tylose i det sorte...tror bare ikke det er meningen jeg skal bruge det...men jeg bliver ved! Det MÅ jo kunne lade sig gøre!

Jeg køber det herhjemme... Hos The og Kaffehuset i Randers og hos Specialkøbmanden, når der er tilbud

Anmeld

13. maj 2012

Nemesis

Dot D skriver:

Jeg køber det herhjemme... Hos The og Kaffehuset i Randers og hos Specialkøbmanden, når der er tilbud

ok! Så må jeg holde øje...:-)

Forresten...hvor har du købt den der flowernail du bruger år du bager?

Det er vist nødvendigt når der skal bage store runde kager.

Anmeld

13. maj 2012

Dot D

Nemesis skriver:

ok! Så må jeg holde øje...:-)

Forresten...hvor har du købt den der flowernail du bruger år du bager?

Det er vist nødvendigt når der skal bage store runde kager.

Jeg kan ikke huske, hvor jeg købte den, men jeg ved, at dinkage.dk har dem til en fornuftig pris Jeg skal nemlig selv have fat i et par stykker mere. Det fungere rigtigt godt at bruge dem under bagningen, hvis din form er mere end 25 cm i dia.

Så køb et par stykker, nu du skal til det, så kan du også øve dig i at lave smørcremes-roser (har ikke selv fået taget mig sammen til at prøve, hi hi)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.