Har man perioder hvor man bliver ofte syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. april 2009

Heidi.

Jeg syntes at imens jeg har været under uddannelse har jeg været rigtig meget syg.. ondt i halsen, og 2 gange influenza i december og januar.. For 14 dage siden, fik jeg betændelse i det ene øre, og nu ligger jeg med influenza..
Er der nogle som kender til disse perioder?? Jeg ved ikke om det er fordi jeg er startet på nyt arbejde, og jeg så lige skal have styrket mit immunforsvar?

Jeg syntes lissom bare det er ved at være en lille smule belastende...
Jeg ved jo godt at når man lige har været syg så er risikoen for at man bliver syg igen større, men der må da lissom være en grænse..

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Du får et herfra, ved ikke rigtig hvad jeg ellers kan sige... Jeg er så godt som ALDRIG nogensinde syg. Jeg var så lidt syg som barn at min mor lod mig få en pjækkedag hjemme sammen med hende af og til hvor hun spillede med som om jeg var rigtig syg , for at jeg ikke skulle føle mig tilsidesat i fh. til min lillesøster som tit var syg og lå hjemme (ørebarn) og blev forkælet.

Til gengæld får jeg sommetider de mest vanvittige forkølelsessår (herpes simplex) hvor mine læber svulmer så meget op at de rammer næsen og ned over hagen - DET er ubehageligt... Men jeg kan jo sagtens arbejde osv alligevel så jeg er jo ikke decideret syg.

Men en ting som har virket for mig har været echinea-dråber (rød solhat). De tages i et glas vand en - flere gange dagligt, kan fås i håndkøb for 50 - 120kr afhængigt af mærket og de styrker imunforsvaret. Jeg skal selv igang med dem igen da jeg får færre forkølelsessår når jeg tager de dråber.

Anmeld

19. april 2009

Loggidut

Jeg kan med 100% sikkerhed sige at februar er min hademånede, det er sten sikkert jeg bliver syg i den periode, altså sådan rigtig syg, ikke det der med at skrante eller noget, men sådan helt nede med flaget.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har en teori om at det handler om at alle depoter af energi er ved at være brugt op, julen har måske været lidt stressende, og man har ikke fået sol i lange perioder, desuden spiser man måske ikke så sundt i den periode, og mange er syge, så smittefaren er stor.
Jeg tror jeg skal være bedre til at tackle det når vi går vinteren i møde, men jeg glemmer altid at det er bedre at forbygge i stedet for at helbrede!

Ja jeg tror man har flair for dårlige perioder, men er dog ikke sikker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.