hvor meget i penge gave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

sara4

hej alle sammen. min kærestes bror skal giftes og de ønsker sig penge. den er vi med på men vi er slet slet ikke i nærheden af hinanden med hensyn til beløbet vi vil gi. vi ses jævnligt, bor i samme by, har jævnaldrene børn og kommer godt ud af det med hinanden. jeg tænker, at 500 kr er det rigtige og han er oppe 1500kr.  det er meget længe siden jeg har været til bryllup og er helt blank i forhold til hvad man spenderer nu om stunder. har i et bud/ erfaring i hvad tidens trend er? på forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

komodo

sara4 skriver:

hej alle sammen. min kærestes bror skal giftes og de ønsker sig penge. den er vi med på men vi er slet slet ikke i nærheden af hinanden med hensyn til beløbet vi vil gi. vi ses jævnligt, bor i samme by, har jævnaldrene børn og kommer godt ud af det med hinanden. jeg tænker, at 500 kr er det rigtige og han er oppe 1500kr.  det er meget længe siden jeg har været til bryllup og er helt blank i forhold til hvad man spenderer nu om stunder. har i et bud/ erfaring i hvad tidens trend er? på forhånd tak.

for mit vedkommende kommer det lidt an på hvor tæt jeg er på brudeparret, ville nok give mere til min bror end jeg ville til et vennepar, men hvad med at mødes på midten på 1000 kroner??

Anmeld

10. maj 2012

Tulle28

Vi plejer min. at give for 500,- og lidt mere hvis det er nogen vi er rigtig tæt på. Hvis det er din bror ville je nok give lidt mere, men det kommer jo også an på, hvordan ens økonomiske situation er? Det nytter jo ikke noget, hvis en fin bryllupsgave betyder at I ikke får mad på bordet resten af måneden...

Anmeld

10. maj 2012

K&S

sara4 skriver:

Herhjemme plejer vi at give for 500 kroner til venners bryllup - jeg ville helt sikkert give for mere til min bror :-) 

Anmeld

10. maj 2012

Pinkrose

Altså hvis det bare var et venne par så ville jeg nok os sige 500-1000
Men tæt familie som forældre og søskende ville jeg nok sige mellem 1000-2000.
Men syntes os bryllup er noget specielt og brudeparret gør så meget d af at det bliver en fantastisk dag også for deres gæster så derfor syntes jeg også gaven skal være tilsvarende

Anmeld

10. maj 2012

sarahb

Vi har lige givet 1000 kr til min mands bedste vens bryllup.
Plus en buket til 350 kr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.