Drømmejobbet kan blive mit....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.136 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

mc90

Hej med jer skønne baby.dk brugere. :-)

Jeg er netop i gang med kontoruddannelsen med specialer, og 1 år er ved at være overstået. Jeg skal derfor have en elevplads fra 1. sep, og det har bare ikke været nemt at finde en :-(

MEN MEN MEN, her til eftermiddag har jeg så fået mail fra DRØMMEJOBBET, nemlig Statsforvaltningen Hovedstaden som meget gerne vil have mig til samtale!!

Problemet er bare at jeg simpelthen bliver SÅ nervøs når jeg skal til jobsamtale, og det er nu derfor jeg skriver her.

Er der nogen derude der kan komme med nogle gode "tricks" til hvordan man kan få nerverne på plads, og måske noget råd til hvad man kan sige, som vil tiltrække dem?

Hvad er opskriften til en god jobsamtale??... Denne chance skal bare ikk spildes..

Håber nogen læser med, og kan komme med gode råd til en pige som er sindsygt glad, men også nervøs for hvordan samtalen til drømmejobbet kommer til at gå...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

tarkoflen

Stort tillykke med at du er blevet indkaldt til samtale

Jeg har ikke som sådan nogle guldkorn, andet end at du bare skal være dig selv! Det vigtigste er at de ser, at du er den rigtige til jobbet, og det gør de kun, hvis du er dig selv

Jeg rigtig meget for, at du får drømmejobbet

Anmeld

10. maj 2012

mc90

tarkoflen skriver:

Stort tillykke med at du er blevet indkaldt til samtale

Jeg har ikke som sådan nogle guldkorn, andet end at du bare skal være dig selv! Det vigtigste er at de ser, at du er den rigtige til jobbet, og det gør de kun, hvis du er dig selv

Jeg rigtig meget for, at du får drømmejobbet

Tusind tak skal du have. :-)

Det er bare så svært at "være sig selv" når man bliver SÅ nervøs.. ØV!

Og der vil helt sikkert være mange nerver den dag jeg skal afsted, for det er jo mit største ønske at  blive ansat hos dem.. Pyhhaaaa

Anmeld

10. maj 2012

tarkoflen

mc90 skriver:

Tusind tak skal du have. :-)

Det er bare så svært at "være sig selv" når man bliver SÅ nervøs.. ØV!

Og der vil helt sikkert være mange nerver den dag jeg skal afsted, for det er jo mit største ønske at  blive ansat hos dem.. Pyhhaaaa

Jeg kender det alt for godt jeg bliver også mega nervøs... Men det er deres opgave at få dig til at føle dig godt tilpas og hvis de ikke kan gøre det, så er det måske ikke det rigtige sted for dig alligevel er nu sikker på det nok skal gå, og jeg håber, at der er andre der kan komme med bedre råd end mig : D

Anmeld

10. maj 2012

mc90

tarkoflen skriver:

Jeg kender det alt for godt jeg bliver også mega nervøs... Men det er deres opgave at få dig til at føle dig godt tilpas og hvis de ikke kan gøre det, så er det måske ikke det rigtige sted for dig alligevel er nu sikker på det nok skal gå, og jeg håber, at der er andre der kan komme med bedre råd end mig : D

Puha det værste er bare de uventede spørgsmål som man ikke rigtig kan forberede sig på..

Men tak for dit svar, håber jeg overlever ;-)

Anmeld

10. maj 2012

Munder

Jeg vil også sige vær dig selv. Og hvis du bliver rigtig nervøs så sig det højt, de ved da godt du er nervøs, men det kræver mod at sige det, så det kan give pluspoint

Husk at være 100% ærlig gennem hele samtalen, det kan mærkes.

Rigtig mange gange held og lykke (fra en der selv lige har været til jobsamtale og fik jobbet)

Anmeld

10. maj 2012

MortilElias2010

Munder skriver:

Jeg vil også sige vær dig selv. Og hvis du bliver rigtig nervøs så sig det højt, de ved da godt du er nervøs, men det kræver mod at sige det, så det kan give pluspoint

Husk at være 100% ærlig gennem hele samtalen, det kan mærkes.

Rigtig mange gange held og lykke (fra en der selv lige har været til jobsamtale og fik jobbet)

Tillykke

Anmeld

10. maj 2012

MortilElias2010

mc90 skriver:

Puha det værste er bare de uventede spørgsmål som man ikke rigtig kan forberede sig på..

Men tak for dit svar, håber jeg overlever ;-)

Mit drømmejob venter også forude - rettere sagt på onsdag d. 16 og skal til jobsamtale og kender til alt det med nervøsiteten. Kan anbefale dig at google på : Jeg skal til jobsamtale - gode råd.

Der er rigtig mange fine fif og ideer samt inspiration til hvilke spørgsmål der hyppigst bliver stillet fra erfarne personer etc.

Jeg håber du får det og ja, vær ærlig

Anmeld

12. maj 2012

mc90

Tak for alle jeres svar. Håber jeg får nerverne på plads !!

Anmeld

13. maj 2012

MortilElias2010

mc90 skriver:

Tak for alle jeres svar. Håber jeg får nerverne på plads !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.