Update på gyn. besøg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

AnneBJ

Hurrraaaaa!!! Jeg kan fikses med 2 forskellige cremer, en binyrebark og en østrogenholdig... Og en rimelig hefter svampekur..  Han mente at det var det, selvfølgelig tilsat tålmodighed, for jeg skal først tjekkes igen om 4 uger.. men altså!! Hurra, for minus omsyning osv..!

Felix er stadig stor og glad - han har lige været syg (igen) i en uges tid, men lader til at være helt på toppen nu. Han går ikke, og siger stadig kun ganske få genkendelige ord ([ba] - bum, [båh] - bøh, [atch] - tak, [hodda] - hovsa, [sce] - se, [aj] - hej) - men det er vel også tilstrækkeligt ordforråd, RET langt hen af vejen..

Få dage inden han blev syg, tog vi aftenflasken fra ham. Det var fis og ballade og spild af mme.. Det gik fuldstændig smertefrit, og nu læser vi en historie eller synger et par sange, samme sted som vi før gav flasken. Jeg er i den forbindelse ved at lave en sangbog til ham, for jeg gider helt ærligt ikke synge de samme 4 sange som er i de der papbøger, og han vil gerne selv bladre. Så nu laver jeg en som jeg sætter i plasticlommer, så den kan tåle både savl og hvad har vi (og så er det sange valgt af mig, istedet for kun regulære børnesange )

Så, bortset fra det tvivlsomme forårsvejr, har vi det rigtig godt! Jeg har fået tildelt praktik i en vuggestue pr. 1. august, og et halvt år frem. Det skulle være en knaldgod vuggestue, både for ungerne, men også for studerende, fagligt såvel som socialt. Det er lidt ambivalent, fordi jeg også har sådan en vs bulderbasse herhjemme, men omvendt så er målgruppen fantastisk synes jeg, og jeg finder ud af, om jeg kan "holde til" at arbejde som pædagog, og stadig have overskud til det/de barn/børn jeg har herhjemme.

(den begrænsede billedmængde skyldes udelukkende dovenskab; jeg gider ikke hente kameraet nedenunder for at tømme det...)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

_-Kathrine-_

Godt at høre at du ikke skal under kniven(nålen, vel) igen...

Blir lige nødt til at spørge om det med aftenflasken... Villads får den stadig og vi er så småt indstillet på at den skal væk, men jeg er bange for at han blir sulten om natten... Giver I felix noget inden han skal sove, eller hvordan?

Anmeld

10. maj 2012

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Godt at høre at du ikke skal under kniven(nålen, vel) igen...

Blir lige nødt til at spørge om det med aftenflasken... Villads får den stadig og vi er så småt indstillet på at den skal væk, men jeg er bange for at han blir sulten om natten... Giver I felix noget inden han skal sove, eller hvordan?

Nej det gør vi ikke. Han får aftensmad som sædvanligt, og indtager som sædvanligt meget varierende mængde. Hvis han nærmest intet har spist, tilbyder jeg lidt frugt mens vi stadig sidder ved bordet, men natgrød (altså inden puttetid) og lignende har vi ikke brugt.. 

God fornøjelse med projektet, jeg tror det er værst for forældrene

Anmeld

10. maj 2012

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

Nej det gør vi ikke. Han får aftensmad som sædvanligt, og indtager som sædvanligt meget varierende mængde. Hvis han nærmest intet har spist, tilbyder jeg lidt frugt mens vi stadig sidder ved bordet, men natgrød (altså inden puttetid) og lignende har vi ikke brugt.. 

God fornøjelse med projektet, jeg tror det er værst for forældrene

Villads har heldigvis også en rigtig god appetit, og du har ret, det er værst for forældrene...
Vi skal ud og rejse snart, og kan ikke rigtig finde ud af om den skal fjernes inden... Men nu ser vi
Tror vist også bare det er mest for hyggens skyld

Anmeld

10. maj 2012

JonTri

Pyhh det var da godt, at det ku fixes med creme...

Tillykke med praktikpladsen! Hatten af for dem, der gider passe andres unger - OG derefter opdrage deres egne

Vi nappede Tristans flaske i forbindelse med sygdom (han er jo aaaaltid syg) og det gik bare godt... har de perioder, hvor de er ekstra sultne får han grød... ellers gør vi som Jer. Og nu sover han sgu hele natten - FANTASTISK!

Du har ret i, at det nok er værst for forældrene.

God ide med sanghæftet - den ide er hermed hugget...

Anmeld

10. maj 2012

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Villads har heldigvis også en rigtig god appetit, og du har ret, det er værst for forældrene...
Vi skal ud og rejse snart, og kan ikke rigtig finde ud af om den skal fjernes inden... Men nu ser vi
Tror vist også bare det er mest for hyggens skyld

Hvor skal I hen? Altså er der risiko for, han ikke får nok væske, for så ville jeg vente... Men ellers ville jeg bare gøre det lige inden, for på rejsen forventer han den ikke, og når I kommer hjem har han glemt den... 

God tur!  

Anmeld

10. maj 2012

AnneBJ

JonTri skriver:

Pyhh det var da godt, at det ku fixes med creme...

Tillykke med praktikpladsen! Hatten af for dem, der gider passe andres unger - OG derefter opdrage deres egne

Vi nappede Tristans flaske i forbindelse med sygdom (han er jo aaaaltid syg) og det gik bare godt... har de perioder, hvor de er ekstra sultne får han grød... ellers gør vi som Jer. Og nu sover han sgu hele natten - FANTASTISK!

Du har ret i, at det nok er værst for forældrene.

God ide med sanghæftet - den ide er hermed hugget...

Tak!

Jeg kan faktisk være rigtig, rigtig meget i tvivl om (efter vi har fået Felix) om jeg gider være pædagog. Men jeg mangler 1 år af uddannelsen, så jeg gør den færdig, for så har jeg da trods alt et eller andet.... Men jeg ser ikek mig selv arbejde som pædagog om 10 år..

Hug bare løs - du må gerne få den wordfil jeg har gang i, men der er altså alt muligt, lige fra "I Danmark er jeg født", "Se det summer af sol" og "Hør den lille stær" til "Trolderiks godnatsang" og "Pjerrot sagde til månen"...  

Anmeld

10. maj 2012

_-Kathrine-_

Hvor skal I hen? Altså er der risiko for, han ikke får nok væske, for så ville jeg vente... Men ellers ville jeg bare gøre det lige inden, for på rejsen forventer han den ikke, og når I kommer hjem har han glemt den... 

God tur!  

Vi skal til Tyrkiet... Men vi sørger bare for at han får masser af væske i løbet af dagen...
Vi forsøger i aften, så må se hvordan det går
Det kan være at han spiser mere til morgenmad så, når han ikke får den flaske

Og tak

Anmeld

10. maj 2012

Line Højdal

AnneBJ skriver:

Hurrraaaaa!!! Jeg kan fikses med 2 forskellige cremer, en binyrebark og en østrogenholdig... Og en rimelig hefter svampekur..  Han mente at det var det, selvfølgelig tilsat tålmodighed, for jeg skal først tjekkes igen om 4 uger.. men altså!! Hurra, for minus omsyning osv..!

Felix er stadig stor og glad - han har lige været syg (igen) i en uges tid, men lader til at være helt på toppen nu. Han går ikke, og siger stadig kun ganske få genkendelige ord ([ba] - bum, [båh] - bøh, [atch] - tak, [hodda] - hovsa, [sce] - se, [aj] - hej) - men det er vel også tilstrækkeligt ordforråd, RET langt hen af vejen..

Få dage inden han blev syg, tog vi aftenflasken fra ham. Det var fis og ballade og spild af mme.. Det gik fuldstændig smertefrit, og nu læser vi en historie eller synger et par sange, samme sted som vi før gav flasken. Jeg er i den forbindelse ved at lave en sangbog til ham, for jeg gider helt ærligt ikke synge de samme 4 sange som er i de der papbøger, og han vil gerne selv bladre. Så nu laver jeg en som jeg sætter i plasticlommer, så den kan tåle både savl og hvad har vi (og så er det sange valgt af mig, istedet for kun regulære børnesange )

Så, bortset fra det tvivlsomme forårsvejr, har vi det rigtig godt! Jeg har fået tildelt praktik i en vuggestue pr. 1. august, og et halvt år frem. Det skulle være en knaldgod vuggestue, både for ungerne, men også for studerende, fagligt såvel som socialt. Det er lidt ambivalent, fordi jeg også har sådan en vs bulderbasse herhjemme, men omvendt så er målgruppen fantastisk synes jeg, og jeg finder ud af, om jeg kan "holde til" at arbejde som pædagog, og stadig have overskud til det/de barn/børn jeg har herhjemme.

(den begrænsede billedmængde skyldes udelukkende dovenskab; jeg gider ikke hente kameraet nedenunder for at tømme det...)

Hurra for det Anne - hvor lyder det bare godt at det kan fixes uden større indgreb og nye syninger  Jeg kan godt forstå du er lettet

Jeg håber alt snart er som det skal være

TILLYKKE med praktikpladsen... Kan godt forstå hvis du kan komme i tvivl om hvorvidt det lige er pædagog, men synes det er fornuftigt at gøre uddannelsen færdig med så kort igen. Og som du siger - aldergruppen er jo fantastisk og så er det jo altså de gode timer man har dem i... Ikke nogen ulvetimer og sådan! Jeg håber du bliver glad for det!

Kæft hvor er han skøn Felix og dejligt at han nu er rask igen... Lad os så få det forår, så vi kan slippe for mere sygdom!! Lyder da som om han har mange ord - jeg synes da det er rigtig flot og som du siger kan han jo kommunikere alt det vigtige til jer

Herhjemme går det ikke helt efter planen med at fjerne putte-flasken. Der er ALT for meget krudt i røven til at få ham til at sidde og synge/læse... Hvad gør i, sidder Felix hos dig, eller? Her karter Aske rundt og finder på alt muligt andet  Det var noget nemmere med flasken, da den ligesom gjorde ham sløv... nu er gode råd sgu dyre!!

Fed idé med sangbogen... jeg vil da helt vildt gerne have din word-fil (så får jeg også lidt ny inspiration)  Var faktisk selv igang med en lignende sangbog, men har vist kun samlet 4-5 sange og så glemt alt om den!

Anmeld

10. maj 2012

piadas

Feeeedt, Anne!
Hvor er jeg bare glad på dine vegne!
Søde dejlige Felix! Jeg kom helt til at grine af billedet med Jørn i baggrunden...hehe, det er vist ikke ham Felix har arvet sin mega hårpragt fra! Han bliver vel ikke sur på mig nu, vel?!
Tillykke med praktikpladsen - lyder som et dejligt sted!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.