Til jer som er gift på rådhuset, men også vil ha kirkebryllu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.767 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Anonym trådstarter

Til jer herinde, som er blevet gift på rådhuset, men senere gerne vil ha et kirkebryllup. Vil i ikke fortælle om jeres dag?

Hvorfor valgte i først rådhusbryllup?

Sagde i til folk at i var blevet gift, eller holdt i det hemmeligt indtil i valgte kirkebrylluppet?

Og fik i ringe på på rådhuset, og sagde så bare til folk at i var blevet forlovet?

Hvem havde i med på rådhuset?

holdte i noget bagefter, hvad og for hvem?

Vi har som nævnt i en tidligere tråd, købt hus fra 1/7-2012 og har også barn nummer 2 på vej.

Derfor var vores banks råd, at vi skulle få sikret hinanden, enten ved at få skrevet testamente, eller simpelthen blive gift!

Både min kæreste og jeg drømmer om et kirkebryllup, med fint tøj, stor fest, og alle de mennesker vi holder af, men eftersom vi lige har brugt MANGE penge på nyt hus, vil dette ikke være noget der er realistisk det første år eller to.

Derfor har vi valgt (næsten) at gå på rådhuset og blive "gift" så vi har sikret hinanden, i tilfælde af det væreste skulle ske, og en af os ikke er her mere. 

Jeg har ikke lyst til at et rådhus bryllupm skal MIT bryllup, og det har min kæreste heller ikke, så vi vil under ingen omstændigheder, gøre det til en prangende dag, med fest bagefter. Vores tanke var at invitere familien ud i vores have til noget frokost efter vi (min kæreste og jeg) havde været på rådhuset.

Men jeg ville super gerne høre om jeres bryllup på rådhuset, og om i havde et efterfølgende kirkebryllup da tid og råd var til det? 

Glæder mig til at høre fra jer! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

en af mine veninder stod i samme situation. De blev i hemmelighed gift på rådhuset, og havde ingen vidner med. De brugte nogle fra rådhuset.

På deres 1 års bryllupsdag inviterede de så til bryllup, hvor de blev velsignet i kirken.

Men husk at spørge jeres præst om det er noget han vil være med til, da det ikke er alle præster som vil det. Det er en velsignelse og ikke en vielse i får i kirken.

Det var rigtig hyggeligt. Jeg tror at jeg ville gøre det hemmeligt, jeg ville ikke holde noget ved rådhusbrylluppet, hvis i ønsker nogen med, så ville jeg tage forældre og ingen andre med.

Anmeld

10. maj 2012

Tanja1234

Vi gik på rådhuset fordi vi har hus og fik vores første barn.

Det er bestemt også en mulighed at skrive testamente (udvidet samlever testamente), men på den måde slipper man ikke for diverse arveafgifter til staten og så koster det jo også en del at få lavet testamentet.

Derfor gik vi på rådhuset i shorts og t-shirt. Vores forældre var med fordi de ville! Vi havde sagt til folk at vi ville gøre det sådan, men kun vores forældre vidste hvornår vi gjorde det, fordi vi ikke ville have at nogen gav os gaver osv. Det vil vi gemme til vi bliver rigtig gift

Stod det til os ville vi hellere bare møde på kommunen og underskrive et stykke papir der sidestiller os med ægtefæller retsmæssigt, men når det ikke er muligt så måtte vi jo "holde bryllup"

Vi overvejede meget kraftigt at sætte vingummisutter på hinandens fingre som ringe, men mente at vores forældre nok ikke ville synes om ideen. Bagefter tog vi hjem til os og fik smørrebrøg og et glas cava på terrassen med de gamle

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

Vi gik på rådhuset fordi vi har hus og fik vores første barn.

Det er bestemt også en mulighed at skrive testamente (udvidet samlever testamente), men på den måde slipper man ikke for diverse arveafgifter til staten og så koster det jo også en del at få lavet testamentet.

Derfor gik vi på rådhuset i shorts og t-shirt. Vores forældre var med fordi de ville! Vi havde sagt til folk at vi ville gøre det sådan, men kun vores forældre vidste hvornår vi gjorde det, fordi vi ikke ville have at nogen gav os gaver osv. Det vil vi gemme til vi bliver rigtig gift

Stod det til os ville vi hellere bare møde på kommunen og underskrive et stykke papir der sidestiller os med ægtefæller retsmæssigt, men når det ikke er muligt så måtte vi jo "holde bryllup"

Vi overvejede meget kraftigt at sætte vingummisutter på hinandens fingre som ringe, men mente at vores forældre nok ikke ville synes om ideen. Bagefter tog vi hjem til os og fik smørrebrøg og et glas cava på terrassen med de gamle

Det lyder bare rigtig hyggeligt, og lige som noget jeg kunne forholde mig til. 

Haha, vingummisutter, det er fandme sjovt, den skal jeg foreslå kæresten, bare min bliver med lakridssmag, så er det okay. 

Jeg tror at det ender op med et ja på rådhuset, når vi lige har slugt det hele lidt, det kom lidt pludseligt at det skulle gå så hurtigt, og det tror jeg også er det der er sværest for min kæreste, for det kommer til at virke lidt mærkeligt når/HVIS han falder på knæ 

Tak fordi du ville dele, det er rart at høre at andre har stået i samme situation, og det rent fakttisk kan lade sig gøre, på en rigtig hyggelig måde.!

Anmeld

10. maj 2012

Tanja1234

Anonym skriver:

Det lyder bare rigtig hyggeligt, og lige som noget jeg kunne forholde mig til. 

Haha, vingummisutter, det er fandme sjovt, den skal jeg foreslå kæresten, bare min bliver med lakridssmag, så er det okay. 

Jeg tror at det ender op med et ja på rådhuset, når vi lige har slugt det hele lidt, det kom lidt pludseligt at det skulle gå så hurtigt, og det tror jeg også er det der er sværest for min kæreste, for det kommer til at virke lidt mærkeligt når/HVIS han falder på knæ 

Tak fordi du ville dele, det er rart at høre at andre har stået i samme situation, og det rent fakttisk kan lade sig gøre, på en rigtig hyggelig måde.!

Jeg bad min bedre halvdel vente med frieriet til inden vi skal giftes "rigtigt". Så synes jeg også at rådhuset er mindre højtideligt på den måde.

Det var ren og skær "business" for os

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

Jeg bad min bedre halvdel vente med frieriet til inden vi skal giftes "rigtigt". Så synes jeg også at rådhuset er mindre højtideligt på den måde.

Det var ren og skær "business" for os

Så i fik heller ikke ringe på? 

Anmeld

10. maj 2012

Annana89

Vi blev GIFT på rådhuset sommer 2010. Mest fordi vi gerne vilel giftes, men det blev på den sommer og på rådhuset simpelthen fordi min mand skullle udsendes til afghanistan feb. 2011!

Havde det ikek været for hans udsendelse havde vi nok ventet nogle år og så gjort det i kirken! Men jeg ville ikke risikere at jeg aldrig blev gift med min livs kærlighed hvis vi(gud forbyde det!!!) var så uheldige at der skulel ske min mand noget.

Men altså det blev til rådhuset og så en "havefest" bagefter. Vi havde inviteret 25 af vores nærmeste som næsten alle også kom på rådhuset!

vi fik ringe på og havde købt fint tøj. Dog ikek rigtig brudejkole.

Men altså alt i alt så havde vi en fantastisk dag selvom det bare var på rådhuset og havefest hjemmei svigerfars have med hjemmelavet mad osv.

Men planen har hele tidne været at vi rigtig geren vil vies "ordentlig" i en kirke med hvad dertil hører!

Anmeld

10. maj 2012

Tanja1234

Anonym skriver:

Så i fik heller ikke ringe på? 

Nej slet ikke. Det skal vi først når vi skal giftes

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

Nej slet ikke. Det skal vi først når vi skal giftes

Det kunne jeg faktisk godt være fristet på heller ikke at gøre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.