Selvstændig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. april 2009

linemus

Er der nogen af jer, der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre, eller hvor jeg skal kigge, når jeg gerne vil vide mere om at være selvstændig? Jeg tænker på at være selvstændig som bibeskæftigelse, mens jeg søger job. Hvordan gør man? Skal man bare momsregistreres og så er det det, eller er der nogle skjulte finter, man helst skal vide noget om?

vh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2009

finkedinke

Jeg er ikke selvstændig, men det er mine forældre.Og det er en jungle at finde rundt i, i hvertfald i det de beskæftiger sig med.
Min mor er butiksslave og min far er bolighaj mm
Hverken min bror eller jeg har lyst til en arbejdsuge på 50+ timer så vi er ganske almindelige lønmodtagere

Hvad ville du lave som selvstændig??

I min lokale avis er der ofte annoncer fra flere forskellige bl.a. en advokat-kæde der afholder kurser for kommende selvstændige.
Men kig evt her.
http://www.startvaekst.dk/ nederst på siden finder du information til iværksættere.
Held og lykke
Berith

Anmeld

18. april 2009

Stumpen

Aner intet over det, men faldt over DUM i sidste uge eller forrige og der var en som ikke havde søgt iværksætterstøtte (tror jeg det hedder) og det kan man åbenbart... Det var bare det eneste jeg ville sige..

Anmeld

18. april 2009

Tynen

Stumpen skriver:

Aner intet over det, men faldt over DUM i sidste uge eller forrige og der var en som ikke havde søgt iværksætterstøtte (tror jeg det hedder) og det kan man åbenbart... Det var bare det eneste jeg ville sige..

Nååee.. Vidste bare du så det i smug

Anmeld

18. april 2009

Stumpen

Tynen skriver:

Nååee.. Vidste bare du så det i smug

Jeg viste du ville dukke op, så snart DUM blev nævnt Men nej har stadig ikke set så mange afsnit.. Men så klip for næste uge Malou Stella er det ikke hende med VUC og hestene?

Anmeld

18. april 2009

Tynen

Jeg aner ikke rigtig noget om det, men min mor er jo selvstændig og har været det det meste af hendes liv.

Jeg tror det handler meget om hvad man vil arbejde med.
Hun har haft butik mens min bror og jeg var små og vi så hende næsten aldrig før sent om aftenen og om søndagen, så vores far kombinerede hans arbejde så han altid var hjemme når hun ikke var.
Bla, bla.. Det var slet ikke det du spurgte om!

Håber der kommer nogen kloge hoveder på banen istedet

Anmeld

18. april 2009

Tynen

Stumpen skriver:

Jeg viste du ville dukke op, så snart DUM blev nævnt Men nej har stadig ikke set så mange afsnit.. Men så klip for næste uge Malou Stella er det ikke hende med VUC og hestene?

Nej, det er Kristina - Men Malou Stella begynder også snart til ridning da hun igen er hoppet fra sin udd.

Anmeld

18. april 2009

Stumpen

Tynen skriver:

Nej, det er Kristina - Men Malou Stella begynder også snart til ridning da hun igen er hoppet fra sin udd.

Så ved jeg ikke hvem Malou Stella.. Men troede bare lige det var Kristina der var sprunget fra og det kunne jeg ikke helt forstå, da hun i de 4-6 afsnit jeg har set har virket ambitiøst omkring det.. ( men nu kender jeg hende jo ikke så godt som dig jo )

Anmeld

18. april 2009

finkedinke

Tynen skriver:

Jeg aner ikke rigtig noget om det, men min mor er jo selvstændig og har været det det meste af hendes liv.

Jeg tror det handler meget om hvad man vil arbejde med.
Hun har haft butik mens min bror og jeg var små og vi så hende næsten aldrig før sent om aftenen og om søndagen, så vores far kombinerede hans arbejde så han altid var hjemme når hun ikke var.
Bla, bla.. Det var slet ikke det du spurgte om!

Håber der kommer nogen kloge hoveder på banen istedet

Det er bl.a. derfor jeg ikke er blevet selvstændig, selvfølgelig er det da rart at være sin egen herre. Men jeg har tilbragt så mange timer af min barndom i et baglokale i en butik at jeg ikke vil byde mine børn det samme.
Oven i det er min mor da ikke engang blevet rig af alt det arbejde
Berith

Anmeld

18. april 2009

Tynen

finkedinke skriver:

Oven i det er min mor da ikke engang blevet rig af alt det arbejde
Berith

VIGTIG detalje!
Man skal kun gøre det af lyst, for mange penge er der vist desværre ikke i det.

Uhh.. Havde helt glemt dagene i baglokalet (Ej, det lyder som vi var spærret inde )
Hvis vi var syge eller havde fri fra skole skulle vi tilbringe dagene i baglokalet, eftersom min far ikke bare kunne tage ydeligere fri - JESUS!
Det døde man altså lidt indvendig af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.