Søvn og sommergrader

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.391 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. april 2009

anmaj

Jeg venter mit første barn, med termin midt juli, så der er nok ved at være godt varmt i vejret til den tid. Jeg bor i lejlighed med lukket altan, så der kan godt blive ret varmt, men planen var egentlig at han skulle sove i en barnevogn derude.

Men men men... for at der kan blive menneskelige grader derude skal vinduet gerne stå åbent, hvordan fungerer det med ens barn og træk?

Og vi havde tænkt os han skulle sove i en sleebee pose (selvfølgelig kun med sommerdyne), så han er jo pakket ind, men er det for voldsomt?

Jeg kan godt sørge for at han ikke står i direkte sol for vi har persienner.

Eller skulle jeg bare droppe tanken henover sommeren og så putte ham inde på sit værelse?

Anmaj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2009

Cris

Altså, danskere tænker så meget på varmen, må jeg sige. Jeg kommer fra Spanien og du kan tro, at dér bliver det varmt! Lige nu bor jeg i Indien, i dag har vi haft 45 grader, lige nu er kl næsten ni om aftenen og vi har 35 grader. Så mon ikke, at babier i DK kan overleve? ;-P Midt om natten kan faktisk blive lidt koldt, synes jeg. Hvis du har vindue åbnet, så kan du lukke døren, så er der ikke noget træk. Og hvis babier er ude at sove om dagen, så sker der ikke noget, at I sover med en vidue åben om natten, tror jeg! Men du skal måske tage hensyn til det, når du når så langt. Det er ikke hver eneste uge, som bliver der for varmt i DK. Han/hun kan sove med kun en body på og en så dynen på (eller soveposen) og så er det ikke så slemt. Det finder du ud ad det, når den lille baby kommer hjem. Du kan mærke i hans/hendes krop, om det er for varmt eller om de sveder for meget.

Anmeld

18. april 2009

Stumpen

Om sommeren står/stod min datter altid i skygge og på de varmeste dage sov hun kun i ble.. evt med et dynebetræk over sig og mon ikke jeg ville gøre det samme med baby, der så bare ligger i liften..

Jeg ville ikke stille babyen på en altan med direkte sollys..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.