Lege-dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

I juni måned skal vi holde en legedag for knægten og 3 i hans legegruppe

De har været i legeland i køge og i biograf (i dag)

Hvad skal vi finde på at invitere til i næste måned?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Janni.

Kender ikke jeres område, men en tur i skoven, et besøg på en naturlegeplads, i svømmehallen? 

Bare et par forslag, ved ikke om de kan bruges. 

Anmeld

9. maj 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

kan det ikke bare foregå derhjemme, hvor de kan lege både ude og inde?

Mange gange syntes de jo det er sjovt at se, hvordan hinanden bor.

Må også indrømme at jeg har det meget vanskeligt med legegrupper, hvis de kommer op på et niveau, hvor det andre har lavet skal overgåes og så er det måske ikke alle der kan være med. Så bliver det jo pludselig synd for børnene, hvis ikke forældrene har råd til svømmehal, bif eller legeland.

Og det er ikke fordi jeg tror i er sådan, men blot nogle tanker til debat :-)

Anmeld

9. maj 2012

Problembarnet

2skønnebørn skriver:

kan det ikke bare foregå derhjemme, hvor de kan lege både ude og inde?

Mange gange syntes de jo det er sjovt at se, hvordan hinanden bor.

Må også indrømme at jeg har det meget vanskeligt med legegrupper, hvis de kommer op på et niveau, hvor det andre har lavet skal overgåes og så er det måske ikke alle der kan være med. Så bliver det jo pludselig synd for børnene, hvis ikke forældrene har råd til svømmehal, bif eller legeland.

Og det er ikke fordi jeg tror i er sådan, men blot nogle tanker til debat :-)

Det kan det sagtens . og det er ikke for at overgå hinanden, men mere at de ikke kun kommer i legeland/biograf men ja - bare at man laver noget andet med dem - hvis du forstår?

Og havde lidt tænkt at det skulle være herhjemme, men vejret er jo ikke altid til at stole på + jeg også ville synes det var kedeligt hvis de bare skulle se en film herhjemme?

Anmeld

9. maj 2012

Janni.

Problembarnet skriver:

Det kan det sagtens . og det er ikke for at overgå hinanden, men mere at de ikke kun kommer i legeland/biograf men ja - bare at man laver noget andet med dem - hvis du forstår?

Og havde lidt tænkt at det skulle være herhjemme, men vejret er jo ikke altid til at stole på + jeg også ville synes det var kedeligt hvis de bare skulle se en film herhjemme?

Hvis det er regnvejr så på med regntøjet og ud og hoppe i pytter.

Anmeld

9. maj 2012

Problembarnet

Janni. skriver:

Hvis det er regnvejr så på med regntøjet og ud og hoppe i pytter.

hmm ja, alderen er forresten 6-7 år?

Anmeld

9. maj 2012

Vivian67

Lav en hjemmedag med dem, hvis de skal spise så lav mini pizzaer de selv skal putte fyld på - og så nogle lege fra det perfekte minut, du kan jo vælge nogle som både kan foregå indenfor og udenfor alt efter vejret. http://tv3.dk/detperfekteminut - når de så bliver hente kan du jo lige arrangere en lille dyst mellem forældrene, det vil ungerne elske

Anmeld

9. maj 2012

Dot D

I vores datters legegruppe er de altid "bare"  hjemme hos hinanden, og de nyder det helt vildt. Det at kunne vise deres værelser og ting frem, det er et hit.

Jeg må sige, at jeg ikke(overhovedet ikke) forstår konceptet med at legegruppen skal i biffen, for så kan de skisme da ikke lege sammen, og det er vel det, der er meningen med en legegruppe.

De gange de har været her, har jeg haft noget nybagt brød klar, når de kommer, så sidder de og hygger med det, og jeg kan sige dig, de snakker, det er såååååååååååå sjovt at være i rummet ved siden af og høre det hele.

Så leger de ellers bare bagefter, og en enkelt gang har jeg læst lektier med dem.... 

Så jeg vil klart anbefale at du tager dem med hjem, de skal nok finde på noget at lege

Anmeld

9. maj 2012

Lullaby

De skal da hjem og lege hos jer. Forstår ikke komceptet med, at de skal i biografen eller andet. Så bliver det da også en dyr fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.