Eksamensdisposition hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.558 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg skal skrive sådan en til eksamen men efter at have mailet min lære ufattelig mange gang har jeg stadig intet svar fået.

Jeg skal op i Naturvidenskab og overvejer at skrive om emnet planeterne. Det forkommer mig nemmest.

men hvordan gør man og hvordan går man igang?

Kan jeg bare aflever den opgave jeg har lavet hvor jeg har svaret på spørgsmål også bare ku snakke om det til eksamen.

Det er mundtlig eksamen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Dinna88

En disposition er bare en oversigt over hvad du vil sige. Så den skal være i punktform. Den skal være så lærerne kan sidde med den og følge med, imens du fremlægger. Så du skal heller ikke skrive alt i den.

Og så skal du nok starte med problemformulering, problemstillinger og noget metode - nu ved jeg ikke hvilket skolevært du er på? Men sådan var det på STX da jeg gik der

Anmeld

9. maj 2012

Anonym trådstarter

Det er VUC på G niveau.

Har hørt det ikke kræver så meget.

Anmeld

9. maj 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Det er VUC på G niveau.

Har hørt det ikke kræver så meget.

G niveau er jo.... Lavere end folkeskolen? Så må det være en meget simpel disposition du skal lave. Uden problemstillinger osv. Så skal du vel bare skrive HELE din indledning ned, og så resten af din fremlæggelse i stikord. Ligesom var det et talepapir - på den måde hjælper du dig selv, og måske trækker det lidt op, at vise det overskud og den orden

Anmeld

9. maj 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

G niveau er jo.... Lavere end folkeskolen? Så må det være en meget simpel disposition du skal lave. Uden problemstillinger osv. Så skal du vel bare skrive HELE din indledning ned, og så resten af din fremlæggelse i stikord. Ligesom var det et talepapir - på den måde hjælper du dig selv, og måske trækker det lidt op, at vise det overskud og den orden

Ja det er meget lavt. Men jeg har aldrig haft det fag så for mig er det en udfordring

Han gav os kun et eksempel fra D niveau og sag at så havde vi lidt at gå ud fra men der er der kun 4 rækker ned med diverse overskrifter/emner.

Så jeg er på bar bund. Og jeg skal som sådan heller ikke bestå.

Men hvis jeg f.eks skal en indledning hvad skal sådan en indholde?

Beklager jeg spørger lidt dumt men er bare ikk klog nok til det her når det er første gang.

Anmeld

9. maj 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Ja det er meget lavt. Men jeg har aldrig haft det fag så for mig er det en udfordring

Han gav os kun et eksempel fra D niveau og sag at så havde vi lidt at gå ud fra men der er der kun 4 rækker ned med diverse overskrifter/emner.

Så jeg er på bar bund. Og jeg skal som sådan heller ikke bestå.

Men hvis jeg f.eks skal en indledning hvad skal sådan en indholde?

Beklager jeg spørger lidt dumt men er bare ikk klog nok til det her når det er første gang.

det var heller ikke nedladende ment, mere som "kan det godt passe at det er G, du skrev ikke forkert?"  Og du skal ikke beklage!

Men i din indledning kan du skrive

- Dit emne og meget kort om det.

- Hvorfor du har valgt det.

- Hvordan du har valgt at udarbejde opgaven - du kan f.eks. lige nævne overskrifterne; "i min opgave vil jeg komme ind på...."

Håber det kan hjælpe

Anmeld

9. maj 2012

Mas

G-niveau svarer til 9.klasse i folkeskolen. Jeg er nemlig selv VUC lærer, blot ikke i naturvidenskab, men bla. i matematik!

Du skal skrive en overskrift - altså dit emne.

Så kan du skrive 3-4 linjer om hvorfor du har valgt emnet.

I punktform kan du så opremse hvilke områder du vil komme ind på under din fremlæggelse inde til den mundtlige prøve.

Mere skal der ikke til. En disposition er blot en oversigt over hvad du vil fortælle om således at din lærer og censor er forberedt på hvad du vil tale om.

Din disposition indgår IKKE i din karakter, men du står til regnskab for det der står i den. Det betyder, at hvis du ikke kommer ind på et af emnerne så kan/vil lærer eller censor spørge ind til det.

Dispositionen er et eksamensgrundlag, som i realiteten skal godkendes af lærer/VUC'et så du ved, at det er et egnet grundlag at gå til eksamen på. Dvs at niveau og indhold passer til det niveau du er på!

Held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.