Kan en hormonspiral forårsage det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.494 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

An&Jo

Jeg har de sidste 4 dage haft en sindssyg hovedpine, den trykker ret voldsom i højre side af hovedet, og jeg kan slet ikke bøje mig ned uden at det trykker endnu mere..

Jeg vil ringe til lægen imorgen og forhøre mig, men kan det være min spiral der påvirker det så meget??

Jeg har døjet rigtig meget med hovedpine siden min kæreste og jeg kørte galt den 24/12-10 og jeg i den forbindelse fløj op i forruden på grund af manglende sele, men slet slet ikke i den grad jeg har oplevet de sidste 4 dage..
Så kan det være min spiral der har forværret det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Nitz - <3 David

"Spiralhormonet kan hos nogle forværre hovedpine eller migræne, ligesom den ikke bedrer den såkaldte cykliske migræne, som udløses hver gang kvinden får menstruation. I sådanne tilfælde er det vigtigt at afveje fordele ved spiralen mod sådanne ulemper, eventuelt overveje anden form for prævention/behandling."

Anmeld

8. maj 2012

An&Jo

Nitz - <3 David skriver:

"Spiralhormonet kan hos nogle forværre hovedpine eller migræne, ligesom den ikke bedrer den såkaldte cykliske migræne, som udløses hver gang kvinden får menstruation. I sådanne tilfælde er det vigtigt at afveje fordele ved spiralen mod sådanne ulemper, eventuelt overveje anden form for prævention/behandling."

takker..

lige præcis DEN del havde jeg ikke fået med da jeg læste rundt på nettet om den, inden jeg bestemte mig for at få den..
Havde jeg vidst det, så havde jeg nok ikke fået den "installeret" for jeg døjer i forvejen rigtig meget med hovedpine jo..

Anmeld

8. maj 2012

Nitz - <3 David

An&Jo skriver:

takker..

lige præcis DEN del havde jeg ikke fået med da jeg læste rundt på nettet om den, inden jeg bestemte mig for at få den..
Havde jeg vidst det, så havde jeg nok ikke fået den "installeret" for jeg døjer i forvejen rigtig meget med hovedpine jo..

Jeg fik INTET at vide om bivirkninger.. Jeg var så dum først at læse om det bagefter.. bl.a at de fraråder det hvis man har uren hud.. jeg døjer meget med min hud.. har ikke voldsomt mange bumser eller noget.. med min hud er bare træls!
Heldigvis syns jeg ik den er blevet værre.. Men er SÅ skuffet over at min læge ikke fortalte mere om bivirkninger..
Hun sagde bare "de fleste får urelmæssig mens det første halve år.. og så vil ens mens blive mere og mere til pletblødninger" .. Fint nok tænkte jeg.. jeg skal ikke have nr. 2 lige foreløbig.. så den hopper vi da bare på.. :/
De burde ha en brucure over hvilke fordele og ulemper der er ved en spiral..

Anmeld

8. maj 2012

An&Jo

Nitz - <3 David skriver:

Jeg fik INTET at vide om bivirkninger.. Jeg var så dum først at læse om det bagefter.. bl.a at de fraråder det hvis man har uren hud.. jeg døjer meget med min hud.. har ikke voldsomt mange bumser eller noget.. med min hud er bare træls!
Heldigvis syns jeg ik den er blevet værre.. Men er SÅ skuffet over at min læge ikke fortalte mere om bivirkninger..
Hun sagde bare "de fleste får urelmæssig mens det første halve år.. og så vil ens mens blive mere og mere til pletblødninger" .. Fint nok tænkte jeg.. jeg skal ikke have nr. 2 lige foreløbig.. så den hopper vi da bare på.. :/
De burde ha en brucure over hvilke fordele og ulemper der er ved en spiral..

jeg havde læst om det alle steder på nettet, eller det troede jeg ihvertfald..

havde ikke lige fået det med hovedpinen med..

Anmeld

8. maj 2012

Nitz - <3 David

Typiske bivirkninger

Der findes adskillige bivirkninger, der kan ved brug af hormonspiral. Nogle af bivirkningerne har særlig tendens til at forekomme under bestemte omstændigheder.

Hvis du f.eks. aldrig har været gravid, er sandsynligheden for at hormonspiralen udstødes væsentligt større – hvilket i sjældne tilfælde kan medføre bivirkningen nedsat fertilitet.

De mest almindelige bivirkninger ved brug af hormonspiraler er:

•Mavesmerter
•Underlivssmerter (kan være konstante)
•Ovariecyster (ca. 10% af de kvinder, der anvender hormonspiraler)
•Kramper
•Infektioner i det øvre åndedrætsorgan – f. eks. bihulebetændelse (sinusitis)
•Udflåd
•Hovedpine
•Kvalme
•Svimmelhed
•Nervøsitet
•Vaginal irritation
•Blødning og pletblødninger mellem menstruationerne
•Menstruationssmerter (dysmenorré)
•Udeblivende menstruation (amenorré)
•Ændringer i menstruationen
•Rygsmerter
•Vægtforøgelse
•Brystsmerter
•Ømme brystvorter
•Hudproblemer
•Bumser og akne
•Mindsket lyst til sex
•Depression
•Humørændringer
•Unormal Pap smear (en gynækologisk undersøgelse)
•Forhøjet blodtryk (hypertension)

Anmeld

8. maj 2012

Sara_S

Ud fra de symptomer du beskriver, ligner det også pandehul- eller bihulbetændelse... det gør naaaaaas!

Anmeld

9. maj 2012

An&Jo

Sara_S skriver:

Ud fra de symptomer du beskriver, ligner det også pandehul- eller bihulbetændelse... det gør naaaaaas!

jeg har haft pandehule- bihulebetændelse, og det var meget værre end det er nu, men ja det kan da godt være det, for når jeg sidder om aftenen er øjnene ret tunge som om jeg har en allergisk reaktion..

jeg skal have ringet til lægen her kl 8

Anmeld

9. maj 2012

An&Jo

Nitz - <3 David skriver:

Typiske bivirkninger

Der findes adskillige bivirkninger, der kan ved brug af hormonspiral. Nogle af bivirkningerne har særlig tendens til at forekomme under bestemte omstændigheder.

Hvis du f.eks. aldrig har været gravid, er sandsynligheden for at hormonspiralen udstødes væsentligt større – hvilket i sjældne tilfælde kan medføre bivirkningen nedsat fertilitet.

De mest almindelige bivirkninger ved brug af hormonspiraler er:

•Mavesmerter
•Underlivssmerter (kan være konstante)
•Ovariecyster (ca. 10% af de kvinder, der anvender hormonspiraler)
•Kramper
•Infektioner i det øvre åndedrætsorgan – f. eks. bihulebetændelse (sinusitis)
•Udflåd
•Hovedpine
•Kvalme
•Svimmelhed
•Nervøsitet
•Vaginal irritation
•Blødning og pletblødninger mellem menstruationerne
•Menstruationssmerter (dysmenorr&eacute
•Udeblivende menstruation (amenorr&eacute
•Ændringer i menstruationen
•Rygsmerter
•Vægtforøgelse
•Brystsmerter
•Ømme brystvorter
•Hudproblemer
•Bumser og akne
•Mindsket lyst til sex
•Depression
•Humørændringer
•Unormal Pap smear (en gynækologisk undersøgelse)
•Forhøjet blodtryk (hypertension)

jaa, det er sq ret øv.. skal have fat i lægen her kl 8 og lige høre om han har en tid imorgen formiddag..

Anmeld

9. maj 2012

Muffin_girl

An&Jo skriver:

Jeg har de sidste 4 dage haft en sindssyg hovedpine, den trykker ret voldsom i højre side af hovedet, og jeg kan slet ikke bøje mig ned uden at det trykker endnu mere..

Jeg vil ringe til lægen imorgen og forhøre mig, men kan det være min spiral der påvirker det så meget??

Jeg har døjet rigtig meget med hovedpine siden min kæreste og jeg kørte galt den 24/12-10 og jeg i den forbindelse fløj op i forruden på grund af manglende sele, men slet slet ikke i den grad jeg har oplevet de sidste 4 dage..
Så kan det være min spiral der har forværret det??

I starten da jeg havde min døjede jeg med sindsyg hovedpine... Men det er heldigvis væk nu,. Men syntes du skal ringe og høre lægen ad  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.