Til jer med 2 dejlige børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. januar 2008

Hudi

Hej med jer... Ja jeg er jo gravid igen, og skal føde til April. Der er 92 dage til termin. Det er ind til videre gået rigtig fint, og der har ikke været spor ? fra min side mht at den lille kommer så tæt på Uma (1 år og 8 mdr ca). Heller ikke fødslen har jeg været nervøs for, men nu. Jeg er begyndt at tænke rigtig meget over hvordan det bliver med to så små børn, og nogen gange får jeg helt dårlig samvittighed over at Uma 'allerede' skal dele os med en lillesøster. Vil hun mon føle sig overset? Bliver hun meget jaloux osv? Fødslen er jeg også blevet vildt nervøs for... Min første tog 50 timer fra første ve, men var alligevel en god og posetiv oplevelse, og nu kan jeg ikke lade være med at tænke 'kan det gå så nemt 2 gang også' neeej så heldig har man ikke lov til at være.... Jeg er vidst et rigtig pyldrehoved i øjeblikket.. Men til jer med 2 børn. Hvordan klarede i det. Gik det bare helt af sig selv? Ja det er måske lidt rodet, men håber i forstår hvor jeg vil hen med mit indlæg Hilsen Heidi med 92 dage til termin og lille Uma 210806

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2008

Sørensen

Hej Heidi

Jeg er selv mor til 2 drenge den største fra Feb. 2005 og den lille fra Aug. 2006 så der er 18 mdr. mellem mine drenge.

Vi mødte ingen jalousi de første 6-7 måneder - men efter at lillebror så kunne komme rundt, sige noget og tage ting, så kom det.

Jeg havde i en periode to mordrenge, men det gælder om at sætte sig ned med dem begge og lade alt andet være og ikke tænke på nullermænd eller andet, manden kan jo også hjælpe lidt til.
(ja det er baremin mening)
Og det har jeg prøvet at leve efter.

I dag er drengene henholdsvis 17 mdr. og knap 3 år og de elsker hinanden mere end noget andet - det gives krammer og mysser og de leger og tumler med hinanden.
I Vuggestuen er der heller ingen problemer, de går i samme vuggestue på samme stue og det er yderst sjældent at de søger hinanden eller spørger til hinanden, det er kune hvis de lige som fornemmer at den anden er væk - ret tvillingeagtig :)

Fødslen kan jeg ikke snakke med om da min den første blev akut kejsersnit og nr. 2 planlagt kejsersnit.

Nyd din datter de sidste 92 dage hvor du har hende selv.

Tag hende ud af vuggestue/dagpleje nogle dage og lav noget sjovt sammen kun dig og hende.

Samtidig trap ned med de hverdagsting i laver sammen, få faren til at tage mere og mere over - så bliver det ikke så svært for hende når den lille kommer.

Når den lille så er kommet, lad hende sidde på pulsebordet og følge med (hvis der er plads - eller på en stol)
Lad hende hjælpe til - lege med hende dukker og gøre det samme som dig.

Held og lykke med fødsel, tiden bagefter og ikke mindst den sidste tid inden.

Knus fra
Tina HS

Anmeld

6. januar 2008

Heidi.

Hej Heidi..

Med hensyn til din næste fødsel... JO så heldig kan du godt have lov at være....:)
Min første fødsel med Frederikke tog over 36 timer, og det var meget meget hårdt for mig.. Jeg var lissom dig ufattelig nervøs for Phillipas fødsel, men min jordemoder garanterede næsten at sådanne ville det ikke komme til at gå igen. Jeg var også meget nervøs fordi Frederikke var ved at dø under fødslen, og hun lå på neonatal afdeling i næsten en uge bagefter...

Min jordemoder sagde at det er så sjældent at 2. gang ikke er bedre en 1. gang... Kroppen har prøvet det før osv... Men selvfølgelig er der da undtagelser..

Phillipas fødsel var en rigtig god oplevelse.. Fra den første ve til hun var ude gik der 7 timer, mine veer var fra starten ufattelig kraftige, og der var max 1½ min imellem... Grunden til at de var så kraftige er fordi jeg åbnede mig rigtig hurtigt...
Da jeg blev indlagt kl 6.30 om morgenen var jeg 4 cm åben og kl 7.00 var jeg 9 cm åben... Den sidste cm tog så en time, og derefter presseveer i 30 min...

Men jeg forståt godt din bekymring.... Men glæd dig...

Med hensyn til Uma.. Nu var Frederikke næsten 3 år da Phillipa kom ,men vi sørgede for at have hende med til så meget som muligt lige fra starten... Og så fik hun lidt ekstra opmærksomhed....

Knus Heidi

Anmeld

7. januar 2008

3rollinger

Hej Heidi

Jeg har ogsaa to dejlige boern med 22 mdr imellem.

Mht foedsel kan jeg heller ikke vaere saa behjaelpelig da den foerste var akut kejsersnit og nummer 2 normal foedsel. Men begge foedsler har vaeret positive oplevelser.

Vi gav den store ekstra opmaerksomhed da hun fik en lillebror. Det var som regel lillebror der maatte vente, hvis de begge ville have opmaerksomhed. Han fik jo selvfoelgelig en masse naar storesoester var i vuggestue. Og saa fik hun lov at vaere med til alt det hun ville. Hvilket faktisk ikke var saa meget. Saa vi har aldrig haft de store problemer. Og de er ogsaa rigtig glade for hinanden og giver kys og knus til hinanden. Lillebror er blevet en meget kaerlig og glad lille dreng, som charmer til hoejre og venstre.

Det er haardt at have to boern i starten. Ikke nok med at der selvfoelgelig er to, men du vil ogsaa vaere der 100% for begge, hvilket jo af naturlige grunde er umuligt. Du kan ikke slappe af naar den lille sover, som man kunne med den foerste, for saa skal du vaere der for den store. Men det er jo det hele vaerd. Jeg overvejer at faa endnu én!!

Vi har ogsaa soerget for at lave ting individuelt med dem begge, saa de begge kan faa den ene eller begges foraeldres fulde opmaerksomhed og ikke altid skal dele. Det kan de godt lide.

Knus
Trine

Anmeld

9. januar 2008

Miaand

Hej Heidi Jeg har fået 2 skønne kids med 14,5 måneder imellem;) Jeg havde selvfølgelig de samme tanker som dig, men besluttede mig ret hurtigt til at jeg IKKE ville have dårlig samvittighed, hvilket jeg ellers er rigtig god til:( Jeg besluttede derimod at jeg ville glæde mig over mine 2 små børn, og se det som en succes hvis vi f.eks kom afsted til svømmehallen eller i det hele taget bare ud af huset :)) Jeg har også indset at her bare ikke kan være skinnende rent hele tiden, og der er legetøj overalt, især fordi lille Jonas ikke har noget værelse før vi får bygget ud :) Indtil videre går det fantastisk, selvom den manglende søvn selvfølgelig mærkes. For en måneds tid siden var Naja lidt pjevset i en periode og brugte sin sut meget, men nu er humøret vent 180 grader og hun er så glad, så glæd dig! Hvad fødslerne angår er jeg IKKE den rette at spørge, jeg kan bare ikke finde ud af det:'( knus fra Mia, Naja 060806 og Jonas 231007

Anmeld

10. januar 2008

Vibbe

Dejligt at læse jeres indlæg - man får næsten lyst til at tage manden med i soveværelset og få lavet en lillebror/søster:)

Jeg skrev jo indlæget "Flere børn" for nogle dage siden, og dette er jo nærmest en fortsættelse!

Dejligt at læse at det går godt hos jer alle :P

Knus Vibbe og Maja snart 1 1/2 år (Pyha som tiden går)

Anmeld

10. januar 2008

Hudi

Hejsa alle sammen.
Tak for jeres svar. :D Jeg har fået meget mere ro i sjælen efter jeres svar. Nu glæder vi os bare til lillesøster kommer, og så må vi tage tingene som de kommer.
Endnu en gang tak for svarene:D
Hilsen Heidi med 87 dage til termin8D og lille Uma 210806

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.