til jer som har prøvet kør selv ferie..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Clarasmor2010

Hej alle sammen.

Vi skal på ferie til italien med familien i år. Sidste år var vi også afsted men der fløj vi da vores datter kun var 8 måneder på det tidspunkt.

Men i år har vi altså tænkt os at køre derned!

Vores datter vil være omkring 20 måneder når vi skal derned. Så tænkte på om nogen af jer har nogle gode råd/gode ideer som vi evt kan få brug for i forhold til vores datter på turen derned.

Er der evt nogen af jer som kender et billigt hotel/godt hotel på vej derned, da vi overvejer og tage en overnating på vej derned :-)

Håber nogen af jer gider deles jeres erfaring med os!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Maja_4000

Jeg har været på kør selv ferie mange gange .. Godt nok var det da jeg boede hjemme  

Men jeg ville nok tage en dvd med til i bilen , så hun kan sidde og se tegnefilm eller hvad hun kan lide .. Og nogle nye bøger .. Man kan få sådan nogle borde til at spænde bagpå forsædet , så kunne hun måske sidde og tegne ?

Angående overnatning så har vi altid bare stoppet når vi ikke gad køre mere og så fundet en bed & breakfast .. Billigt og hyggeligt  

God ferie ! 

Anmeld

9. maj 2012

Monski

Jeg har været på utallige bilferier og det er altså bare så hyggeligt! 

.. jeg tænker det samme, mht en dvd og så ville jeg nok også kører om aftenen, for så er en god bid af vejen nok væk når din datter vågner. 
Ellers ville jeg tage mere end én overnatning

Anmeld

9. maj 2012

(august)

Hej

Vi har også været på kørselv ferie og kører meget på besøg i weekenderne. Vi prøver at planlægge det med at køre når hun skal sove og hvis ikke det kan lade sig gøre, så have massere af legetøj, mad man kan nipse af og drikke med. Holde nogle gode pauser hvor der kan blive brændt noget krudt af, så er det ikke noget problem de skal sidde i en bil bagefter.

En ting man skal være opmærksom på når man kører om natten mens de små sover er at når man så kommer frem eller holder ind til pauser, så er de spræng fyldt med energi og man er selv rigtig træk pga der er kørt hele natten.

Håber I får en dejlig ferie

Anmeld

9. maj 2012

Ciss

Clarasmor2010 skriver:

Hej alle sammen.

Vi skal på ferie til italien med familien i år. Sidste år var vi også afsted men der fløj vi da vores datter kun var 8 måneder på det tidspunkt.

Men i år har vi altså tænkt os at køre derned!

Vores datter vil være omkring 20 måneder når vi skal derned. Så tænkte på om nogen af jer har nogle gode råd/gode ideer som vi evt kan få brug for i forhold til vores datter på turen derned.

Er der evt nogen af jer som kender et billigt hotel/godt hotel på vej derned, da vi overvejer og tage en overnating på vej derned :-)

Håber nogen af jer gider deles jeres erfaring med os!

Find noget af hendes legetøj, som er egnet til at sidde med i bilen, og gem det væk, så det er som nyt, når I skal afsted.

Medbring musikk og sange, som hun bliver i godt humør af.

Tag mange pauser, hvor hun kan få rørt sig.

Kør mest mulig mens hun sover.

Planlæg rute mm for næste etape, hver gang I har pause. Så kan I der og da vurdere, hvor langt det er ok at køre før næste pause ud fra sultfornemmelse, sovetider, tålmodighed hos barnet osv. Diskutioner og stress omkring, hvor man skal køre/hvor man skal tage pauser i ukendt område og med en ulykkelig unge i bagsædet kan ødelægge enhver ferie. GPS er en glimrende ting!

Den som kører må få lov til at koncentrere sig om det, så den som ikke kører, må have ansvaret for at holde barnet beskæftiget.

God ferie! Vi har kørt langt med vores to små i bagsædet hver sommer. Med lidt forberedelser og lidt fleksibilitet, så gå det rigtig godt.

Anmeld

9. maj 2012

SaNiNa

Vi var afsted på vinterferie i januar med vores søn på 2½ og vores datter på knap 4 måneder.

Vi har fået dvd i nakkestøtterne til vores dreng (og pige) og det er guld vær, bøger lidt fingstænger, kiks, vand og musik.

Og så masser af stop så jeres barn kan blive kruttet af for det er mange timer der skal køres.

Vi skal selv afsted til september og vi regner med at køre tidlig morgen så vi kan tage en masse stop og så køre ind til overnatning sidste på eftermiddagen, der ligge en masse etap derned af syd på.

rigtig god ferie

Anmeld

9. maj 2012

Clarasmor2010

mange tak til jer alle for nogle gode svar! Fik en masse gode ideer :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.