Et spørgsmål mere om katte.. Neutralisering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.300 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Lusi

Vi har to katte, fra samme kuld. En han og en hun. De er snart et halvt år og skal dermed neutraliseres. Men behøver man med begge to?
Har heletiden haft det i tankerne, for så vidt jeg ved, så risikere vi en temmelig støjende hun og en strintede han, gør vi ik? Altså hvis vi ikke gør det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

anynom

Lykke86 skriver:

DDeDeteerVi har to katte, fra samme kuld. En han og en hun. De er snart et halvt år og skal dermed neutraliseres. Men behøver man med begge to?
Har heletiden haft det i tankerne, for så vidt jeg ved, så risikere vi en temmelig støjende hun og en strintede han, gør vi ik? Altså hvis vi ikke gør det..

Selvom de er søskende risikerer du faktisk også, at de parrer sig, så få ordnet dem begge - så hverken får eller er du skyld i et uønsket kuld killinger.

Anmeld

8. maj 2012

Princesspigen

Lykke86 skriver:

Vi har to katte, fra samme kuld. En han og en hun. De er snart et halvt år og skal dermed neutraliseres. Men behøver man med begge to?

du har helt ret i din formodning..

uanset hvad skal du neutralisere den ene, for det at de er søskende gør ikke at de ikke formerer sig når hun kommer i løbetid..

da i har 2 vil hannen begyndte at strinte taouritorie af for at passe på sin pige..

hunnen kommer i løbetid 2 til 4 gange om året hvor hun vræler værre end en baby og gerne op til 1 eller 2 uger ad gangen..

har selv en han og en hun, han er kastereret så han ikke strinter, hunnen er ikke steriliseret så jeg har valgt at høre på hende når hun er i løbetid, og det kræver virkelig meget tålmodighed især når hun begynder om natten  

tag det med i jeres overvejelser.. hende kan mam steriliserer senere unden noget problem hvis man finder ud af man ikke gider høre på hende.. men begynder han at strinte stopper han ikke igen..

Anmeld

8. maj 2012

Lusi

JulieWH skriver:

Selvom de er søskende risikerer du faktisk også, at de parrer sig, så få ordnet dem begge - så hverken får eller er du skyld i et uønsket kuld killinger.

Ja det ved jeg godt de gør så var bare mere med det andet.. Altså tisseri

Anmeld

8. maj 2012

Lusi

Princesspigen skriver:

du har helt ret i din formodning..

uanset hvad skal du neutralisere den ene, for det at de er søskende gør ikke at de ikke formerer sig når hun kommer i løbetid..

da i har 2 vil hannen begyndte at strinte taouritorie af for at passe på sin pige..

hunnen kommer i løbetid 2 til 4 gange om året hvor hun vræler værre end en baby og gerne op til 1 eller 2 uger ad gangen..

har selv en han og en hun, han er kastereret så han ikke strinter, hunnen er ikke steriliseret så jeg har valgt at høre på hende når hun er i løbetid, og det kræver virkelig meget tålmodighed især når hun begynder om natten  

tag det med i jeres overvejelser.. hende kan mam steriliserer senere unden noget problem hvis man finder ud af man ikke gider høre på hende.. men begynder han at strinte stopper han ikke igen..

Tak.. Jeg vidste godt at de vil parre sig selvom de er søskende
Var bare mere med det andet.. Han bliver ihvertfald med sikkerhed kastereret.. Tror også hun ryger med i samme omgang, for har hørt min søsters kat være i løbetid og fååårk hvor var den belastende
Og min tålmodighed er ik for stor!
Det er efter de er blevet et halvt år, man gør det ik?

Anmeld

8. maj 2012

Princesspigen

Lykke86 skriver:

Tak.. Jeg vidste godt at de vil parre sig selvom de er søskende
Var bare mere med det andet.. Han bliver ihvertfald med sikkerhed kastereret.. Tror også hun ryger med i samme omgang, for har hørt min søsters kat være i løbetid og fååårk hvor var den belastende
Og min tålmodighed er ik for stor!
Det er efter de er blevet et halvt år, man gør det ik?

i det tilfælde ringer du til din dyrlægen(eller den du vælger at bruge) for de har forskellige regler for hvornår, men det er lige omrking de 6 måneder hvis ikke det er ændret...

men ringer du til dyrlægen fortæller de deres regler så du er sikker på ikke at komme i kontrovers med nogle..

Anmeld

8. maj 2012

Lusi

Princesspigen skriver:

i det tilfælde ringer du til din dyrlægen(eller den du vælger at bruge) for de har forskellige regler for hvornår, men det er lige omrking de 6 måneder hvis ikke det er ændret...

men ringer du til dyrlægen fortæller de deres regler så du er sikker på ikke at komme i kontrovers med nogle..

Okay tak

Anmeld

8. maj 2012

Tona

Lykke86 skriver:

Jo altså hvis det var mig ville jeg få neutraliseret dem begge hvis I vil undgå de der gener som du nævner

Anmeld

8. maj 2012

Princesspigen

Lykke86 skriver:

Okay tak

held og lykke

Anmeld

8. maj 2012

Mille82

En hunkat kommer i løb gerne 1 gang om måneden og det varer op til en uge hver gang. Måske er man "heldig" kun at have en kat der er i løb, forår, sommer og efterår, men det hører til undtagelserne.

Hunkatte kan strinte såvel som hankatte, vi har ikke haft en enste hunkat som ikke har strintet under løb. Det stinker så slet ikke på samme måde som hankattes, men ulækkert.

Hvis en hunkat eller hankat når at blive kønsmoden og strinte inden den bliver neutraliseret, så er der stor risiko for at den fortsætter bagefter også. Vi har skilt os af med flere neutraliserede katte, som stadig strintede.

Hos vores dyrlæger koster det omkring 1600 for en sterilisation og 800 for en katration, men det er alle pengene værd - man får også mængderabat når man kommer med 2 eller flere. Man får sådan nogle afbalancerede katte, når ikke de har alle de der nytteløse hormoner væltende rundt i kroppen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.