Nu bliver jeg hjemmegående...sådan da :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

bullerbassen

Dejligt i har truffet en beslutning som virker for jeres familie. Det er jo det som udgangspunkt man skal. Så må resten jo syntes hvad de vil.

Håber i får det hele til at gå op i en højere enhed med jobprøvning osv.

Sejt du kan holde til at have hende hjemme hver dag ( tænker på dine smerter )   Jeg syntes 1 uges ferie er hårdt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

MoarViborg

Tillykke med beslutningen! En god beslutning i min bog! 

Jeg er selv hjemmegående med mine to piger på 1 1/2 og 3 år! Og jeg ELSKER det! Vi bor på Malta, hvor det er MEGET almindeligt med hjemmegående mødre, så vi mødes ofte til playdates mv.! Så fuld forståelse fra omgangkredsen hernede! Men Fuldstændig ligesom dig, får jeg også de der ubehagelige hug fra mine venner og bekendte i DK - nogle mere direkte end andre! Jeg er blevet god til at ignorere det, men i starten syntes jeg faktisk det var lidt hårdt at forsvare mig selv hele tiden! Og jeg elsker at jeg ser mine børn så meget, og det er også min klare overbevisning at de nyder at være hjemmegående børn :-)

Anmeld

8. maj 2012

kristinaS

Amandas-mor skriver:

Jeg ved ikke helt om jeg har lagt den her tråd rigtigt, men det kommer alligevel tættest på her syntes jeg.

Vi har nu valgt i vores lille familie at jeg skal gå hjemme med Amanda (på 16 mdr.). Dog skal hun stadig i dp 2 formiddage i ugen (3 timer hver gang) fordi det er godt for hende at være sammen med de andre børn og fordi jeg på et tidspunkt skal i arbejdsprøvning og så skal hun alligevel være i dp de to formiddage så det er godt at hun ikke har glemt det helt.

Men altså på nær de to formiddage skal hun være hjemme ved mig fuld tid. Jeg er selv så lykkelig over valget og over at det endelig er muligt og jeg er slet ikke i tvivl om at det er det rigtige for Amanda.

Men det er kontroversielt, for søren da nogle hug man kan få for det. Både bekendte, dp-pædagog og familie har meget forskellige meninger om den sag. Det har faktisk været lidt hårdt at få de hug for det som man får a la "det er synd for barnet" osv  Heldigvis har vi også andre som støtter os i det.

Jeg ved ikke lige helt hvad jeg vil med det her indlæg andet end at komme ud med min glæde. Lige siden Amanda kom i dp har det pint og plaget mig at jeg skulle sende hende afsted hver dag. Jeg er blevet ved med at have det dårligt over det og har aldrig vænnet mig til det. Jeg har altid kunnet se i weekender og ferier at hun trivedes bedre hjemme osv. Det er så stor en glæde at jeg endelig kan give hende det som jeg ser som optimalt for hende. Manden er også så glad for det for som han siger, så vil han meget hellere at hun er hjemme hos mig  

Hej. Dejligt for dig at du lever din drøm ud. Jeg er selv hjemmegående, har 2 store i skole og en på 1 1/2 i vuggestuen. Jeg føler mig virkelig heldig, at vi har råd til det. Der er jo et helt andet overskud, da jeg laver alle de ting andre mødre og fædre laver når de kommer hjem, om dagen.

Jeg undrer mig altid (lidt ironisk) når jeg første gang møder folk, der efter jeg fortæller om mit/vores valg, har brug for at sige" aj, det gad jeg ikke!" i starten synes jeg også jeg hele tiden skulle retfærdiggøre mig selv, men som vi har talt om bunder det jo nok i misundelse, fordi de jo nok heller ik har råd! Synes bare det er utroligt, at folk synes de ligesom har ret til at udtrykke sig negativt om mit liv?!! Jeg siger jo fx ik til dem, sikke et lortejob DU har, det GAD jeg bare ikke, vel. Det er ligesom normen, at man kritiserer ikke andres jobs. Men jeg har lært at være forberedt, og så håber jeg jeg maner mig op til at sige det næste gang "sjovt at nogle folk tror det skulle interessere mig, om de gad mit liv eller ej". generelt ligger det bare ikke til mig at være dømmende overfor andre folk. Man skal gøre det man har lyst til i sit hjerte, så tror jeg aldrig det går helt galt!

Anmeld

8. maj 2012

Tona

Puslingen skriver:

Jeg går hjemme med min søn på 22 mdr.
Vi laver mange forskellige ting og jeg elsker det
Syntes det er fedt i følger jeres hjete og har muligheden for at føre derbys i livet
Vi tager rigtig tit på tur
Tager s-toget til en natur skønt område med legepladsen og så hygger vi og spiser madpakke og så hjem og sove. Eftermiddagen bruger vi ofte på praktiske ting eller alm hygge

Charlie elsker at hjælpe til, så vi er ofte 2 timer om at lave mad, eller bage boller/ kage eller lign.

Så laver vi mange kreative ting- blyant holder, pynter æsker, karse beholder til familie og venner, finger maling eller lign.

Danse er også et hit.

Sikke en masse gode ideer

Anmeld

8. maj 2012

Tona

bullerbassen skriver:

Dejligt i har truffet en beslutning som virker for jeres familie. Det er jo det som udgangspunkt man skal. Så må resten jo syntes hvad de vil.

Håber i får det hele til at gå op i en højere enhed med jobprøvning osv.

Sejt du kan holde til at have hende hjemme hver dag ( tænker på dine smerter )   Jeg syntes 1 uges ferie er hårdt.

Ja, jeg håber også at det vil gå op i en højere enhed, men det tror jeg faktisk også godt at det kan

Anmeld

8. maj 2012

2721

Amandas-mor skriver:

Sikke en masse gode ideer

Du er Velkommen til at skrive, hvis du har brug for flere

Anmeld

8. maj 2012

Tona

Puslingen skriver:

Du er Velkommen til at skrive, hvis du har brug for flere

Mange tak

Anmeld

8. maj 2012

Tona

MoarViborg skriver:

Tillykke med beslutningen! En god beslutning i min bog! 

Jeg er selv hjemmegående med mine to piger på 1 1/2 og 3 år! Og jeg ELSKER det! Vi bor på Malta, hvor det er MEGET almindeligt med hjemmegående mødre, så vi mødes ofte til playdates mv.! Så fuld forståelse fra omgangkredsen hernede! Men Fuldstændig ligesom dig, får jeg også de der ubehagelige hug fra mine venner og bekendte i DK - nogle mere direkte end andre! Jeg er blevet god til at ignorere det, men i starten syntes jeg faktisk det var lidt hårdt at forsvare mig selv hele tiden! Og jeg elsker at jeg ser mine børn så meget, og det er også min klare overbevisning at de nyder at være hjemmegående børn :-)

Ja det er godt nok svært at få de der hug, men man vænner sig vel til det med tiden...

Ej hvor dejligt at bo på Malta...jeg har været der på ferie og syntes der var rigtig dejligt

Anmeld

8. maj 2012

Tona

kristinaS skriver:

Hej. Dejligt for dig at du lever din drøm ud. Jeg er selv hjemmegående, har 2 store i skole og en på 1 1/2 i vuggestuen. Jeg føler mig virkelig heldig, at vi har råd til det. Der er jo et helt andet overskud, da jeg laver alle de ting andre mødre og fædre laver når de kommer hjem, om dagen.

Jeg undrer mig altid (lidt ironisk) når jeg første gang møder folk, der efter jeg fortæller om mit/vores valg, har brug for at sige" aj, det gad jeg ikke!" i starten synes jeg også jeg hele tiden skulle retfærdiggøre mig selv, men som vi har talt om bunder det jo nok i misundelse, fordi de jo nok heller ik har råd! Synes bare det er utroligt, at folk synes de ligesom har ret til at udtrykke sig negativt om mit liv?!! Jeg siger jo fx ik til dem, sikke et lortejob DU har, det GAD jeg bare ikke, vel. Det er ligesom normen, at man kritiserer ikke andres jobs. Men jeg har lært at være forberedt, og så håber jeg jeg maner mig op til at sige det næste gang "sjovt at nogle folk tror det skulle interessere mig, om de gad mit liv eller ej". generelt ligger det bare ikke til mig at være dømmende overfor andre folk. Man skal gøre det man har lyst til i sit hjerte, så tror jeg aldrig det går helt galt!

Ja du har ret i at det letter utroligt meget på stressen når man får klaret alle de der opgaver i løbet af dagen

Nej, jeg fatter heller ikke hvorfor andre er så vilde med at hakke ned på det. Det er, som du skriver, noget mærkeligt noget, for vi hakker jo heller ikke ned på deres valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.