Sex efter fødslen? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.301 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej kvinder.

Håber i kan hjælpe! 

Hvornår må man ha' sex efter fødslen?

Jeg fødte (en helt normal fødsel) for 18 dage siden. Allerede efter 4 dage, var vi begge to (undskyld sproget) pisse liderlige! Men jeg er blevet syet dernede, og bløder stadig lidt endnu. 

Hvornår må vi ha' sex?

Kan der ske noget? Man har jo et åbent sorg i maven efter fødslen så det var bare omfede kunne ske noget?

Ved selvfølgelig godt at man kan blive gravid..

Og hvad med syningen, hvor man er blevet syet dernede, hvad hvis det springer?

Jeg er så bange for at det går op..

Er der nogle der har nogle gode erfaringer?

Vi kan snart ik vente mere? Hehe!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

B&J

jeg bristede dog ikke men jeg var ikke klar før der var gået 3mdr......

men mener det er efter 8ugers undersøgelsen men tit gør folk det før hvis man starter blidt kan du jo altid melde pas igen og husk gummi

Anmeld

8. maj 2012

Gaia

Tror ikke du skal regne med det err en forbøjelse at have sex allerede hvis du er blevet syet.  Jeg skulle dælme ikke nyde noget. Fødte selv for 14 dage siden og er også syet. De første gange efter den første fødsel, hvor vi havde sex ( efter 8 uger) gjorde det ondt. Arvævet kan godt være ømt fordi det bliver strukket lidt og er mindre elastisk. Det afhjalp vi med massage ved aret med mandelolie ( bare et fif hvis det bliver aktuelt for jer) men altså sex var ikke wow lige bagefter. Hvis du er bange for at aret springer op, så vendt. Alt efter hvilken bristningsgrad du har haft tager det ca. Min 14 dage at hele op. Så derfor ville jeg også vente. Ang blødning. Ja du har et sår i livmoderen og derfor skali brugekondom indtil blødningen osv. Er stoppet. Som regel er det ovre efter 4-8 uger. Synes i skal vente lidt endnu, men selv dit valg! Ikke så meget pga. Blødningen men mere pga du er blevet syet og det skal have ro til at hele op. 

Anmeld

8. maj 2012

MissTas

Anonym skriver:

Hej kvinder.

Håber i kan hjælpe! 

Hvornår må man ha' sex efter fødslen?

Jeg fødte (en helt normal fødsel) for 18 dage siden. Allerede efter 4 dage, var vi begge to (undskyld sproget) pisse liderlige! Men jeg er blevet syet dernede, og bløder stadig lidt endnu. 

Hvornår må vi ha' sex?

Kan der ske noget? Man har jo et åbent sorg i maven efter fødslen så det var bare omfede kunne ske noget?

Ved selvfølgelig godt at man kan blive gravid..

Og hvad med syningen, hvor man er blevet syet dernede, hvad hvis det springer?

Jeg er så bange for at det går op..

Er der nogle der har nogle gode erfaringer?

Vi kan snart ik vente mere? Hehe!! 

man plejer at sige at når man ikke har ondt og ikke bløder mere dog med kondom de første 8 uger pga infektionsfare

jeg selv var slet ikke klar før efter 2,5 måned.. fik en 3. gradsbristning plus et klip.. det er faktisk først nu at jeg er ved at være helt på toppen igen.. min datter er 11 uger

Anmeld

8. maj 2012

mariamiss6

Fortæller de slet ikke omd en slags på sygehusene mere'?

Nåh, men, det er bedst at vente til efter 8 ugers undersøgelsen, netop fordi din livmoder er et åbents år, og fordi du er blevet syet....

Du risikerer grimmeog smertefulde infektioner, og problemer med helingen, hvis du er uheldig.... 

Hvis i absolut ikke kan vente, så brug kondom, det mindsker risiciene for infektion...

Anmeld

8. maj 2012

Aagaard

For at undgå at få "snadder" i det "sår" der jo stadig er efter kun 18 dage, tag og brug kondom i stedet for evt anden prævention.
Hvis du er klar , så syntes jeg da bare i skal hygge!

Anmeld

14. maj 2012

MyLove E

Vi gik i gang efter 5 dage. Min man har aldrig været så liderlig som lige efter jeg havde født.. I fjorten dage havde vi sex 2-3gange om dagen:-):-)

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

Tauf skriver:

Vi gik i gang efter 5 dage. Min man har aldrig været så liderlig som lige efter jeg havde født.. I fjorten dage havde vi sex 2-3gange om dagen:-):-)

Blødte du og er ku så bange for det går i stykkerdernede...:-( ... Jeg fik et klip under fødslen

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

Tauf skriver:

Blødte du og er sku så bange for det går i stykkerdernede...:-( ... Jeg fik et klip under fødslen

Anmeld

14. maj 2012

MyLove E

Anonym skriver:

Blødte du og er ku så bange for det går i stykkerdernede...:-( ... Jeg fik et klip under fødslen

Det fik jeg også. Ja jeg blødte stadig lidt.
Den første gang var også MEGET forsigtig. Men gjorde det faktisk bare bedre:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.