Forvirret men skide irriteret! :@

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej Dejlige damer! :

Jeg er stoppet fra skolepraktik, fordi jeg fik en del rygsmerter og blev vild stresset og gik ned psyskisk når jeg var hjemme, jeg var altid nede og græd en del ( siden jeg er blevet gravid ) 

Jeg har tænkt længe om hvad jeg skulle gøre, og tog en beslutning i dag at jeg stopper, derfor var jeg ned i job centeret for at få kontanthjælp, og fordi jeg ser RET lille ud i ansigtet kigger folk skævt på en når man går ind der, og jeg er sku hellere ikke stolt af at tag på kontanthjælp men når man er nød til det så gør man det. Jeg sagde til manden nede i kontanthjælp at jeg er 17+1 (18 uger) men han sagde det gør ikke en forskel i pengeafdelingen okaay? 

Så fik jeg nogle papir som skulle udfyldes og afleveres til borgerservice, jeg har 2 dage og det skal jeg nok gøre, men jeg ringede til skolen for at sige op, og så køre læreren på mig med at sige " Jamen, du ved vel godt du ikke er berettet til kontanthjælp så hvad vil du leve af," så sagde jeg " jaja, jeg skal nok finde en vej," men nu tænker jeg på hvorfor sagde hun sådan? og hvorfor fanden er jeg ikke berettet til kontanthjælp??? 

er så forvirret og irriteret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Babydreams

Anonym skriver:

Hej Dejlige damer! :

Jeg er stoppet fra skolepraktik, fordi jeg fik en del rygsmerter og blev vild stresset og gik ned psyskisk når jeg var hjemme, jeg var altid nede og græd en del ( siden jeg er blevet gravid ) 

Jeg har tænkt længe om hvad jeg skulle gøre, og tog en beslutning i dag at jeg stopper, derfor var jeg ned i job centeret for at få kontanthjælp, og fordi jeg ser RET lille ud i ansigtet kigger folk skævt på en når man går ind der, og jeg er sku hellere ikke stolt af at tag på kontanthjælp men når man er nød til det så gør man det. Jeg sagde til manden nede i kontanthjælp at jeg er 17+1 (18 uger) men han sagde det gør ikke en forskel i pengeafdelingen okaay? 

Så fik jeg nogle papir som skulle udfyldes og afleveres til borgerservice, jeg har 2 dage og det skal jeg nok gøre, men jeg ringede til skolen for at sige op, og så køre læreren på mig med at sige " Jamen, du ved vel godt du ikke er berettet til kontanthjælp så hvad vil du leve af," så sagde jeg " jaja, jeg skal nok finde en vej," men nu tænker jeg på hvorfor sagde hun sådan? og hvorfor fanden er jeg ikke berettet til kontanthjælp??? 

Hvad jeg har hørt, er man ikke berettet til kontanthjælp, hvis man sejl siger op et sted fra, så får man en form for karantæne, ligesom i en fagforening..

Men fingre for at du må få alligevel ..

Anmeld

8. maj 2012

BigHope13

jeg kan ikke svare dig på nogen af dine spørgsmål. men vil alligevel lige give en og håbe at det hele lykkedes for dig. og at du kan få lidt ro på igen

Anmeld

8. maj 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hej Dejlige damer! :

Er ked af at sige det, men Når du selv siger op så får du karentæne i en måned, men efter den måned kan du sagtens få kontanthjælp, men hvis du blev smidt ud af skolen eller andet så kunne du få kontanthjælp med det samme.

sådan er det desværre.

Anmeld

8. maj 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej Dejlige damer! :

du får 3 ugers karantæne mener jeg.. og fra da af kan du så modtage kontanthjælp.. og når nu du er gravid, kan det være de gør en undtagelse..

held og lykke med det hele.. og godt at du tager vare på dig og dit barn først..

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

RikkeRasmussen skriver:

Hvad jeg har hørt, er man ikke berettet til kontanthjælp, hvis man sejl siger op et sted fra, så får man en form for karantæne, ligesom i en fagforening..

Men fingre for at du må få alligevel ..

Vil det sige at jeg ikke få penge i en måned og for først til Juli måned kontanthjælp? Jeg var nød til at sige op, da de ville sende mig til et andet sted hvor arbejdstiderne var skøre og alt arbejde var på mig, jeg har også haft blødninger og min jordmoder har anbefaldet mig at slappe meget af. Har virkelig været nede og haft en hård tid, mig og min samlever kunne slet ikke kommunikere siden jeg startede skolenpraktiken!

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

BigBabyWish12 skriver:

jeg kan ikke svare dig på nogen af dine spørgsmål. men vil alligevel lige give en og håbe at det hele lykkedes for dig. og at du kan få lidt ro på igen

Hvor du sød, taaak

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

Er ked af at sige det, men Når du selv siger op så får du karentæne i en måned, men efter den måned kan du sagtens få kontanthjælp, men hvis du blev smidt ud af skolen eller andet så kunne du få kontanthjælp med det samme.

sådan er det desværre.

Jeg ved godt det er et dumt spørgsmål men hvad er karantæne? Jeg  sagde op pga. jeg har været nede siden jeg startede og det har påvirket mit forhold meget, men heldigivis har jeg en dejlig mand som har passet godt på mig og været forståelig, + jeg har haft blødning og min jordmoder anbefaldede mig at slappe en del af, og jeg vil på ingen måder have at pga. mit arbejde det skal påvirke den lille, så jeg vil gøre alt for mit kommende barn. 

taaak for kram

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

du får 3 ugers karantæne mener jeg.. og fra da af kan du så modtage kontanthjælp.. og når nu du er gravid, kan det være de gør en undtagelse..

held og lykke med det hele.. og godt at du tager vare på dig og dit barn først..

Tak for svaret og støtten søde

Jeg er mega ked af at det skulle ende på den måde fra skolen, men jeg har virkelig været psysisk nede og har stresset, har slet ikke kunne sidde og grine, men kun grædt over alt den hårde tid. Jeg synes det rart at kunne slappe af nu, og ikke tænke på at "åh nej jeg har ikke lavet dit og dat færdig, nu får jeg en skideballe" nu kan jeg tænke åh, nu kan jeg passe på mig selv, (for mit barns skyld). 

Hvad betyder det der? :-P altså så jeg er nærmest en måned uden penge? 

Anmeld

8. maj 2012

Babydreams

Anonym skriver:

Vil det sige at jeg ikke få penge i en måned og for først til Juli måned kontanthjælp? Jeg var nød til at sige op, da de ville sende mig til et andet sted hvor arbejdstiderne var skøre og alt arbejde var på mig, jeg har også haft blødninger og min jordmoder har anbefaldet mig at slappe meget af. Har virkelig været nede og haft en hård tid, mig og min samlever kunne slet ikke kommunikere siden jeg startede skolenpraktiken!

Ja, det vil sige at du ikke får noget i 1 måned - desværre

Men syntes du skulle tage en snak med din læge omkring en sygemelding?

Men et. skal du i hvert fald have!
Håber absolut det bedste for dig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.