Hjælp til hunde-hjæææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Anonym trådstarter

Vores hanhund på 2,5 år tisser og skider i stuen mange steder næsten hver nat :-( han er ude lige inden vi går i seng kl 22 og min mand står op 5.30 men der er der skidt og tisset flere steder. Hvis han og vores hunhund er alene hjemme (selvom det bare er et par timer) og de blir luftet inden vi kører, så tisset han op af sofaen og bordet og reolen :-(

Hva fan ska vi gøre? Snakker oM at han ska kastreres men det hjælper jo ik på at han skider :-(

Hjææææææææælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

MaybeBaby

Anonym skriver:

Vores hanhund på 2,5 år tisser og skider i stuen mange steder næsten hver nat :-( han er ude lige inden vi går i seng kl 22 og min mand står op 5.30 men der er der skidt og tisset flere steder. Hvis han og vores hunhund er alene hjemme (selvom det bare er et par timer) og de blir luftet inden vi kører, så tisset han op af sofaen og bordet og reolen :-(

Hva fan ska vi gøre? Snakker oM at han ska kastreres men det hjælper jo ik på at han skider :-(

Hjææææææææælp

Har I ikke en entre/bryggers eller lign. hvor de kan være mens I fx er væk? Og så stil deres kurve og deres vand og giv dem et tyggeben. Hunde synes det er dybt frygteligt at skide/tisse i nærheden af hvor de sover/spiser OG det er mere trygt, når I ikke er der, at rummet er mindre. Har han altid gjort det? Har I haft ham ved dyrlægen og blive tjekket igennem?

/Mette

Anmeld

8. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Hjææææææææælp

tis op af sofaen kan være afmærkning over det er hans hjem og hans tæve.. så måske en kasteration kan hjælpe på det.. ?

men det med han skider, har han altid gjordt det eller er det noget nyt og er det de samme steder hver gang ?

Anmeld

8. maj 2012

LilleChelle

Tænker man kastration skal man også tænke på følgevirkningerne heraf. Det er ikke altid lige nemt at have en kastreret/steriliseret hund - rigtig mange af dem ændre fuldstændig adfærd. 

Udover det, så kan en mulig grund til tis og skideriet være stress. Når hunden er i stress, er det mest naturlige for den at tømme tarme og blære, for bedre at kunne løbe eller forsvare sig. Rigtig mange hunde stresser når de bliver efterladt hjemme eller alene. Det kan man afhjælpe ved at formindske pladsen hunden har at gå på. Stor plads stresser ofte mere end hund der i forvejen er stresset over situationen at være alene, og jo - de føler sig stadig alene selvom de er to. 

Hvis du har et bryggers, et køkken etc. ville det være perfekt at lukke dem derind når de sover og når de er alene hjemme. Mine hunde har et kæmpe stort bur hvori de er når de er alene hjemme og når de sover. Ganske enkelt fordi jeg har to hunde der stresser ved for megen plads. Den ene skider og tisser over det hele og den anden hopper i vindueskarme, køkkenborde osv. 

Så du kan selv afhjælpe problemet. 

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Vil helt klar prøve det med mindre plads. Tror vi har tænkt "ej det er synd" og når vi har haft prøvet det har de kradset helt vildt på døren så vi ik har ku sove. Han sked ik indenfor da han var lille. Måske vi ska snakke med dyrlægen

Anmeld

8. maj 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Vil helt klar prøve det med mindre plads. Tror vi har tænkt "ej det er synd" og når vi har haft prøvet det har de kradset helt vildt på døren så vi ik har ku sove. Han sked ik indenfor da han var lille. Måske vi ska snakke med dyrlægen

Selvfølgelig er det vigtigt der ikke er noget i vejen med hunden. Hvilket er det eneste de fleste dyrlæger kan hjælpe med. De er ikke uddannet i adfærd og opdragelse. 

Hvis du er medlem af DKK, kan du frit ringe til deres adfærdskonsulenter og høre hvad du skal gøre. Jeg er selv uddannet inden for DKK som instruktør. 

Anmeld

8. maj 2012

come2

Anonym skriver:

Hjææææææææælp

Jeg tænker at der må være noget galt.

Er han utryg ved at være alene?

Bliver han lukket i haven eller går i med ham inden sengetid?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.