Hjælp - Hva skal jeg sige til veninderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. april 2009

Lillemor

Hej allesammen...

Jeg har brug for lidt hjælp mht hvad jeg skal sige til mine veninder.

Jeg er lige fyldt 21 og min kæreste og jeg har nu besluttet at vi gerne vil have en lille.

Alle veninderne har den holdning at børn er noget man får efter de 30. Det er jeg egentlig ligeglad med men har ikke lyst til at fortælle dem at vi prøver. De skal ikke vide noget før jeg er flere måneder henne.Derved opstår mit problem, da vi forholdsvis tit skal i byen i weekenden. Jeg har aldrig selv været den helt store dranker og det bliver i forvejen kommenteret (hvor lidt jeg drikker).

Mit spørgsmål er om der er nogen der har nogle gode råd til hvad jeg skal stikke dem af løgn når jeg nu slet ikke må drikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes bare du skal være ærlig. Hvis de ikke kan klare at du vil være mor, er det så de rigtige veninder du skal bruge? Hvor vil de så være efter du er blevet mor, hvis de ikke kan tage det inden?

Held og lykke med projektet.

Anmeld

17. april 2009

Svenne

Jeg har det på nøjagtig samme måde som dig! Så jeg kan sagtens følge dig. Jeg er også 21.
Når jeg er sammen med veninderne falder snakken altid på børn - og alle mine veninder skal HVERTFALD ikke have børn de næste mange år! Men det vil jeg gerne, så jeg er lidt nervøs for, hvad de siger. Jeg vil ikke fortælle noget, før jeg er 3-4 mdr. henne.
Jeg er normalt til fest hver weekend, så det bliver meget svært at holde skjult, at jeg er gravid og derfor ikke drikker.
Jeg overvejer at sige, at jeg er på slankekur og derfor holder mig fra alkohol, da det feder meget. Det er jo ikke en løgn

Anmeld

17. april 2009

Plysbjørnen

Jeg ville nok sige til dem (når du drikker meget lidt i forvejen), at du ikke gider drikke mere, for det siger dig ikke noget... Ellers tilbyd at være chauffør...

Anmeld

17. april 2009

Pia

Zafir skriver:

Jeg syntes bare du skal være ærlig. Hvis de ikke kan klare at du vil være mor, er det så de rigtige veninder du skal bruge? Hvor vil de så være efter du er blevet mor, hvis de ikke kan tage det inden?

Jeg er helt enige..

De er ikke rigtige venner, hvis de ikke kan forstå dine valg og respektere dem..

Anmeld

17. april 2009

4xGreve

jeg sørgte for at ha nok at se til, skulle jo noget i hver weekend, trængte til hygge med kæresten, skulle til noget familie halløj, fik en gammel veninde/ven på besøg, osv.

(det var dog ikke løgn)

Men du kan vælge at ha "travlt"...
Sige du skal noget dagen efter...
Sige du vil køre..
Eller sige dte som det er...
Eller bare sige at du syntes det kunne være sjovt helt at prøve at lade vær...
Vennerne burde syntes at det er fedt du ikke drikker og ikke prøve at presse dig til at drikke...

Bare min mening...

Anmeld

17. april 2009

Amelia<3

Jeg forstår ikke at i tager jer af hvad de siger, de er ikke klarer til at får børn det betyder ikke at du ikke er klar. Jeg ville sige det som det var..
Min mening

Anmeld

17. april 2009

Lillemor

Tak skal i ha... dejligt at høre folks meninger...

Anmeld

17. april 2009

saxa

Zafir skriver:

Enig..
Hvis det var mig ville jeg nok ikke vente flere måneder med at fortælle at jeg var gravid - da de nok kan føle sig lidt "forsømte" over at være de aller sidste der får det at vide. Sådan ville jeg nok selv have det, hvis jeg var i deres sted.. Mht. dig, så bliver de nok ellevilde over at høre det alligevel.. Er jeg næsten sikker på.. Hvordan kan de blive andet, hvis deres bedste veninde er i den lykkelige omstændighed, at være gravid...??

Held og lykke med "projekt baby"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.