Insulin niveau

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.024 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. maj 2012

Asti83

Hej

Jeg har mistet 3 gange inden for det seneste år, og er nu gravid igen i 10. uge efter min læge har ordineret metformin til mig - han sagde at rigtig mange kvinder har for højt insulin niveau, og det kan foresage aborter - nu kan jeg jo ikke garantere endnu at det virker - men jeg havde bare aldrig hørt om det før - og havde jeg kendt til det havde jeg fået min niveau undersøgt for lang tid siden så jeg måske havde undgået 3 spontane aborter.

Så bare et venligt fif. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2012

Rockertand

Asti83 skriver:

Hej

Jeg har mistet 3 gange inden for det seneste år, og er nu gravid igen i 10. uge efter min læge har ordineret metformin til mig - han sagde at rigtig mange kvinder har for højt insulin niveau, og det kan foresage aborter - nu kan jeg jo ikke garantere endnu at det virker - men jeg havde bare aldrig hørt om det før - og havde jeg kendt til det havde jeg fået min niveau undersøgt for lang tid siden så jeg måske havde undgået 3 spontane aborter.

Så bare et venligt fif. 

Jeg kryder fingre for en god graviditet til dig, her er lidt anden info:

Metformin under graviditet

Graviditet

Indikationen for at bruge metformin under graviditeten er endnu ikke afklaret og større studier på gravide kvinder i metformin behandling mangler. Imod behandling taler at metformin kan nedsætte optagelsen af flere vitaminer og folat fra tarmen, og
at der dermed er øget risiko for fosterskade. Før der foreligger flere resultater fra undersøgelser på metformin behandling i graviditeten, må brugen frarådes.

(kilde: Uddrag af Patientinformation - PolyCystisk OvarieSyndrom, OUH-Odense Universitetshospital, Endokrinologisk Afdeling M og Gynækologisk-obstetisk Afdeling D)

Producent af Metformin skriver:

Graviditet
Bør ikke anvendes, utilstrækkelige data.
Der er data for ca. 500 eksponerede på forskellige tidspunkter af graviditeten uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. Disse data stammer langt overvejende fra kvinder med polycystisk ovariesyndrom. Den begrænsede datamængde tillader ikke at udelukke en øget risiko.

(Kilde: promedicin)

Det skal dertil siges, at der er delte meninger om det at tage Metformin under graviditet - men der er ingen evidens for, at det har nogen gavnlig effekt på abortrisikoen.

Anmeld

7. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kvinder med pco har også forhøjet insulin. Har du fået fortaget en glukose belastning, hvis det er det din læge er problemet? Vh stine

Anmeld

7. maj 2012

Asti83

Hej :-) 

Jeg er godt klar over at der ikke er forsket i bruge at metformin under graviditeten, men som min læge siger- han har set rigtig mange barnløse kvinder få børn ved at tage metformin i starten af graviditen- og aldrig hørt om nogle skader ( han er fertillitetslæge ) Ja det bliver somregel brugt ved PCO, det har jeg ikke, jeg fejler intet andet end at mit insulin niveau var for højt, jeg er normal vægtig ( 63kg) og har to børn i forvejen - og har aldrig mistet tidligere.. men krydser for at denne spire blir der...  :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.