Feriepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. april 2009

Mira0911

Jeg har for noget tid siden modtaget feriekort fra tidligere jobs...
Spørgsmålet er så: Hvis jeg vil holde ferie midt barslen (Hvilket måske ikke er smart?) Modregner kommunen feriepengene med min barsel penge/dagpenge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

Balderson

Ja, kommunen vil gå ind og modregne.. Jeg har selv undersøgt sagen, idet jeg lige som dig får feriepenge fra mit arbejde.. Og det kommunen sagde var at det skulle være mere end hvad du får i barselpenge udbetalt før det kunne betale sig at få dem under ens barsel ellers ville hende jeg snakkede med anbefale at jeg ventede med at få dem efter min barsel var slut og så få dem udbetalt under arbejde elller imens man er på dagpenge...

Anmeld

17. april 2009

A.

Jeg har for noget tid siden modtaget feriekort fra tidligere jobs...
Spørgsmålet er så: Hvis jeg vil holde ferie midt barslen (Hvilket måske ikke er smart?) Modregner kommunen feriepengene med min barsel penge/dagpenge?

hej jeg har fået mine feriepengu udbetalt fordi jeg når ikke holde ferie når jeg er på barsel..og det blev ikke modregnet..

Anmeld

17. april 2009

lonemus

agnieszka skriver:

hej jeg har fået mine feriepengu udbetalt fordi jeg når ikke holde ferie når jeg er på barsel..og det blev ikke modregnet..

Jeg fik altså også mine feriepenge udbetalt, uden modregning.

Det var fordi jeg blev sygemeldt i marts, fødte i august. Så jeg kunne ikke nå at afholde mine feriedage i det ferieår, derfor fik jeg dem uden modregning.

Men hvos din barsel stopper inden maj 2010, så kan du jo godt nå at afholde din ferie efter barsel. Og hvis du så vil have dem udbetalt nu, så tror jeg det er derfor de bliver modregnet.

Lone

Anmeld

17. april 2009

A.

lonemus skriver:

Jeg fik altså også mine feriepenge udbetalt, uden modregning.

Det var fordi jeg blev sygemeldt i marts, fødte i august. Så jeg kunne ikke nå at afholde mine feriedage i det ferieår, derfor fik jeg dem uden modregning.

Men hvos din barsel stopper inden maj 2010, så kan du jo godt nå at afholde din ferie efter barsel. Og hvis du så vil have dem udbetalt nu, så tror jeg det er derfor de bliver modregnet.

Lone

jeg fik dem udbetalt i marts nemlig fordi jeg holder barsel indtil jun og i sidste år fik jeg også udbetalt dem fordi var sygmeldt og nåede ikke bruge dem..uden at det blev modregnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.