hvornår gør plukveer for ondt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.524 visninger
21 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2012

Kay

ja hvornår er plukveer så slemme at man bør ringe til FG?

jg har i går og i dag haft rigtig mange og ret slemme plukveer... men... er ik rigtig god til at bedømme det der med smerte...

jeg har bla. selv sat mit knæ på plads da det gik af led... og lige nu går med bækkensmerter på grund af bækkenløsning... så er sgu lidt i tvivl om hvornår de er så slemme så man skal ringe??? og er smerterne fra Bækkenløsning elelr hænger de også sammen med plukveerne??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Tulle28

Jeg ville nok lige ringe hvis je var dig - hellere en gang for meget end for lidt. Hvor langt er du?

Anmeld

6. maj 2012

Kay

Tulle28 skriver:

Jeg ville nok lige ringe hvis je var dig - hellere en gang for meget end for lidt. Hvor langt er du?

er 26 + 5 i dag...

men de er hverken reglmæssige eller noget... men ja hellere en gang for meget end en for lidt... vil bare heller ik være total pyller...

Anmeld

6. maj 2012

morbibi

Kay skriver:

er 26 + 5 i dag...

men de er hverken reglmæssige eller noget... men ja hellere en gang for meget end en for lidt... vil bare heller ik være total pyller...

Da du ikke er længere henne end du er, så skal du ringe, for det er ikke nu du burde føde. Og pluk-veer forbereder som regel kroppen til rigtige veer

Anmeld

6. maj 2012

Kay

morbibi skriver:

Da du ikke er længere henne end du er, så skal du ringe, for det er ikke nu du burde føde. Og pluk-veer forbereder som regel kroppen til rigtige veer

fandt lige det her... på hospitalet hjemmeside... og tiltagende er vel når de har været der meget mere disse to dage end før??

… jeg får veer / plukveer Når musklerne i livmoderen trækker sig sammen, får du veer. Veerne gør, at livmodermunden udvider sig, og barnet bliver skubbet nedad. I løbet af graviditeten vil du opleve at få plukveer. I slutningen af graviditeten ændrer plukveerne karakter og bliver mere smertefulde.

Det, der adskiller veer fra plukveer, er, at veer er mere regelmæssige. De har en regelmæssig længde og er adskilt af regelmæssige pauser. Hvis du skal føde for første gang, skal der være ca. 2-3 minutter mellem veerne, når du ringer til Fødemodtagelsen og fortæller, du kommer.
Hvis du har født før, ringer du til Fødemodtagelsen, når der er 5 minutter mellem veerne.

Hvis du får tiltagende smertefulde plukveer/veer før uge 37, er det vigtigt, at du henvender dig til Fødemodtagelse.

Anmeld

6. maj 2012

Happiness

Hellere ringe en gang for meget! Jeg var til tjek pga plukveer omkring uge 20. Det viste sig at jeg havde streptokokker, så ret godt at jeg kom til tjek... Hos lægen kunne de nemlig ikke finde årsagen.

Anmeld

6. maj 2012

Kay

Happiness skriver:

Hellere ringe en gang for meget! Jeg var til tjek pga plukveer omkring uge 20. Det viste sig at jeg havde streptokokker, så ret godt at jeg kom til tjek... Hos lægen kunne de nemlig ikke finde årsagen.

tror jeg prøver at se tiden an til i morgen... der har ik været noget de sidste 40-60 minutter nu... så ligger mig i seng og ser tiden lidt an... og hvis der også er plukveer i samme grad i morgen ringer jeg...

Anmeld

6. maj 2012

nielsen80

Synes du skal ringe og høre hvad de siger....som de andre siger, hellere en gang for meget.

Anmeld

6. maj 2012

Kay

nielsen80 skriver:

Synes du skal ringe og høre hvad de siger....som de andre siger, hellere en gang for meget.

du tror ik jeg kan se tiden an til i morgen?? der har ik været noget de sidste 40-60 min....

Anmeld

6. maj 2012

nielsen80

Kay skriver:

du tror ik jeg kan se tiden an til i morgen?? der har ik været noget de sidste 40-60 min....

Jo hvis de helt er gået i sig selv igen, så jo. Men hvis der kommer flere, så ville jeg ringe....om ikke andet så for rådgivning, de er trods alt eksperterne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.