Det er jo en jungle uden lige. :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.364 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

twinny

God aften, de damer.

Vi skal snart ud og købe autostole...

Men men, man siger de skal være 9 mdr før man går op til den større....

Men også 9 kilo...

Drengene er 7 mdr og nogle dage, de er dog over 9 kilo... Så Hvad skal vi gøre? Lade dem sidde i dem til 9 kilo eller skifte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

helmich

Følger lige med her.

Min datter er ret lille, og tvivler på hun når de 9 kg inden vi skal ud og køre langt til sommer. Men må hun så være i stolen til 9 mrd. eller skal hun veje 9 kg? Tænker de 9 mrd bl.a. har noget med deres stabilitet i rygmuskulaturen at gøre.

Anmeld

6. maj 2012

NinaNymannMadsen

jeg har hørt at barnet skal opfylde 2 ud af 3 krav for at komme op i den næste autostol.

de 3 krav er
kunne side helt selv
være 9 måneder
veje 9 kg

Anmeld

6. maj 2012

twinny

helmich skriver:

Følger lige med her.

Min datter er ret lille, og tvivler på hun når de 9 kg inden vi skal ud og køre langt til sommer. Men må hun så være i stolen til 9 mrd. eller skal hun veje 9 kg? Tænker de 9 mrd bl.a. har noget med deres stabilitet i rygmuskulaturen at gøre.

jaah det er en videnskab...

Anmeld

6. maj 2012

twinny

NinaNymannMadsen skriver:

jeg har hørt at barnet skal opfylde 2 ud af 3 krav for at komme op i den næste autostol.

de 3 krav er
kunne side helt selv
være 9 måneder
veje 9 kg

Okay.. Men de er ikk 9 mdr og de kan ikk sidde selv, men sidder stabilt... Er det lige så sikkert, når de vejer over 9 kg?

Anmeld

6. maj 2012

foto på lærred

Jeg ville helt sikkert vente til 9 måneder, det er nemlig også noget med højden så vidt jeg husker.

Camilla

Anmeld

6. maj 2012

NinaNymannMadsen

twinny skriver:

Okay.. Men de er ikk 9 mdr og de kan ikk sidde selv, men sidder stabilt... Er det lige så sikkert, når de vejer over 9 kg?

det ved jeg så ikke helt.

jeg ved bare hvad jeg har læst mig frem til.

men håber da i finder ud af det. der er sikkert mange kloge kvinder her inde der bare kan alle de regler der er inden for dette emne

Anmeld

6. maj 2012

LinLin

Hvis der stadig kan sidde i dem så Vent da :-)
Mine var hhv 14 og 12 mdr ;-)

Anmeld

6. maj 2012

Kofoed.

twinny skriver:

God aften, de damer.

Men også 9 kilo...

Drengene er 7 mdr og nogle dage, de er dog over 9 kilo... Så Hvad skal vi gøre? Lade dem sidde i dem til 9 kilo eller skifte?

Der vigtigste er, at de bliver 9 måneder, derfor er mange autostole til nyfødte og lavet til 13 kg.

Vi køber 9-36 kg som næste stol.

Anmeld

6. maj 2012

Mette.

twinny skriver:

God aften, de damer.

Men også 9 kilo...

Vent så lang tid som i kan.

de sidder absolut mest sikkert i den lille stol, bl.a. fordi den er bagudvendt. Deres små rygge er slet ikke stærke nok til at klare en kollission i en forudvendt stol.

Vi skiftede først da Emilie var 16 måneder, dog trak vi den kun så længe fordi hun ikke vejde 9 kg før det. Men som minimum vent til de er 9 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.