Hej Louise
Øv, jeg kan da godt forstå, du synes, det er træls. Min mand arbejder om natten, dvs. han tager afsted enten om eftermiddagen eller efter aftensmaden (de gode dage) og først kommer hjem tidlig morgen, og så sover han selvfølgelig til middag eller først på eftermiddagen. Og nu er han lige begyndt at tage motorcykelkørekort, så så er der flere dage, hvor han skal tidligt afsted.
En ting er, at det er hårdt at være mor [f]hele[/f] tiden og stå for alt baby-arbejdet + børnehavebringning/hentning, beskæftigelse og aftensmad til den store. Noget andet er, at det er træls at være så meget alene (dvs. uden voksensnak). Jeg kan godt lide at have nogle af mine aftner alene. En gang imellem. Men jeg savner ham selvfølgelig når han ikke er hjemme - det gør børnene også.
Du er da endnu hårdere ramt. Jeg ser ham da trods alt hver dag. Og han forstår også at prioritere (det har han i hvert fald fået lært), ellers får han det skam at vide. Det lyder til, du lige skal ha' en snak med ham i weekenden om, hvad der er vigtigst (familie kontra venner) og at I måske kan lave en form for aftale om, hvornår det er familietid - især når han er så lidt hjemme. For det er da også synd for Freja, at hun kun skal se ham i weekenderne.
Træls du bor i den anden ende af landet, ellers kunne vi jo slå os sammen med alle vores børn på vores alenedage ;)
Knus Line
Anmeld