Sove på ryggen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.530 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

Moar2012

Ja bare lige et hurtigt ??

Synes jeg har hørt man ikke må sove på ryggen når man er gravid. Er det rigtigt eller hvordan??

Er kun 19+2 uger henne men synes det er så dejligt at ligge på ryggen der kan jeg også bedre mærke når baby sparker:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

MMOGM

Moar2012 skriver:

Ja bare lige et hurtigt ??

Synes jeg har hørt man ikke må sove på ryggen når man er gravid. Er det rigtigt eller hvordan??

Er kun 19+2 uger henne men synes det er så dejligt at ligge på ryggen der kan jeg også bedre mærke når baby sparker:-)

Det har jeg ikke hørt om før  Jeg sover på ryggen hver dag og er 20+5 

Men følger lige med i tråden.

Anmeld

6. maj 2012

SukkerDronning

Jeg kunne godt. Men min mor blev lam i benene. Det er vist noget med alle de nerver, men jeg går udfra at man godt må, så længe det er behageligt, så lig du bare på ryggen og mærk din baby sparke

Anmeld

6. maj 2012

SukkerDronning

SukkerDronning skriver:

Jeg kunne godt. Men min mor blev lam i benene. Det er vist noget med alle de nerver, men jeg går udfra at man godt må, så længe det er behageligt, så lig du bare på ryggen og mærk din baby sparke

Altså lige så snart hun var blevet hjulput ud af sengen, var hun ikke lam i dem mere

Anmeld

6. maj 2012

Kay

har ik hørt man ik må  gør det tit fordi hun sparker helt vildt når jeg ligger på siden... og kan jo ik rigtig ligge på maven

har godt hørt om nogle der i slutningen af graviditeten ikke syntes det var rat at ligge på ryggen pga al vægten der tyngede ned på nerverne og fik det til at snurer i benene...

Anmeld

6. maj 2012

Miss Church

SukkerDronning skriver:

Altså lige så snart hun var blevet hjulput ud af sengen, var hun ikke lam i dem mere

Hehehe shit! Jeg troede sgu lige at hun blev lam, altså sådan rigtigt. Synes også du tog noget let på det Godt det kun var midlertidig

Anmeld

6. maj 2012

MelikkazMoar

man må godt hvis man kan, det er jo ikke alle der kan holde ud at ligge på ryggen.. jeg var selv en a dem der ikke kunne ligge på ryggen så længe ad gangen ..

Anmeld

6. maj 2012

Moar2012

super... tak for alle svarene... så vil jeg bare ligge på ryggen lidt endnu og nyde lillemanden sparke...

kommer vel forhåbentlig snart dertil hvor jeg kan mærke ham lige meget hvordan jeg ligger:-)

Anmeld

6. maj 2012

Tulle28

Man må gerne, men nogen bliver dårlige af det, fordi barnet efterhånden som det bliver større presser mere og mere på de store blodårer. Jeg kan ikke holde ud at ligge på ryggen, men det er nu mere fordi jeg har ondt i lænden. Er uge 25.

Anmeld

6. maj 2012

Camel

Så længe du ikke mærker ubehag ved det er der vist ikke noget galt i det.

Fandt dette på mingraviditet.dk 

Man anbefaler gravide at sove på venstre side, da denne stilling leder mere ilt til barnet og mindsker presset på dine nyrer. Når du ligger på venstre side, letter du også presset på den store blodåre vena cava, som leder blodet væk fra dine ben, hvilket minimerer hævelserne i dine ben og fødder.

Jeg sover dog selv både på højre side, venstre side og ryggen og har også haft gjort det i mine 2 tidligere graviditeter.

Camilla (26+1)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.