orkide...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. april 2009

LauraLW

Jeg har fået mig en orkide.... og den lever endnu! Det i sig selv er lidt af en fest, for jeg har bestemt ikke grønne fingre! (Kæresten forstår det heller ikke, for herjemme er det ham der passer planterne).

Men men men, nu sidder jeg og kigger på den, og den blomstrer helt absurd meget lige nu. Men hvad skal man når den ikke blomstrer længere? Er det noget med at man skal nipse dem af? Og hvor meget skal nipses?

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

saxa

Oha ja Orkideer er bare den smukkeste blomst. Min kærestes Farmor fortalte mig om at holde orkideer, for det kunne jeg bestemt heller ikke.
Men nu kan jeg Og hun sagde at efter blomstringen skulle jeg klippe den ned (i stilken) Og så ville den komme ekstremt hurtigt igen. Og at den ikke måtte stå i direkte sollys, eller få for meget vand.
Hendes orkideer blomstrer bare næsten altid.. Helt utroligt..
Men det var de råd hun gav mig om at holde dem.. Og det virker sq..

Anmeld

17. april 2009

Lusi

Det er vidst også bedst, hvis man kan vande dem med regnvand

Anmeld

17. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Min kæreste har haft den smukkeste orkide til at stå - den blomstrede i fuldt flor i over et år!!! Den blev ALDRIG vandet - da jeg vandede den efter det årstid begyndte den at tabe blomsterne Så lyst, uden for meget direkte sol og så lidt vand som muligt...

Anmeld

17. april 2009

Tina2

Du skal vande den og lade den stå i potten og suge vand i 20 min, derefter hælde vandet fra og sætte den på plads... Den må ikke stå og søbe i vand hele tiden:-)

Knus Tina (og en far der har grønne fingre) :-)

Anmeld

18. april 2009

DK

Jeg plejer at vande mine hver 14 dag. De får 1 dl. vand hver. Det er vand der har været kogt. Der plejer altid at stå noget i el-kedlen Så er der ikke så meget kalk i og det er bedre for planterne. Bare lad blomsterne falde af selv, og så ellers ikke noget med at røre. SÅ er det vist noget med de tror de er blevet bestøvede af en lille bi, og så falder blomsterne af!

Anmeld

19. april 2009

LauraLW

saxi skriver:

Oha ja Orkideer er bare den smukkeste blomst. Min kærestes Farmor fortalte mig om at holde orkideer, for det kunne jeg bestemt heller ikke.
Men nu kan jeg Og hun sagde at efter blomstringen skulle jeg klippe den ned (i stilken) Og så ville den komme ekstremt hurtigt igen. Og at den ikke måtte stå i direkte sollys, eller få for meget vand.
Hendes orkideer blomstrer bare næsten altid.. Helt utroligt..
Men det var de råd hun gav mig om at holde dem.. Og det virker sq..

ok :-)

Hvor og hvor meget skal nipses af v stilken? Kun der hvor blomsten sidder, eller mere af den store gren?

Laura - som ikke kender til blomster-sprog... eller blomster,

Anmeld

20. april 2009

SaNiNa

den må heller ikke få træk, og når du vander den så sæt den i en balje så den suger det vand den har behov for i stedet for at stå og bade i vand...

gød den når den ikke blomstere....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.