Gravid med lavt HCG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.473 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

LouiseKH

Hej med jer. 

Jeg har lige et spørgsmål. Mine sidste 2 menstruationer er udeblevet. Sidst jeg havde samleje var den 16/2. Jeg har testet for graviditet, men testene er alle negative, men jeg synes dog at jeg er lidt mere oppsustet end jeg plejer at være, at jeg er meget træt, har kvalme ind imellem, har nogle mærkelige "smerter i underlivet og min appetit/trang til mad er anderledes end den plejer (jeg plejer at være meget sulten, men nu kan jeg i fx en uge slet ikke have lyst til mad eller frastødes helt af noget mad jeg ellers elsker). Det er ikke fordi jeg går og håber på at blive gravid lige nu (jeg vil først være færdig med min uddannelse). Jeg ville dog lyve, hvis jeg sagde at disse udeblevene menstruationer ikke har gjort mig lid nervøs. 

Er der nogle af jer, som har startet en graviditet ud med et så lavt HCG-tal, at det ikke kunne måles før et stykke henne i graviditeten? Og hvor langt var I henne?

Jeg skal godt nok have ringet til lægen på mandag, for at få en tid, så jeg kan få tjekket hvorfor min menstruation ikke er kommet. 

(By the way - jeg har gennemgået nogle lidt hårde psykiske ting her på det sidste, men har hørt at det som regel kun skulle kunne påvirke en menstruation en gang og at den så ville være lidt forsinket, eller først komme næste gang man skulle have menstruation).

Håber der er nogen, som kan hjælpe.

Mvh. Louise. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Jupiter

Hej Louise

Jeg har aldrig oplevet at min mens helt udeblev, men den har været forsinket op til en uge og så har der kun lige været blod nok til en enkelt tampon.

Så det med at den springer en gang over, ved jeg faktisk ikke så meget om.

Men perioder hvor man lige pludselig ikke har lyst til mad - selvom man lever for det i hverdagen  - kender jeg alt til. Det er ofte i kølvandet på en periode hvor jeg har været presset eller nedtrykt. Fx efter en hektisk eksamensperiode hvor jeg bare spiser som jeg har lyst, så går det i stå når eksamen er overstået. Måske det kan have noget med de psykiske ting at gøre, hvis du er skruet sammen ligesom mig?

Jeg har ikke noget decideret svar på det, men nogle gange er det jo rart bare at vide at man ikke er den eneste, ikke?

Anmeld

6. maj 2012

come2

LouiseKH skriver:

Hej med jer. 

Jeg har lige et spørgsmål. Mine sidste 2 menstruationer er udeblevet. Sidst jeg havde samleje var den 16/2. Jeg har testet for graviditet, men testene er alle negative, men jeg synes dog at jeg er lidt mere oppsustet end jeg plejer at være, at jeg er meget træt, har kvalme ind imellem, har nogle mærkelige "smerter i underlivet og min appetit/trang til mad er anderledes end den plejer (jeg plejer at være meget sulten, men nu kan jeg i fx en uge slet ikke have lyst til mad eller frastødes helt af noget mad jeg ellers elsker). Det er ikke fordi jeg går og håber på at blive gravid lige nu (jeg vil først være færdig med min uddannelse). Jeg ville dog lyve, hvis jeg sagde at disse udeblevene menstruationer ikke har gjort mig lid nervøs. 

Er der nogle af jer, som har startet en graviditet ud med et så lavt HCG-tal, at det ikke kunne måles før et stykke henne i graviditeten? Og hvor langt var I henne?

Jeg skal godt nok have ringet til lægen på mandag, for at få en tid, så jeg kan få tjekket hvorfor min menstruation ikke er kommet. 

(By the way - jeg har gennemgået nogle lidt hårde psykiske ting her på det sidste, men har hørt at det som regel kun skulle kunne påvirke en menstruation en gang og at den så ville være lidt forsinket, eller først komme næste gang man skulle have menstruation).

Håber der er nogen, som kan hjælpe.

Mvh. Louise. 

Min mens har været udeblevet i over 6 mdr.

Jeg var meget stresset og lægen henviste mig til gynækonog for at blive undersøgt.

De sagde det var en hormon forstyrrelse.

Alt er iorden nu, og jeg har en meget regelmæssig cyklus

Anmeld

6. maj 2012

LouiseKH

Jo, det er dejligt at vide at man ikke er den eneste i den situation.

Jeg har også lige taget en test og den var også negativ - jeg synes dog at de sidste par gange har jeg set en meget, meget svag streg, men det kan jo også være indbildning. 

Jeg føler mig ikke ret presset eller stresset lige for tiden. Grunden til at jeg har følt mig "stresset", eller hvad man kan sige, er atmin forlovede blev udsendt i februar og der er nu kun ca 5 uger til at han kommer hjem, så det begynder jo at lysne. Men det kan jo selvfølgelig godt være at det "stress" bliver ved med at spøge lidt. 

Come2: Var du mere oppustet end normalt, da du ikke fik din menstruation?

Anmeld

6. maj 2012

come2

LouiseKH skriver:

Jo, det er dejligt at vide at man ikke er den eneste i den situation.

Jeg har også lige taget en test og den var også negativ - jeg synes dog at de sidste par gange har jeg set en meget, meget svag streg, men det kan jo også være indbildning. 

Jeg føler mig ikke ret presset eller stresset lige for tiden. Grunden til at jeg har følt mig "stresset", eller hvad man kan sige, er atmin forlovede blev udsendt i februar og der er nu kun ca 5 uger til at han kommer hjem, så det begynder jo at lysne. Men det kan jo selvfølgelig godt være at det "stress" bliver ved med at spøge lidt. 

Come2: Var du mere oppustet end normalt, da du ikke fik din menstruation?

Jeg fornemmede alle mlige mærkelige ting med kroppen, netop fordi jeg tænkte på om jeg nu var gravid eller lign.

Jeg følte niv og jag i underlivet og generelt utilpashed.

Men tror simpelthen det er fordi man spekulerer over hvad der sker med kroppen

Anmeld

6. maj 2012

LouiseKH

Det tror jeg du har ret i. Jeg er begyndt at tisse ret tit og at have lidt øm lænd. 

Da den ikke dukkede op første gang havde jeg kvalme op til og lidt tid efter, og inden havde jeg slet ikke skænket graviditet en tanke og jeg ventede bare min menstruation, som man plejer at gøre.

Men nu må vi se  hvad lægen siger i starten af ugen.

Anmeld

6. maj 2012

pemiro

For ca halvandet års tid siden gik jeg til undersøgelser på sygehus og hos læge fordi min mens udeblev i over et halvt år.. De kunne ikke fortælle hvorfor den udeblev, men det første lægen sagde var at jef var gravid, og efter det fik jeg alle mulige symptomer - på trods af jeg ikke ønskede en graviditet og ikke var gravid.. Det var simpelthen ren indbilding fra kroppens side.. Den kan utrolig meget...

Jeg tror desværre ikke du er gravid, tror det er stress/det psykiske der spiller ind..

Håber snart du får en afklaring, for ved hvor slemt det er at gå i uvisheden ...

Anmeld

6. maj 2012

LouiseKH

Jaa, det kan godt være du har ret. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro, for jeg har jo før gennemgået nogle stressede perioder osv, og der har ikke været noget udover, at min menstruationer på daværende tidspunkt kun var pletblødninger. 

Men jeg kan mærke at jeg måske lidt har opsat mig på nu, at jeg gerne vil være graivd, så jeg tager "symptomerne" med et gram salt lige nu. 

Jeg håber bare - med mindre det er grviditet - at lægen kan gøre sådan at jeg får min menstruation igen, for jeg synes godt nok det er trælst, at den ikke kommer.

Anmeld

6. maj 2012

La´chrissen

Jeg havde en periode da jeg var 17 år og lige flyttet til england. Der udeblev min mens i godt 4 mdr. Jeg kunne ikke finde mine p piller. Og da jeg ikke tog dem efter min mens dukkede den ikke op. Jeg gik så og ventedw og ventede på den, og vidste at jeg ikke kunne være gravid. Der var så en dag efter jeg havde ligget syg, hvor det nok bare havde været lidt farvet udflåd, men havde tænkt at det var lidt farvet, så det var start på mens, men der tog jeg min første p pille, det var så ikke noget alligevel, men blev ved med at tage spillerne og måneden efter kom det som normalt igen. Det er selvfølgelig ikke måden at gøre det på. Men i situationer hvor man måske ikke er så tryg vil kroppen nok drille en lidt. Jeg havde selv mistet min mor et år forinden og havde en meget alkoholiske får så jeg valgte at prøve at arbejde som barne pige i england. Det var nok mest for at flygte fra det hele, men det er jo hårdt for kroppen med en masse udvandet ting.
Håber du finder en løsning. Nu fik du ihvertfald min historie

Anmeld

13. maj 2012

LouiseKH

Mange tak for alle jeres svar.  

Jeg har været ved lægen og graviditetstesten var negativ og han kunne heller ikke se noget ved den gynækologiske undersøgelse. Jeg skal bare fortsætte med min p-piller som  normalt og så skulle jeg komme igen næste måned, hvis den stadig ikke er kommet der.  

Jeg krydser fingre for, at den snart kommer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.