lillemor92 skriver:
Hej alle. ( Lidt langt, men har brug for hjælp!)
Jeg sidder i den situation at jeg er i 18 uge, og når man er gravid sker der jo en hel masse ting, både positivt men også negativt.. 
Problemet er at jeg hver nat når jeg ligger ned på siden så kommer der "mælk" ud af dem, og det ligger sig på lagnet og størkner...
Er der andre der havde dette problem, som evt. kan fortælle mig mere om hvorfor, hvordan osv? Syntes ikke at jeg kan finde noget om det på nettet...
Men det er dog kun om natten og når jeg er i bad.. HELDIGVIS! -
Men skal jeg virkelig købe ammeindlæg og begyndet at bruge dem om dagen også, for at undgå at jeg får våde trøjer også..
Andre der har prøvet lignende? 
Åh jeg kan tydeligt huske det problem ! Der var mælk over alt både i min graviditet og lige efter.
Jeg kan trøste dig med, at det er ganske normalt
det er simpelthen forberedelse på amning. Det er ikke helt det samme der kommer ud nu som når baby er født.
Sørg for at holde dine bryster varme og rene, jeg endte med at få brystbetændelse fra få dage efter jeg havde født.
Jeg brugte ammeindlæg allerede i graviditeten. Kan anbefale dig at finde nogle uld/silke, de er gode til at holde brystet varmt og mælken holdes væk fra huden så brysterne ikke bliver kolde. Desudwn er de fantastiske til ømme brystvorter ved amning. Kig evt på koogko.Dk
Problemet med mælk udover hele sengen kan nok ikke rigtig undgåes, men du kan evt sove med en ammebh (mere behagelige når de er uden bøjle til natbrug) eller ligge på et håndklæde :b
I de første par uger rendte jeg rundt med en stofble i bh'en, ellers var der virkelig mælk over alt (tror jeg havde mælk nok til 2-3 babyer :b)
Du er velkommen til at spørge 
Tillykke med graviditeten