FOJ da! Nogen restaurant priser i kbh!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

433 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. april 2009

Miamaja

Og saa faar man ikke engang hvad man betaler faar. Det staar godt nok ringe til paa de danske restauranter synes jeg. meget ringe iforhold til de priser de tager for et enkelt maaltid mad!! Jeg kan da godt forstaa mange mennesker spiser SAA sjaeldent ude da man nu til dags skal bruge minimum 500 kr for et maaltid mad og et glas ol for 2 personer. det er virkeligt for daarligt. isaer da jeg ofte synes de danske restaurenter spinker og sparer en del paa maden, dvs det er ikke ret meget der kommer paa tallerken for 136 kr feks!
jeg mener da at hvis man betaler 136 kr for et maaltid mad saa skal man ogsaa kunne gaa derfra maet og tilfreds. er det snobberi at portionerne er saa smaa eller er det fordi man spare paa restauranterne, aner jeg ikke. maaske er det begge dele. jeg synes man bliver snydt.

jeg synes nu de danske restauranter VIRKELIG strammer den an med priser iforhold til varen!!! jeg kan slet ikke forstaa at almindelige danskere, som ikke er en del af den kongelige familie, overhovedet har raad til at gaa paa restaurant nu til dags Hvad mener I?

Miamaja som ikke er sur (kun lidt) men virkelig skuffet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

Smølf

Hejsa,

Jeg ved ikke om jeg er helt enig med dig... Jo bevares, der findes da dårlige restauranter, hvor maden ikke svarer til prisen. Men de steder jeg plejer at komme (hvor det for 2 med vin ca. bliver 1000kr), der synes jeg det er det hele værd. Og jeg er faktisk tilhænger af, at det er kvalitet på tallerknen fremfor kvantitet. De gange hvor jeg har fået 3 rigtig store portioner og har spist alt for meget, der har jeg det næsten helt dårligt, når jeg går derfra.

Så synes jeg det er langt federe at gå fra en restaurant med en oplevelse af at have fået kanon mad, men uden at føle mig overproppet. .

Hvor har du spist henne siden du ikke var tilfreds med størrelsen af portionerne?

KH Neta

Anmeld

17. april 2009

Cris

Ja, jeg synes også, at meget tit det er letteligt dyrt. Derfor er danskere (og generelt nord europæer) så glade for at spise ude, når de er på ferie. Jeg tror også, at de har alt for mange skat, så de må lave høje priser, for at kunne holde. Og jeg synes også, at der er ikke noget famile restaurant kultur eller en daglig restaurant kultur i DK. Alt skal være fint hele tiden. Min mand nyder det rigtigt meget i Spanien, vi spiser ude hele tiden, ikke kun på grund af priser, men pga de afslappet stedder. De skal ikke være super-fine hele tiden for at være gode og sjove. Jeg har set mange flaske vin på de danske menu kort eller på supermarket reoler som i Spanien, Italien eller Frankrig ikke ville koste mere end 3 euro og de koster 100kr i DK (der er en del skat, og vin er noget fin noget, som skal være lidt dyrt) Der er til gengæld en stor Café kultur i Kph. Det er en "substitut" for at tage til restaurant. Man kan tage en lækkert sandwich (og de plejer at være stor og fyldt med gode ting) og en øl for 90/120kr. Cafeer er altid proppet, for det er den pris folk vil betale. Og selfølgelilgt alle de stedder, hvor man kan spise shawarma og så nogle ting, om weekenden er er også så mange unge mennesker, som spiser der inden de går i byen.

Anmeld

17. april 2009

Miamaja

Netapige skriver:

Hejsa,

Jeg ved ikke om jeg er helt enig med dig... Jo bevares, der findes da dårlige restauranter, hvor maden ikke svarer til prisen. Men de steder jeg plejer at komme (hvor det for 2 med vin ca. bliver 1000kr), der synes jeg det er det hele værd. Og jeg er faktisk tilhænger af, at det er kvalitet på tallerknen fremfor kvantitet. De gange hvor jeg har fået 3 rigtig store portioner og har spist alt for meget, der har jeg det næsten helt dårligt, når jeg går derfra.

Så synes jeg det er langt federe at gå fra en restaurant med en oplevelse af at have fået kanon mad, men uden at føle mig overproppet. .

Hvor har du spist henne siden du ikke var tilfreds med størrelsen af portionerne?

KH Neta

jeg synes priserne er steget gevaldigt siden sidst jeg var i danmark (ca 6 mdr siden). Jeg var i kbh med familien og bare de priser de danske restauranter reklamerer med er en stor tand at sluge (100 kr for en kop suppe blev der bl.a reklameret med paa en gaa tur i kbh). det synes jeg var helt vanvitttigt!. Familien og jeg ender altid med at spise hos alle 'udlaendinge restauranterne dvs. graesk, kinesisk eller hos muslimerne - hvilket iovrigt er ganske udemaerket!! men jeg er nu begyndt at savne at kunne tage hen og faa lidt dansk specialiteter.
jeg har vaeret paa enkelte steder i nyhavn hvor det virkelig var en skuffelse! 2 sild og en klat persillesovs - vaersgo' 140 kr. og saa synes jeg slet ikke jeg er saerlig maet bagefter eller det var virkeligt laekkert. jeg taler ikke om at faa serveret en uoverkommelig portion, men hvis man sidder og tygger paa et stump persille til pynt efter at have spist alt paa tallerknen, saa synes jeg ikke det er det vaerd for prisen.
men hvor spiser du henne af?

Anmeld

17. april 2009

Smølf

Miamaja skriver:

jeg synes priserne er steget gevaldigt siden sidst jeg var i danmark (ca 6 mdr siden). Jeg var i kbh med familien og bare de priser de danske restauranter reklamerer med er en stor tand at sluge (100 kr for en kop suppe blev der bl.a reklameret med paa en gaa tur i kbh). det synes jeg var helt vanvitttigt!. Familien og jeg ender altid med at spise hos alle 'udlaendinge restauranterne dvs. graesk, kinesisk eller hos muslimerne - hvilket iovrigt er ganske udemaerket!! men jeg er nu begyndt at savne at kunne tage hen og faa lidt dansk specialiteter.
jeg har vaeret paa enkelte steder i nyhavn hvor det virkelig var en skuffelse! 2 sild og en klat persillesovs - vaersgo' 140 kr. og saa synes jeg slet ikke jeg er saerlig maet bagefter eller det var virkeligt laekkert. jeg taler ikke om at faa serveret en uoverkommelig portion, men hvis man sidder og tygger paa et stump persille til pynt efter at have spist alt paa tallerknen, saa synes jeg ikke det er det vaerd for prisen.
men hvor spiser du henne af?

Hej miamaja,

Det er jo lige det med at finde de gode restauranter... Nyhavn er måske lidt turistet eller hvad man kan sige. Ud fra beskrivelsen kan jeg godt forstå, at du er skuffet...

Men jeg kan anbefale: "Den Anden" som ligger tæt ved gammel strand... Der får man 3 retter for 250kr og så skifter de jævnligt menuen ud... De kører det tema med lækker delikat mad for en billig penge. Tilgengæld kan man kun vælge det. Jeg kan klart anbefale den.

Så er vi også glade for "les trois chochons" på værnedamsvej... Det er samme tema.

Og så er der jo "House og Souls" på Vestergade... De laver creoler mad. Fantastisk menukort, hvor man ville ønske at man kunne få alt på kortet.

Og slutteligt "Le Pave" på gråbrødre torv... Der kommer vi igen og igen og igen

Håber i vil prøve nogle af restauranterne.

KH Neta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.