Ja, jeg synes også, at meget tit det er letteligt dyrt. Derfor er danskere (og generelt nord europæer) så glade for at spise ude, når de er på ferie. Jeg tror også, at de har alt for mange skat, så de må lave høje priser, for at kunne holde. Og jeg synes også, at der er ikke noget famile restaurant kultur eller en daglig restaurant kultur i DK. Alt skal være fint hele tiden. Min mand nyder det rigtigt meget i Spanien, vi spiser ude hele tiden, ikke kun på grund af priser, men pga de afslappet stedder. De skal ikke være super-fine hele tiden for at være gode og sjove. Jeg har set mange flaske vin på de danske menu kort eller på supermarket reoler som i Spanien, Italien eller Frankrig ikke ville koste mere end 3 euro og de koster 100kr i DK (der er en del skat, og vin er noget fin noget, som skal være lidt dyrt) Der er til gengæld en stor Café kultur i Kph. Det er en "substitut" for at tage til restaurant. Man kan tage en lækkert sandwich (og de plejer at være stor og fyldt med gode ting) og en øl for 90/120kr. Cafeer er altid proppet, for det er den pris folk vil betale. Og selfølgelilgt alle de stedder, hvor man kan spise shawarma og så nogle ting, om weekenden er er også så mange unge mennesker, som spiser der inden de går i byen.
Anmeld