Søvnrytme for 9 uger gammel dreng.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.375 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. maj 2012

Anonym trådstarter

Godaften baby brugere  Min søn er lige blevet 9 uger og han har slet ikke haft nogen søvnrytme, hvilket jeg tror er helt normalt. Her inden for den sidste uge, er jeg begyndt at se et mønster. I starten af ugen faldte han i søvn 21.30 hver aften, så blev det 20.30 og i dag er han allerede faldet i søvn 19.45 og tror han har tænkt sig at sove til natten. Tror i at han er ved at finde en rytme og derfor det ændre sig sådan? Er så bange for at jeg skal have en lille dreng vågen hele natten, når han falder så tidligt i søvn. Hvornår fik jeres børN en rytme? Og hvordan kunne i mærke det?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Godaften baby brugere  Min søn er lige blevet 9 uger og han har slet ikke haft nogen søvnrytme, hvilket jeg tror er helt normalt. Her inden for den sidste uge, er jeg begyndt at se et mønster. I starten af ugen faldte han i søvn 21.30 hver aften, så blev det 20.30 og i dag er han allerede faldet i søvn 19.45 og tror han har tænkt sig at sove til natten. Tror i at han er ved at finde en rytme og derfor det ændre sig sådan? Er så bange for at jeg skal have en lille dreng vågen hele natten, når han falder så tidligt i søvn. Hvornår fik jeres børN en rytme? Og hvordan kunne i mærke det?? 

Slet ingen?? 

Anmeld

5. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kommer lige med egen erfaring og de mødre jeg kender

Babyer finder en ny døgnrytme i perioder...dvs. den skifter. Min dreng sov rigtig godt de føsrte 5 uger og så sov han super dårligt frem til han blev 3 måneder. Så sov han fra kl 21 til 8.00 og så fra kl 20 til k. 7.00 og til sidst kl 18.30 til 6.00. 

Men hvad jeg kan forstå, er det kun i perioder og den rigtige døgnrytme kommer først når de er omkring 6 måneder og hvis den ikke er kommet kan man så småt prøve at indføre en ved hjælp af faste rutiner under putningen. (men det er nu en god idé at have fra starten af)

Anmeld

5. maj 2012

Tona

Anonym skriver:

Amanda fik en søvnrytme hvor hun sov igennem da hun var 8 uger

Anmeld

5. maj 2012

Maja_4000

Caroline fik først en "rigtig" rytme .. Altså hvor hun sov igennem og cirka samme tider hver nat (med undtagelse af sygdom ) .. Da hun var 11 måneder .. Så jeg ville ikke forvente nogen som helst form for rytme allerede

Anmeld

5. maj 2012

Aagaard

Ha ha rytme? - Ikke ud over at hun siden hun blev ca. 6 mdr har sovet formiddagslur (ca. 1,5 timer, et eller andet sted mellem 8-12), eftermiddagslur(ca. ½ time mellem 13-17) og aftenslur (½ time mellem 17 og 19 og så sover hun til nat et eller andet tidspunkt mellem 20-22

Indtil hun blev 6 mdr har hun INGEN rytme haft overhovedet! ikke noget der varede længere end en lille ugestid ihvertfald....

Anmeld

5. maj 2012

LilyMarleen

Min datter på 12 uger har sovet igennem fra dag et. 9.5 time i træk, fra kl. 20.30 :-) Total drømme baby :-) så er hun vågen for at få mad i ca 30min. også sover hun 4 timer igen..

Anmeld

5. maj 2012

modesty

Fra min dreng var 6 uger - 4 mdr. sov han fra cirka 20-8 med én opvågning. Fra han var 4 mdr - 6 mdr. begyndte han at vågne hver 2. time. Nu (næsten 7 mdr.) er han for det meste nede på to opvågninger pr. nat.

Anmeld

5. maj 2012

lycly

Den rytme min datter har nu, er den rytme hun har haft længst - den har hun haft siden hun var 6-7 mdr. Før det skiftede det rigtig meget. Nogle perioder kunne jeg nærmest sætte uret efter hendes lure om dagen, nogle uger efter var det helt anderledes. Hendes nattesøvn blev dog mere regelmæssig og hun tog længere stræk, da vi gik over til flaske.
Din dreng behøver ikke nødvendigvis være meget vågen om natten fordi han falder tidligt i søvn. Min datter havde en periode hvor hun ikke sov før kl 23 (1) og hun vågnede stadig om natten hver nat .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.