Er det underligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. maj 2012

kvinde84

at pludselig få vand i ben og fødder? Jeg er nu kommet 37 uger, og har slet ikke døjet med vand i kroppen. I går aftes kunne jeg så pludselig mærke at det spændte helt vildt i mine ben. Jeg tog bukserne af for at se efter, og elastikket på mine sokker så ud som det var ved at sprænges. Jeg har ikke hævelser andre steder (min vielsesring er stadig for stor), men alligevel synes jeg at det er lidt mærkeligt at det skal komme så pludselig.

Min mor havde svær eklampsi efter at hun fødte mig, og jeg vil gøre ALT for at ikke ende i den lorte situation, så jeg er meget obs på signaler på præeklampsi (min mor udviste dog ingen faresignaler før hun fik det).

Hvad siger I, er der andre der pludselig har fået meget hævede ben, eller er det noget der burde vise sig gradvist??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2012

Kløver

Hvis du stadig har meget vand i kroppen mandag eller det tager til, ville jeg få tid ved lægen, bliver det meget voldsomt og du tager flere kg på, på få dage ville jeg kontakte vægtlægen hvis det ik kan vente til mandag. Har selv haft præeklampsi ved begge mine børn og ved den 1 tog jeg 6 kg på i vand på de få dage jeg var indlagt. Prøv evt med nogle støttestrømper, det hjalp mig

Anmeld

4. maj 2012

kvinde84

Maja84 skriver:

Hvis du stadig har meget vand i kroppen mandag eller det tager til, ville jeg få tid ved lægen, bliver det meget voldsomt og du tager flere kg på, på få dage ville jeg kontakte vægtlægen hvis det ik kan vente til mandag. Har selv haft præeklampsi ved begge mine børn og ved den 1 tog jeg 6 kg på i vand på de få dage jeg var indlagt. Prøv evt med nogle støttestrømper, det hjalp mig

Jeg har en JM aftale på tirsdag, så der kan jeg altid spørge hende ad.

Imellemtiden, tror jeg at jeg smutter forbi min mormor, og får målt blodtrykket og stixet urinen (morfar er meget syg, så de ligger inde med sådanne sager). Mit blodtryk har været meget lavt gennem hele graviditeten, men det steg for ca 3 uger siden, det var dog ikke for højt. Dette tror jeg dog er meget normalt for en gravid?!

Jeg spekulerer dog lidt over, om det mon kan have noget at gøre med at jeg i det sidste 3 dage ikke har drukket så meget vand (dog heller ikke meget lidt), og så i går gik jeg amok og drak en hulens masse + at jeg spiste meget salt mad til et hoved måltid + is (meget sukker) til dessert  Jeg har gennem grav. ellers hele tiden drukket rigtigt meget vand.

Anmeld

4. maj 2012

Kløver

kvinde84 skriver:

Jeg har en JM aftale på tirsdag, så der kan jeg altid spørge hende ad.

Imellemtiden, tror jeg at jeg smutter forbi min mormor, og får målt blodtrykket og stixet urinen (morfar er meget syg, så de ligger inde med sådanne sager). Mit blodtryk har været meget lavt gennem hele graviditeten, men det steg for ca 3 uger siden, det var dog ikke for højt. Dette tror jeg dog er meget normalt for en gravid?!

Jeg spekulerer dog lidt over, om det mon kan have noget at gøre med at jeg i det sidste 3 dage ikke har drukket så meget vand (dog heller ikke meget lidt), og så i går gik jeg amok og drak en hulens masse + at jeg spiste meget salt mad til et hoved måltid + is (meget sukker) til dessert  Jeg har gennem grav. ellers hele tiden drukket rigtigt meget vand.

God ide. Det kan måske hænge sammen, men når du er så langt kan det sagtens være uden betydning at du har vand i benene, hjælper det at tage benene op og lave venepumpeøvelser. Håber det bedste, men heldigvis er du så langt, at de uden problem kan hjælpe, og også forebygge at en evt præeklampsi ender ud i eklampsi. Min mor har også haft præeklampsi, også min mormor, hvor min mormors endte i eklampsi, men de er jo meget mere obs i dag, og kan hjælpe med medicin

Er baby vurderet til god vægt ?

Anmeld

4. maj 2012

kvinde84

Maja84 skriver:

God ide. Det kan måske hænge sammen, men når du er så langt kan det sagtens være uden betydning at du har vand i benene, hjælper det at tage benene op og lave venepumpeøvelser. Håber det bedste, men heldigvis er du så langt, at de uden problem kan hjælpe, og også forebygge at en evt præeklampsi ender ud i eklampsi. Min mor har også haft præeklampsi, også min mormor, hvor min mormors endte i eklampsi, men de er jo meget mere obs i dag, og kan hjælpe med medicin

Er baby vurderet til god vægt ?

Uha, så du er i hvert fald bevis på at det er arveligt  Men baby har en fin vægt (2700 sidste uge), så det er i hvert fald ikke noget problem der  

Anmeld

4. maj 2012

pemiro

Jeg har de sidste go tre dage haft vand i fødder og en smule i hænder, simpelthen fordi det har været så varmt.. Måske det kan være tilfældet hos dig også?

Anmeld

4. maj 2012

kvinde84

pemiro skriver:

Jeg har de sidste go tre dage haft vand i fødder og en smule i hænder, simpelthen fordi det har været så varmt.. Måske det kan være tilfældet hos dig også?

Nope, her er der kommet sne og minusgrader igen  Så det er heelt sikkert ikke pga varme  Det kunne da ellers være rart, hvis man kunne skyde skylden på det 

Anmeld

4. maj 2012

pemiro

kvinde84 skriver:

Nope, her er der kommet sne og minusgrader igen  Så det er heelt sikkert ikke pga varme  Det kunne da ellers være rart, hvis man kunne skyde skylden på det 

Ah ja okay så er det nok ikke det hehe..

Her har vi haft 20 grader de sidste par dage... Idag er det dog ret køligt og overskyet..

Håber det bliver bedre med dig

Anmeld

4. maj 2012

Kløver

kvinde84 skriver:

Uha, så du er i hvert fald bevis på at det er arveligt  Men baby har en fin vægt (2700 sidste uge), så det er i hvert fald ikke noget problem der  

Ja desværre

Det var da rigtig fint, min pige kom 37+6 og vejede 2440

Hvordan går Det med dig, fået målt blodtryk og stikset? Hvordan ser det ud med ødemer?

Anmeld

5. maj 2012

kvinde84

Maja84 skriver:

Ja desværre

Det var da rigtig fint, min pige kom 37+6 og vejede 2440

Hvordan går Det med dig, fået målt blodtryk og stikset? Hvordan ser det ud med ødemer?

Ups... glemte faktis at stikse  Men mit blodtryk var fint 118/68 (puls 63 ), gennem graviditeten har mit blottryk dog været meget lavt, så det er højt i forhold til det, men de sidste 2 tjek har vist det samme som nu, så det må være ok. Mine ben (særligt højre ) har stadig tendens til at hæve, dog ikke så meget som på den første dag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.