Ang. børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

338 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Er der nogen grund til at pengene automatisk går til mor? Og at man ligefrem skal søge om at de skal gå til far (og ikke bare oplyse?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

Honningblomst

Jeanne skriver:

Er der nogen grund til at pengene automatisk går til mor? Og at man ligefrem skal søge om at de skal gå til far (og ikke bare oplyse?)

Jeg tror at det handler om at det "normalt" er mor der sørger for at købe det nødvendige til børnene og at mor førhen ikke nødvendigvis tjente penge eller tjente det samme som manden og så slap man også for de mænd der bare drak pengene op. Tror bare det handler om at sikre så godt som muligt at pengene bruges til husholdningen...og børnene.
Men sættes de ikke bare ind på en konto nu og de fleste par har vel fælles??
Knus Eva..

Anmeld

16. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jo de sættes bare ind på en nem-konto, men de skriver at pengene automatisk vil gå til mor. Ellers skal man søge om det. Når man har fælles gør det jo ikke noget, men jeg sys det er en smule diskrminerende

Anmeld

16. april 2009

Honningblomst

Jeanne skriver:

Jo de sættes bare ind på en nem-konto, men de skriver at pengene automatisk vil gå til mor. Ellers skal man søge om det. Når man har fælles gør det jo ikke noget, men jeg sys det er en smule diskrminerende

Jeg synes nu det er fint nok-smiler

Anmeld

16. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Jeg synes nu det er fint nok-smiler

Ja når man ikke bor sammen, men når man gør det, ja så er det en smule unfair. Selvfølgelig skal de følge bønene (der hvor de bor), men når de bor sammen med både far og mor så synes jeg det er underligt. Men det er nu også mere formuleringen jeg synes er mærkelig. Der står at man skal søge om at ændre det. Der kunne fx stå at man skal oplyse.

Anmeld

16. april 2009

Balderson

Ja, det kan så ikke sætte mit p.. i kog over at børnepengene går ind på moderens konto, også selvom man bor sammen eller ej..

Jeg tror bare at staten sætter dem ind på moderens konto fordi det gjorde man i gamle dage og at det stadigvæk fungere..

Hvis man er utilfreds med det så kan man jo bare sørge for at de skal gå ind på faderens konto...

Anmeld

16. april 2009

Honningblomst

Jeanne skriver:

Ja når man ikke bor sammen, men når man gør det, ja så er det en smule unfair. Selvfølgelig skal de følge bønene (der hvor de bor), men når de bor sammen med både far og mor så synes jeg det er underligt. Men det er nu også mere formuleringen jeg synes er mærkelig. Der står at man skal søge om at ændre det. Der kunne fx stå at man skal oplyse.

Jeg syntes altså også det var ligegyldigt da vi boede sammen...vi var jo fælles om alt og pengene røg ind på en fælles konto. En bil kan feks også kun stå i den enes navn selvom begge ejer den og pyt da, når man er sammen-smiler- hvorfor søge om at ændre det hvis man er sammen??
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.