Aktivitetstæpper, nogen erfaringer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.971 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. maj 2012

Sonny M.

Hej,

Jeg vil købe et legetæppe til min lille dreng på 4 mdr, men ved ikke om hvilket man skulle købe. Fisher Price, Tiny Love eller Lamaze ?

Er der nogen som har nogle gode erfaringer og er alle de tæpper sikre nok (dvs uden for mange små dele) ?

Jeg har fundet en side, hvor der er flere legetæpper på tilbud lige nu:

http://www.babywonder.dk/legetoj-og-underholdning/aktivitetstaeppe-legetaeppe/

Og hvor gamle bør børnene egentlige være før de begynder at lege "aktivt" på et legetæppe, eller i det hele taget synes at sådan en ting er sjovt ?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Mette M

Vi købte et træ stativ hvor vi så kunne hænge det vi ville. Havde et legetæppe men når hav begyndte at hive i tingene væltede stangen. Vi l helt klar anbefale træstativet og så kan han evt ligge på de der skumbrikker. Jeg googlede bare trælegestativ. 

Anmeld

2. maj 2012

Lisasmor

Hejsa

vi købte et aktivitetstæppe i føtex til 300 kr, fra mærket buddy

Det fungerede rigtig fint for os, lige en lille husker når baby begynder at kravle , og rulle rundt, er aktivitetstæppet ikke særlig interresant længere. så jeg vil ikke ofte "dyre" penge på noget som evt. kun skal bruges i et halvt år. vi brugte vores fra Lhun var ca. 1,5 måned også røg det på loftet da hun blev 5-6 mdr.

du må gerne købes vores, det fungerer fint og fejler intet ingen pletter eller noget.

du kan få det for 75 kr, kan hentes i vejle, ellers sender jeg det gerne for 75 + porto.

Anmeld

2. maj 2012

Giraffen

Sonny M. skriver:

Hej,

Jeg vil købe et legetæppe til min lille dreng på 4 mdr, men ved ikke om hvilket man skulle købe. Fisher Price, Tiny Love eller Lamaze ?

Er der nogen som har nogle gode erfaringer og er alle de tæpper sikre nok (dvs uden for mange små dele) ?

Og hvor gamle bør børnene egentlige være før de begynder at lege "aktivt" på et legetæppe, eller i det hele taget synes at sådan en ting er sjovt ?

På forhånd tak

min pige på 6 uger er vildt glad for hendes lamaze (det med ufoerne)

Men jeg vil anbefale et ala det her:

http://www.babywonder.dk/lamaze-luksus-dukkehustaeppe.html

for det er nok ikke lang tid længere at baby gider ligge på ryggen når han allerede er fire måneder

Anmeld

2. maj 2012

ano14316

Sonny M. skriver:

Hej,

På forhånd tak

Jeg synes da nærmest det er for sent med et aktivitetstæppe.

Når man lægger børnene på et aktivitetstæppe, ligger de jo somregel på ryggen, men det skla jo helst ligge så meget på maven som muligt.

Det kan selvfølgelig være rart, hvis de slet ikke vil ligge på maven, men så vil jeg sige køb en kravlegård og hæng noget over, den får i nok mere brug for.

Alle de gængse aktivitetstæpper er sikre til helt små børn.

Magnus er snart 7 mdr. og han ligger aldrig på ryggen, og har nærmest ikke gjordt de i 2 mdr.

Anmeld

3. maj 2012

DK

Vi havde det med "rum tema" altså ufo'er, måne, sol osv. til Richard fra Lamaze. Det kunne dreje de to pinde så alle legesagerne bevægede sig, og spille en melodi. Richard ELSKEDE det og det var verdens bedste ting at kunne lægge ham der på og så lige have lidt tid til bad/mad/what ever. Det kunne tåle mange tæsk da han blev stor og stærk, men fangede ham helt fra han var 2 mdr.

Det var KLART de bedste 700 kir jeg overhovedet brugte i forbindelse med ALT det babyudstyr vi overhovedet købte. Jeg har solgt den igen og fik vist nok 450 kr. for den.

Lige her på tilbud til 559!

http://www.babywonder.dk/lamaze-ufo-legetaeppe.html

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. maj 2012

Giraffen

DK skriver:

Vi havde det med "rum tema" altså ufo'er, måne, sol osv. til Richard fra Lamaze. Det kunne dreje de to pinde så alle legesagerne bevægede sig, og spille en melodi. Richard ELSKEDE det og det var verdens bedste ting at kunne lægge ham der på og så lige have lidt tid til bad/mad/what ever. Det kunne tåle mange tæsk da han blev stor og stærk, men fangede ham helt fra han var 2 mdr.

Det var KLART de bedste 700 kir jeg overhovedet brugte i forbindelse med ALT det babyudstyr vi overhovedet købte. Jeg har solgt den igen og fik vist nok 450 kr. for den.

Lige her på tilbud til 559!

http://www.babywonder.dk/lamaze-ufo-legetaeppe.html

og den er også et hit her hos køberen

Anmeld

5. maj 2012

crille

Vi havde i starten et legetæppe ligesom mange af dem der bliver nævnt her, kan ikke huske mærket.. For det blev nemlig meget hurtigt for lille til at bonussønnen (nu 9 mrd) kunne bruge det til noget. Derfor har vi nu invisteret i sådan et skumgulvtæppe.. Vi har to pakker nu og tænker at udvide med to mere, hvoraf det ene helt sikkert skal være med bogstaver.. 

Har et sæt med tal og et med figurer.. niecen på 3 år elsker også at lege med det, så leger vi farver, figurer, tal og puslespil.. Og så kan man bygge firkanter (fx huler) af dem også.. STORT hit for både bonus, niece og manden .. hihi.. 

Det er en invistering der kan blive bugt i mange år  

Anmeld

8. maj 2012

Sonny M.

1000 tak for alle de gode inputs. Er  blevet lidt klogere og har investeret i et dukkehustæppe fra Lamaze, hvor barnet kan sidde og lege når det bliver aktuelt.

Vi har fået tæppet leveret med posten idag, og det er i hvert fald et hit indtil videre

Ha' en rigtig  god dag!

Anmeld

15. august 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

Slettet af moderator grundet skjult markedsføring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.