Hvordan gik I råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvordan fik I råd til jeres bryllup?

Sparede I op eller lånte I i banken?

Tog I ekstra job?

Kæresten har lagt et budget på 30.000, men synes ikke det er nemt at spare op da jeg er på SU. Vi skal ikke have gæster med -Så kun ham, mig og børnene. Men vi skal alligevel have vores drømmedag  Vi har endnu ikke sat en dato, men vi vil gerne giftes engang i 2013. Problemet er bare det med pengene, hvad gjorde I ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

LR85

Sparede op. 

Vil absolut ikke stå med et lån pga en dag (en stor dag) men øv a tænke på et lån over 2-3-5-10 år. 

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Sparede op. 

Vil absolut ikke stå med et lån pga en dag (en stor dag) men øv a tænke på et lån over 2-3-5-10 år. 

Nej, det kan jeg godt forstå. Er heller ikke så meget for den mulighed 

Anmeld

2. maj 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Tog I ekstra job?

Kæresten har lagt et budget på 30.000, men synes ikke det er nemt at spare op da jeg er på SU. Vi skal ikke have gæster med -Så kun ham, mig og børnene. Men vi skal alligevel have vores drømmedag  Vi har endnu ikke sat en dato, men vi vil gerne giftes engang i 2013. Problemet er bare det med pengene, hvad gjorde I ??

Vi vil oz super gerne giftes, men er kommet til den løsning at vi ikke vil låne penge til gildet! Hvis lysten overtager før pengene er til det, så tager vi en hyggelig dag på rådhuset og måske en tur i tivoli eller andet hyggeligt lige med de nærmeste og så kan vi altid holde vores drømme kirkebryllup senere når der er råd

Anmeld

2. maj 2012

AnonymMor

jeg er ikke selv gift.. men min bror skal giftes her den 12 maj..

"de" har selv sparet op til det og det har taget ca 1 år. min bror er murer og har nærmest arbejdet i døgndrift i det sidste år. hans normale arbejde til hverdag og så arbejdet stort set ALLE weekender for at få råd. for hans kæreste er på fagforening og har derfor ikke haft mulighed for at tage fra hendes løn.

De ville vist heller ikke låne i banken  tror nok de er sparet ca 80.000 kr op til det, men de skal selvfølgelig os have omkring 60 personer med

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

jeg er ikke selv gift.. men min bror skal giftes her den 12 maj..

"de" har selv sparet op til det og det har taget ca 1 år. min bror er murer og har nærmest arbejdet i døgndrift i det sidste år. hans normale arbejde til hverdag og så arbejdet stort set ALLE weekender for at få råd. for hans kæreste er på fagforening og har derfor ikke haft mulighed for at tage fra hendes løn.

De ville vist heller ikke låne i banken  tror nok de er sparet ca 80.000 kr op til det, men de skal selvfølgelig os have omkring 60 personer med

Hold da op! det er godt nok flot klaret af dem! Og så kun på et år! 

Så er det måske muligt at vi kan nå at spare de 30.000 op 

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Vi vil oz super gerne giftes, men er kommet til den løsning at vi ikke vil låne penge til gildet! Hvis lysten overtager før pengene er til det, så tager vi en hyggelig dag på rådhuset og måske en tur i tivoli eller andet hyggeligt lige med de nærmeste og så kan vi altid holde vores drømme kirkebryllup senere når der er råd

I er allesammen så fornuftige  

Havde regnet med at jeg ville få nogle svar fra nogen som havde lånt i banken, det kan være de kommer.

Anmeld

2. maj 2012

Team Putte

Anonym skriver:

I er allesammen så fornuftige  

Havde regnet med at jeg ville få nogle svar fra nogen som havde lånt i banken, det kan være de kommer.

Hehe tror tiden kræver man er lidt mere fornuftig end før

Jeg tænker at det er en ærgelig post med ekstra gæld-afbetaling de næste mange år bare fordi vi gerne vil giftes. Det sætter jo sit præg i hverdagen at man skal mangle de penge hver måned

Bare rolig der er skam folk der låner i banken til bryllup, spørgsmålet er bare om de vil stå frem og sige det

Anmeld

2. maj 2012

Ciss

Anonym skriver:

Tog I ekstra job?

Vi sparede lidt op - men der var ikke det store overskud - og så brugte vi vores fælles feriepenge det år - vi giftede os i juli - og så hjalp familien lidt til med enkelte ting. (Bagte kage til kaffen f eks - selve bryllupskagen bestilte vi, brudebilen blev lånt gratis af en ven af min svigerfar, billederne blev taget af en ven som er virkelig god hobbyfotograf, min mor syede min kjole osvosvosv). Og så spredte vi udgifterne lidt ud. Stoffet til min kjole blev f eks købt 6 mndr i forvejen.

Vi satte os først ned og fandt ud af, hvor meget vi kunne bruge på brylluppet. Så trak vi et par tusind fra for at have lidt at gå på, og så først begyndte vi at skrive en liste over, hvad der var vigtigt for os den dag. Til sidst måtte vi så prioritere, hvad det var vigtigt for os at bruge penge på, og hvilke ting det var ok at vælge en billigere/gratis løsning på eller helt hoppe over. Vi valgte at prioritere at give vores gæster en rigtig god middag langt ud over, hvad vi normalt ville kunne præstere, fordi det betød noget for os at kunne gøre det. Til gengæld brugte vi ikke særlig mange penge på f eks min kjole mm.

Jeg tror, det handler meget om at være realist i forhold til, hvad man kan klare økonomisk og så at finde ud af, hvad der faktisk er viktigst for en den dag. Jeg har jo selvfølgelig i mange år drømt om alle slags fine brudekjoler osv - men da det kom til stykket, så var der andre ting, som betød endnu mere. Og vi endte med at have den mest fantastiske dag.

Lykke til med planlægningen!

Anmeld

2. maj 2012

Mummymalle

Manden min vandt pengene i hvem vil vlre millioner :-). Hihi. Ku heller ikk drømme om at låne dem i banken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.