Anonym skriver:
Hvordan fik I råd til jeres bryllup?
Sparede I op eller lånte I i banken?
Tog I ekstra job?
Kæresten har lagt et budget på 30.000, men synes ikke det er nemt at spare op da jeg er på SU. Vi skal ikke have gæster med -Så kun ham, mig og børnene. Men vi skal alligevel have vores drømmedag
Vi har endnu ikke sat en dato, men vi vil gerne giftes engang i 2013. Problemet er bare det med pengene, hvad gjorde I ??
Vi sparede lidt op - men der var ikke det store overskud - og så brugte vi vores fælles feriepenge det år - vi giftede os i juli - og så hjalp familien lidt til med enkelte ting. (Bagte kage til kaffen f eks - selve bryllupskagen bestilte vi, brudebilen blev lånt gratis af en ven af min svigerfar, billederne blev taget af en ven som er virkelig god hobbyfotograf, min mor syede min kjole osvosvosv). Og så spredte vi udgifterne lidt ud. Stoffet til min kjole blev f eks købt 6 mndr i forvejen.
Vi satte os først ned og fandt ud af, hvor meget vi kunne bruge på brylluppet. Så trak vi et par tusind fra for at have lidt at gå på, og så først begyndte vi at skrive en liste over, hvad der var vigtigt for os den dag. Til sidst måtte vi så prioritere, hvad det var vigtigt for os at bruge penge på, og hvilke ting det var ok at vælge en billigere/gratis løsning på eller helt hoppe over. Vi valgte at prioritere at give vores gæster en rigtig god middag langt ud over, hvad vi normalt ville kunne præstere, fordi det betød noget for os at kunne gøre det. Til gengæld brugte vi ikke særlig mange penge på f eks min kjole mm.
Jeg tror, det handler meget om at være realist i forhold til, hvad man kan klare økonomisk og så at finde ud af, hvad der faktisk er viktigst for en den dag. Jeg har jo selvfølgelig i mange år drømt om alle slags fine brudekjoler osv - men da det kom til stykket, så var der andre ting, som betød endnu mere. Og vi endte med at have den mest fantastiske dag.
Lykke til med planlægningen!
Anmeld