Hej Nadia
Jeg ved intet omkring det med SU, men du kan ringe ind og forhøre dig på skolens su-kontor. De har helt sikkert styr på det.
Men mht sparetips, så er det en rigtig god ide at købe dine studiebøger brugte (mange sælger dem via opslag på skolen), eller låne dem på bibloteket. Men det er en rigtig god ide at begnde at spare op til det allerede nu, for det er en stor udgift for budgettet, da der er mange bøger men skal have fat i. Og der kan være lang ventetid på nogle af bøgerne på bibloteket.
Med hensyn til andre spaetips, så er det fx
* Madplaner og indkøb max en gang om ugen, med mindre det er mælk ect. Jeg gør det nu at jeg handler ind en gang om mdr og køber alt ind. og så er det kun få varer jeg skal ha en gang om ugen. Undlad at tage dankort med ned og handle så undgår du impulskøb.
* Mange gange har de fx i føtex og netto billigt kød, der er ved at udløbe, og så er det bare med at smide det i fryseren, det er ofte op til 50 % at spare.
* Pløj div tilbudsaviser igennem når du skal ud og handle, der er også mange penge at spare i det lange løb, hvis du gider at rende 2-3 steder.
* Du vil også kunne få su-kort til transport,så sparer du lidt der.
* Køb brugt tøj til lillemanden, det er en stor udgift på budgettet. Og mange gange kan man ikke se at tøjet er brugt, og når de er så små er det en stor udgift at købe alt fra nyt af.
Kh- Jannie
Ps: held og lykke med studiet, håber at du bliver lige så glad for det som jeg var
Anmeld