Mærket liv anderledes end jeg plejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

Masig

Har hele tiden ment at så længe man mærkede et eller andet så var alt som det skulle være, men nu bliver jeg alligevel lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig...

De sidste mange mange uger har det liv jeg har mærket hovedsageligt været bevægelser, altså sådan en rullende fornemmelse inde i maven, som om han vender sig eller lige lader en fod eller hånd glide hen over maveskindet....

Men de sidste par dage har der slet intet været af den slags overhovedet. Han har lige givet nogle små puf fra sig, men noget mindre end det liv jeg har mærket de sidste uger.... Ellers føles det mere som sådan en murren i maven end decideret liv...

Skal jeg være bekymret? Kan de pludselig ændre "bevæge-mønster" så man mærker liv anderledes? Synes heller ikke han har været så aktiv som han plejer, jeg plejer at kunne mærke de der bevægelser det meste af dagen, men de sidste par dage har det været temmelig begrænset. der har dog været lidt, men noget mindre end der plejer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Isaac's mor

Det er helt normalt!
Han sikkert endten sover bare eller måske ligger anderledes..
Plus som jeg kan se skriver du, du er 26+... Det samme skete for mig i den tid, blev selv ret så nervøs, men livet kom igen x1000

Anmeld

2. maj 2012

Myturn

Sådan har jeg det også, sparkene er ikke så kraftige den sidste uges tid, er 27+0 idag Går udfra det fordi de har vendt sig.

Anmeld

2. maj 2012

lycly

Det er helt normalt, jeg oplevede det samme og blev også bekymret. Men på det tidspunkt er der stadig lidt god plads derinde, så han kan vende og dreje sig, og sparke andre steder end han plejer, og det vil så også føles anderledes Det skal du egentlig bare være glad for, for når de begynder ikke at kunne bevæge sig så meget, så sparker de det samme sted hele tiden, og så er det lidt ligesom at man får blå mærker på indersiden af maven

Anmeld

2. maj 2012

Mother-love

Jeg vil også sige det er normalt. Det samme gjorde isabella. Jeg Mærkede hende hver dag fra 15+5 og omkring uge 25 ændrede hun også lidt bevægelses mønster. Og var ikke så aktiv om dagen som hun plejede men ligeså aktiv om aften og natten som hun plejede. Mener også der fra ca. Deromkring de siger at du sover i meget længere tid af gangen.
Tror du kan være ganske rolig. Det er mere når du kommer op i slutningen af graviditeten at de skal følge deres mønster ret ens.
Men synes klart hvis du er nervøs at du skal kontakte fg. For ingen af os kan jo give en 100% garanti for at alt er som det skal være.
Men jeg kan huske jeg også blev nervøs deromkring det tidspunkt i graviditeten

Anmeld

2. maj 2012

Masig

Mange tak for jeres svar alle sammen... Det beroliger da lidt at der er andre der har prøvet det... Han begyndte så også at bevæge sig igen i morges, som han plejer, men må indrømme jeg blev lidt nervæs efter to dage uden nogen bevægelser, men bare bitte små puf.... Men det er muligt han har fået vendt sig og så har sparket indad måske, så jeg ikke kunne mærke ham så tydeligt... Men der var i hvert fald gang i ham i morges så nu er jeg mere rolig... og så ved jeg da nu at det er normalt de får sådan nogle dage hvor det føles lidt anderledes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.