Vuggestuer og dagplejer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

597 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

Levi&LilysMor

d. 16.05.12 er den første dag Levi skal starte i dagpleje, hvor min kæreste og jeg skal være med ham. Men glæder mig da slet ikke til at han skal starte! det kan godt være vi skal til møde med dagplejeren og kommune damen , men hun er fremmed og skal passe mit barn, og når jeg så hører så meget dårligt om både vuggestuer og dagplejer bliver jeg meget nervøs for hvad de gør med mit barn!!!

Min kærestes halv lillesøster leger heldigvis med dagplejerens datter, så hun ser jo hvad der sker, men ved ikke hvordan jeg skal blive mere rolig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Der er ikke noget, at sige til du er nervøs.

Det tror jeg langt de fleste forældre er, når deres barn skal starte. Hvad enten det er første gang, eller bare institutionsskift.

Jeg kan kun sige, at vi har været super glade for vores dagpleje og der har aldrig været noget.

I dag er Loke så startet i integreret institution og han var bare så glad og nysgerrig. Det har alt i alt været en rigtig dejlig dag. Både for ham og for mig, der var med i de 3 timer vi var der i dag.

Held og lykke med opstarten.

Anmeld

2. maj 2012

Levi&LilysMor

RGN skriver:

Der er ikke noget, at sige til du er nervøs.

Det tror jeg langt de fleste forældre er, når deres barn skal starte. Hvad enten det er første gang, eller bare institutionsskift.

Jeg kan kun sige, at vi har været super glade for vores dagpleje og der har aldrig været noget.

I dag er Loke så startet i integreret institution og han var bare så glad og nysgerrig. Det har alt i alt været en rigtig dejlig dag. Både for ham og for mig, der var med i de 3 timer vi var der i dag.

Held og lykke med opstarten.

Dejligt han var så interesseret i de nye omgivelser, det gør vel også en mere afslappet

Håber jeg også Levi bliver, heldigvis går manden hjemme så hvis Levi skulle blive meget ked af det så kan han da hurtigt gå derover, ( kan se hendes nabos tag fra os )

Anmeld

2. maj 2012

lycly

Åh jeg sidder i samme situation! Skal ud og besøge en dagpleje i morgen og hvis vi takker ja, skal hun starte allerede om 14 dage. Synes det er virkelig grænseoverskridende at skulle overlade min datter til, i princippet, en vidt fremmed. Det bliver så mærkeligt..

Anmeld

2. maj 2012

Levi&LilysMor

LunaLykke skriver:

Åh jeg sidder i samme situation! Skal ud og besøge en dagpleje i morgen og hvis vi takker ja, skal hun starte allerede om 14 dage. Synes det er virkelig grænseoverskridende at skulle overlade min datter til, i princippet, en vidt fremmed. Det bliver så mærkeligt..

Nej det er den værste følelse man har , heldigt i selv kan vælge, det kunne vi nemlig ikke, så er da glad for den ligger så vi kan se naboens tag til hende ... og også når min kæreste går arb.løs så kan han jo hurtigt smutte derover, men hvis han finder noget nu her kan han ikke...

Anmeld

2. maj 2012

RGN

Profilbillede for RGN
LevisMor skriver:

Dejligt han var så interesseret i de nye omgivelser, det gør vel også en mere afslappet

Håber jeg også Levi bliver, heldigvis går manden hjemme så hvis Levi skulle blive meget ked af det så kan han da hurtigt gå derover, ( kan se hendes nabos tag fra os )

I dag var han alene i nogle timer i vuggestuen og sørme om ikke ungen ville blive, da jeg kom for at hente ham.

Jeg håber kommer til, at gå lige så godt med Levi.

Selvom jeg havde det godt med opstarten kan jeg ikke sige mig fri for, at have lidt sommerfugle i maven og det er da også noget af et træt barn man får hjem ofte i starten.

Anmeld

2. maj 2012

Levi&LilysMor

RGN skriver:

I dag var han alene i nogle timer i vuggestuen og sørme om ikke ungen ville blive, da jeg kom for at hente ham.

Jeg håber kommer til, at gå lige så godt med Levi.

Selvom jeg havde det godt med opstarten kan jeg ikke sige mig fri for, at have lidt sommerfugle i maven og det er da også noget af et træt barn man får hjem ofte i starten.

ihh... hvor dejligt, så ved man da at hun er god nok til ham

Håber også han bliver glad for hans dagplejemor

Anmeld

2. maj 2012

Tanja1234

Vi har en fantastisk dagplejemor. Vi besøgte hende 3 gange inden Lisa startede og jeg var ikke det mindste urolig for at aflevere hende. Allerede den første dag var Lisa alene der i 4 timer og det var kun fordi vi havde aftalt at jeg skulle hente hende til frokost. Hun kunne sagtens have været der længere.

For os har det været vigtigt at vi kan tale rent ud af posen til dagplejen. Hun er ikke i tvivl om hvad vi mener og heller ikke omvendt. Det er meget befriende..

Pøj pøj med opstarten

Anmeld

2. maj 2012

otlitrom

Jeg har været utrolig nervøs for min søns opstart i dagpleje. Men han har haft første dag idag. Jeg afleverede ham kl 8, var der i måske 30 minutter, og så gik jeg. Han var der indtil 12.30, hvor vi så havde møde med kontaktpædagogen. Vi var hjemme kl 14 ca. Altså har han været der ca 6 timer, og han var glad og tilfreds, og vinkede pænt farvel da vi gik, selvom han var godt muggen over at skulle fra legetøjet

Jeg forstår godt din nervøsitet! Det er skide hamrende svært, for at sige det rent ud.. Og jeg græd også igår. Men at aflevere en glad dreng, og hente en lige så glad dreng har gjort det lidt nemmere. Jeg håber I får lige så god en opstart!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.