Lige et par spørgsmål - nogen der kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

AnnaK89

Vi har om kristendom og skal svare på disse spørgsmål, men har virkelig svært ved det 

1. Hvad menes der med, at kristendommen er ”den nye pagt”? Hvad er indholdet af denne pagt til forskel fra ”den gamle pagt”?

2. Forklar indholdet af korset som kristendommens vigtigste symbol.

Kristendom er virkelig ikke min stærke side

Håber nogen sidder med lidt viden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

grinny

AnnaKJ skriver:

Vi har om kristendom og skal svare på disse spørgsmål, men har virkelig svært ved det 

1. Hvad menes der med, at kristendommen er ”den nye pagt”? Hvad er indholdet af denne pagt til forskel fra ”den gamle pagt”?

Indholdet af korset? Det var da et underligt spørgsmål!

Men indholdet er jo at Jesus blev korsfæstet for at tage smerten for alle vores synder. Man ser på det i kirken for at huske på og takke for alt det som han har gjort for menneskerne på jorden.

Udover det er der et lille "skilt" hvor der står INRI som er latinsk og betyder,  "Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum", på dansk "Jesus af Nazareth, jødernes konge"

Anmeld

1. maj 2012

AnnaK89

grinny skriver:

Indholdet af korset? Det var da et underligt spørgsmål!

Men indholdet er jo at Jesus blev korsfæstet for at tage smerten for alle vores synder. Man ser på det i kirken for at huske på og takke for alt det som han har gjort for menneskerne på jorden.

Udover det er der et lille "skilt" hvor der står INRI som er latinsk og betyder,  "Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum", på dansk "Jesus af Nazareth, jødernes konge"

Ja de spørgsmål hun stiller er ikke altid lige nemme at gennemskue 

Mange tak for din hjælp

Anmeld

1. maj 2012

grinny

AnnaKJ skriver:

Ja de spørgsmål hun stiller er ikke altid lige nemme at gennemskue 

Mange tak for din hjælp

Det var så lidt, håber du kunne bruge bare lidt af det 

Anmeld

1. maj 2012

Nettemor

Den nye pagt må vel næsten være i forhold til Jødedommen. Det er jo det gamle testamente..

korset symboliserer troen. Troen på at Jesus er Guds søn. Troen på Gud. Troen trods smerten.

Det ville jeg mene sådan i korte træk..

Anmeld

1. maj 2012

AnnaK89

grinny skriver:

Det var så lidt, håber du kunne bruge bare lidt af det 

Det kunne jeg bestemt

Anmeld

1. maj 2012

AnnaK89

Nettemor skriver:

Den nye pagt må vel næsten være i forhold til Jødedommen. Det er jo det gamle testamente..

korset symboliserer troen. Troen på at Jesus er Guds søn. Troen på Gud. Troen trods smerten.

Det ville jeg mene sådan i korte træk..

Den nye part (tror jeg), er den part Gud indgik med menneske via. Jesu død og opstandelse. 

I det gamle testamente indgik Herren en pagt via. Moses.

Anmeld

1. maj 2012

Nettemor

AnnaKJ skriver:

Den nye part (tror jeg), er den part Gud indgik med menneske via. Jesu død og opstandelse. 

I det gamle testamente indgik Herren en pagt via. Moses.

Ja men et det ikke også det nye testamente? Årh det er længe siden jeg har haft det..

Anmeld

1. maj 2012

AnnaK89

Nettemor skriver:

Ja men et det ikke også det nye testamente? Årh det er længe siden jeg har haft det..

Jo den nye pagt er det nye testamente

Anmeld

4. maj 2012

cennona

AnnaKJ skriver:

Nu er tråden godt nok et par dage gammel, men hvis du har brug for at vide mere, så er du velkommen til at sende mig en PB, så skal jeg se, om jeg kan hjælpe. Jeg læser nemlig religion, så lidt forstand på kristendom har jeg da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.