Kat med væskende sår.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.126 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

2721

Hej

Jeg vil starte med at sige at jeg først har set at det væsker nu og at vi ikke vil tøve med at tage katten med til dyrlægen, hvis det er.

Nå men here goes.

For 3 dage siden opdagede jeg et sår på min hunkats pote. Det så ikke ud af noget og jeg tænkte hun kunne have revet sig eller været oppe at toppes med vores hankat.

Men nu her til aften ser det værre ud.
Det væsker og hun slikker meget i det, der er nærmest et lille hul ned.
Hun virker ikke smerte plaget og spiser, drikker og hygger som hun plejer.

Er der nogen af jer der ved om vi kan gøre noget for hende selv, eller er det bare at bide i det sure æble og taget til dyrlægen?

Knus en små bekymret kattemor som hader når hendes små babyer ikke har det godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

mpr

Puslingen skriver:

Hej

Jeg vil starte med at sige at jeg først har set at det væsker nu og at vi ikke vil tøve med at tage katten med til dyrlægen, hvis det er.

Nå men here goes.

For 3 dage siden opdagede jeg et sår på min hunkats pote. Det så ikke ud af noget og jeg tænkte hun kunne have revet sig eller været oppe at toppes med vores hankat.

Er der nogen af jer der ved om vi kan gøre noget for hende selv, eller er det bare at bide i det sure æble og taget til dyrlægen?

I behøver ikke tage til dyrelægen med det hvis det ikke er et virkelig stort sår som evt skulle syes.. Min kat har haft et på halsen som væskede, men kørte så ud på dyrehospitalet og spurgte om jeg skulle komme med ham, men fik bare en flaske klorhexidin som jeg skulle duppe såret med 2 gange om dagen og da jeg havde gjort det 1½ uges tid så var såret næsten helt væk det er bare betændelse der gør at det kommer til at væske

Anmeld

1. maj 2012

Masig

Puslingen skriver:

Hej

Nå men here goes.

Jeg ville vaske det med nogle sæbespåner eller rense det med klorhexidin (beregnet til sår) og så ville jeg nok snakke med dyrlægen.... Hvis det er et bid fra en anden kat, kan der være mange bakterier i, og det kan være nødvendigt med noget antibiotika for at undgå betændelse.. men prøv at ring til dyrlægevagten eller ring til dyrlægen i morgen og spørge hvad de synes...

Da vores hund blev bidt af en anden hund og fik et lille hul i hovedet, ringede jeg til dyrlægevagten og fik at vide at jeg bare skulle rense med klorhexidin og det gik rigtig fint bare med det, men spørg dem hellere for en sikkerheds skyld... Jeg har oplevet katte der har været oppe at slås som den ene gang sagtens kunne komme over det selv og den anden gang måtte til dyrlæge og have den helt store omgang antibiotika... Så hellere ringe og være sikker

Anmeld

1. maj 2012

2721

Mange tak
Jeg vil straks rense hendes sår med klorhexidin.
Og så ringe til dyrlægen i morgen og høre ad.

Tvivler kraftigt på at hun er blevet bidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.