Daginstitutioner i Kbh NV - HJælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.863 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

babyikbh

Hej,

Vi er nybagte forældre, der netop er flyttet til København NV.

Vores pige er nu 5 uger - og det er tid til vi skal sætte hende på venteliste på en vuggestue/dagpleje.

Jeg har selv en ide om, at når hun bliver ældre, så skal hun i en udflytter børnehave - men der er et stykke tid til endnu...

Vores dilemma er, at vi ikke har indblik i, hvilke vuggestuer/dagplejere der er gode... Især set i lyset af den seneste dabat om de horible forhold på mange københavnske daginstitutioner, er vi blevet nervøse..

Så mit spørgsmål er simpelt: Hvor skal vi sætte vores barn på ventelisten? Hvad har I af gode erfaringer - og hvad skal vi holde os fra?

Jeg håber at få nogle gode råd

På forhånd tak..

Vh den nybagte far (og moren også)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

babyikbh

http://politiken.dk/indland/ECE1610145/forsker-forholdene-er-rystende-i-danske-vuggestuer/

Anmeld

1. maj 2012

LR85

Jeg kender desværre ikke til vuggestuerne i NV, da jeg bor på Amager, men en god ting er at komme ud og besøge dem først.

Det er en god måde a få et godt førstehåndsindtryk. Se hvordan pædagogerne taler til børnene, leger de med dem eller hvad sker der.

Anmeld

1. maj 2012

Chelle92

babyikbh skriver:

Hej,

Vores pige er nu 5 uger - og det er tid til vi skal sætte hende på venteliste på en vuggestue/dagpleje.

Jeg har selv en ide om, at når hun bliver ældre, så skal hun i en udflytter børnehave - men der er et stykke tid til endnu...

Vores dilemma er, at vi ikke har indblik i, hvilke vuggestuer/dagplejere der er gode... Især set i lyset af den seneste dabat om de horible forhold på mange københavnske daginstitutioner, er vi blevet nervøse..

Så mit spørgsmål er simpelt: Hvor skal vi sætte vores barn på ventelisten? Hvad har I af gode erfaringer - og hvad skal vi holde os fra?

På forhånd tak..

I kan også kontakte jeres sundhedsplejerske, så vil hun nok hjælpe jer hvis i er i tvivl  Det gjorde min ihvertfald.

Anmeld

8. maj 2012

AndreasMor84

babyikbh skriver:

Hej,

På forhånd tak..

Kan kun anbefale Jer at tage ud og kigge dem I tænker er interessante. det kan lyde nok så flot på nettet, men ét er at se det noget andet er at tage derhen og mærke stemningen
Men selvom I ønsker nogle inst. er det jo alngt fra sikkert I får én af dem

Hilsen en mor OG pædagog

Anmeld

8. maj 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg bor i nv. og min dreng går på en integreret instirution "Ørnen" Jeg besøgte 5-6 forskellige steder. Kunne bedst lide vuggestuerne, men der er ventelisterne så lange at han skulle passes privat først, fra 10 mdr. til ca. 1 1/2 årig og så i vuggestue bagefter for så at skifte til børnehave som knap 3 årig. Vi syntes det var for mange skift.

Institutionen er udmærket, pædagogerne gør det de kan og er søde og venlige. Og Elias virker glad når han bliver afleveret og hentet

Vores dreng er meget social og "stærk" så er ikke nervøs for ham. Men havde jeg fået et lille følsomt barn, så havde jeg ikke valgt så stort et sted.

Held og lykke

Ps. du har jo lidt tid endnu, det er inden barnet fylder 3 mdr.

Anmeld

8. maj 2012

MorDk

Vi er lige flyttet fra nørrebro og vores dreng gik i vuggestuen Troldebo som ligger på tagensvej... Dog omme bagved så det er væk fra den stor vej!  (tæt på bispebjerg st.)

http://www.vuggestuentroldebo.dk/

Hjemmeside er ikke helt opdateret 

KAN varmt anbefales. Vores dreng gik på Andedammen! Vi har været meget glad for det...! Vi er flyttet til anden kommune... derfor skiftede han også vuggestue. 

Held og lykke med det!

Anmeld

8. maj 2012

MorDk

MorDk skriver:

Vi er lige flyttet fra nørrebro og vores dreng gik i vuggestuen Troldebo som ligger på tagensvej... Dog omme bagved så det er væk fra den stor vej!  (tæt på bispebjerg st.)

http://www.vuggestuentroldebo.dk/

Hjemmeside er ikke helt opdateret 

KAN varmt anbefales. Vores dreng gik på Andedammen! Vi har været meget glad for det...! Vi er flyttet til anden kommune... derfor skiftede han også vuggestue. 

Held og lykke med det!

Vi skrev ham op og da han var 4-5 mdr. gammel fik brev om at han kunne starte da han var 10 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.