Hvad får man først mens eller æggeløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. april 2009

Mormilla

Ja hvad får man først?
Jeg har fået lavet et skrab for ca en mån siden. Men kom til at tænke på om man får æggeløsning først eller mens?
De snakker så meget om at vi ikke måtte ha sex uden beskyttelse, for at jeg ikke skulle blive gravid. Men synes at jeg har høret at man skal ha mens, for at få æggeløsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

SaNiNa

æl kommer jo ca 10-14 dag efter ens mens, så jeg vil da mene at mensen kommer første... men omvendt så hører man jo tit nogen som troede at fordi de ammede kunne de ikke blive gravide og de ikke hvade fået sin mens endnu...

Så ja jeg ved det faktisk ikke rigtig men vil tro det hedder efter mens, med undtagelser

Anmeld

16. april 2009

Rasmine

Er det ikke lidt som: hvad kom først: Hønen eller ægget?

Anmeld

16. april 2009

Pia.

Mormilla skriver:

Ja hvad får man først?
Jeg har fået lavet et skrab for ca en mån siden. Men kom til at tænke på om man får æggeløsning først eller mens?
De snakker så meget om at vi ikke måtte ha sex uden beskyttelse, for at jeg ikke skulle blive gravid. Men synes at jeg har høret at man skal ha mens, for at få æggeløsning.

hmmm, det er jo en svær en... Men når du læser det her vil jeg sige at man skal have en æggeløsning før man kan få menstruation ..... - prøv at læs her...

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/menstruation_cyklus.htm

Knus Pia.

Anmeld

16. april 2009

Pia.

Sanne skriver:

æl kommer jo ca 10-14 dag efter ens mens, så jeg vil da mene at mensen kommer første... men omvendt så hører man jo tit nogen som troede at fordi de ammede kunne de ikke blive gravide og de ikke hvade fået sin mens endnu...

Så ja jeg ved det faktisk ikke rigtig men vil tro det hedder efter mens, med undtagelser

Menstruationen kommer jo fordi den skubber det æg ud der IKKE er befrugtet - så du er vel nød til at have ægløsning først...

Anmeld

16. april 2009

Valle81

Jeg vil også sige at man har ægløsning før mens. Grunden til at vi får mens, er jo fr at skille os af med det ubefrugtede æg og en slimhinde.

Anmeld

16. april 2009

Pia.

Valle81 skriver:

Jeg vil også sige at man har ægløsning før mens. Grunden til at vi får mens, er jo fr at skille os af med det ubefrugtede æg og en slimhinde.

nemlig - lige mine ord

Anmeld

16. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er derfor der er det der kaldes 'amme børn'... Fordi folk tror/troede at man ikke kunne blive gravid, så længe man ikke havde mens, men da ægløsningen kommer først (ingen mens uden ægløsning), så kan man nå at blive gravid helt uden at man har fået sin mens, efter fx fødsel eller abort og lignene.

Sådan har jeg i hvertfald fået det forklaret af min læge.

Anmeld

16. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Valle81 skriver:

Ja sådan mener jeg også det er

Anmeld

16. april 2009

Diana...

Zafir skriver:

Det er derfor der er det der kaldes 'amme børn'... Fordi folk tror/troede at man ikke kunne blive gravid, så længe man ikke havde mens, men da ægløsningen kommer først (ingen mens uden ægløsning), så kan man nå at blive gravid helt uden at man har fået sin mens, efter fx fødsel eller abort og lignene.

Sådan har jeg i hvertfald fået det forklaret af min læge.

jep sådan fortalte min læge mig det os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.